Cena filtrów na portalach społecznościowych (Instagram, Snapchat, Facebook czy TikTok) zależy od różnych czynników i ludzi, z którymi będziesz miał do czynienia. Ceny mogą się wahać od 1780 zł à 88 550 zł.

Ogólnie należy przyjąć, że koszt wytworzenia filtrów i efektów na portalach społecznościowych odpowiada czas człowieka. Oczywiście, niektóre agencje marketingu cyfrowego będą pobierać opłaty w zależności od wpływu kampanii dla marki, może to również sprawi, że cena kampanii będzie się wahać.

Na tej stronie znajdziesz wszystkie elementy, które mogą zmienić ceny filtrów rozszerzonej rzeczywistości.

1. Tworzenie aktywa

Aby stworzyć filtr w sieciach społecznościowych, należy zwrócić się do grafików i agencji strategii cyfrowych, aby zaprojektować elementy wizualne, które następnie zostaną zintegrowane z rzeczywistością rozszerzoną za pośrednictwem Spark AR (dla Instagrama i Facebooka) lub Lens Studio (dla Snapchata). W zależności od kampanii, aktywa mogą być dostarczone przez marki lub stworzone od podstaw. Jeśli ma być stworzona identyfikacja wizualna, projektanci filtrów AR przyjrzą się wizerunkowi marki, który projektuje klient i zaprojektują pierwszą próbę filtra rzeczywistości rozszerzonej. W przypadku filtrów na Instagram czy Snapchat możliwe są dwa rodzaje elementów graficznych. Aktywa 2D oraz aktywa 3D. 

Elementy 3D pozwalają na bardziej jakościowy rendering w efekcie rozszerzonej rzeczywistości, ale należy wziąć pod uwagę, że rozmiar filtrów jest ograniczony przez sieci społecznościowe. Na Instagramie i Facebooku filtry są ograniczone do 4MB, a na Snapchacie do 8MB.

Ceny za stworzenie zasobów mogą się wahać od 440 zł 44 270 zł.

Aktywa 2D

W przypadku, gdy marki nie dostarczają zasobów, należy stworzyć zasoby 2D. Istnieją różne rodzaje elementów graficznych 2D. 

Może być gromadzenieMoże to być oparte o kartę graficzną marki, cel kampanii itp. I może być teżilustracja (od podstaw). Jak w przypadku każdej pracy twórczej, ilustracja, która powstanie do filtra może mieć różne stawki w zależności od tego, kto będzie rysował elementy (jego doświadczenie, staż pracy, kreacje itp.), a także zpotencjalne rozszerzenie praw do ilustracji dotyczy. Na przykład, jeśli marka chce wykorzystać grafikę poza filtrem Instagram, cena może być wyższa. Przy tworzeniu aktywów 2D należy również uwzględnić myślenie graficzne (jest to szczegółowo opisane w części 4: inne czynniki), a to spowoduje, że cena będzie się wahać.

Aktywa 3D

Aby uzyskać jakościowe renderingi w sieciach społecznościowych, należy przede wszystkim tworzyć filtry z elementami 3D. Są one następnie integrowane z otoczeniem użytkownika efektu lub na nim (jego twarz, stopy, ciało, ręka). Tworzenie aktywów 3D ma dwa główne etapy oraz kroki opcjonalne. Pierwszym krokiem jest. stworzyć strukturę modelu 3DAby zintegrować je z filtrami w sieciach społecznościowych, należy. stworzyć je w wersji low poly (niewiele wielokątów), co pozwala na mniejszy rozmiar i możliwość zintegrowania go ze Spark AR lub Lens Studio. Następnie. teksturowanie jest ważne. Odpowiada to elementowi, który zostanie zintegrowany na konstrukcji do dać ostateczny rendering. Generalnie tekstury są również kompresowane, aby można je było zintegrować z filtrami. 

Istnieją również inne elementy, które mogą zmieniać cenę elementów 3D. Możliwe jest np.zintegrować fizykę z modelami 3D aby poprawić realizm ruchów użytkownika. Albo nawet Mieszaj kształty które pozwalają modelowi 3D reagować zgodnie z ruchami oczu, ust itp. Jest to często wykorzystywane, gdy integrujemy twarz postaci 3D na głowie użytkownika i sprawiamy, że reaguje ona na ruchy. Te dwie integracje elementów będą miały wpływ na stawki.

Kontakt

2. Integracja & optymalizacja rzeczywistość rozszerzona

Po stworzeniu elementów graficznych (assets2D i 3D) należy je następnie zintegrować z oprogramowaniem rzeczywistości rozszerzonej, aby stworzyć filtry na portalach społecznościowych. Charakterystyka zasobów określi, w jaki sposób zintegrować elementy i dostosować je tak, aby scena była estetyczna i zgodna z mechaniką. 

Liczba elementów, w których trzeba będzie określić właściwości i dokonać niezbędnych korekt, spowoduje, że ceny będą się wahać. 

Ceny filtrów mogą się wahać od 885 zł 30 990 zł.

Wybór sceny

Wybór sceny będzie polegał na. pierwszy czynnik decydujący w tworzeniu swojego filtra. Jest to etap, w którym określamy, czy scena będzie na kamera przednia czy kamera tylna smartfon (lub oba). Dodatkowo należy ustalić, które elementy będą śledzony w celu zintegrowania majątku wcześniej wykonanego. Na wszystkich platformach algorytm jest w stanie rozpoznaje twarz użytkownika, określone części ciała i twarzy oraz segmenty między tym, czym dana osoba jest, a tym, czym nie jest (tło). 

Niektóre platformy mają specyfikę swojego algorytmu rozpoznawania. Na przykład na Snapchacie możliwe jest śledzenie rąk lub stóp użytkownika. Od 2021 roku możliwe jest również rozpoznawanie budynków (World object). Albo zabytki są już rozpoznawane przez algorytm (Wieża Eiffla i Łuk Triumfalny we Francji), albo możliwe jest wytrenowanie algorytmu na Lens Studio, aby rozpoznawał pożądane budynki.

Właściwości

Poprzez integrację elementów graficznych 2D lub 3D należy następnie przypisanie im cech, które pozwalają na spełnienie estetyki pożądane. Wszyscy programiści znają problem posiadania różne renderingi pomiędzy oprogramowaniem do projektowania lub modelowania a oprogramowaniem do rzeczywistości rozszerzonej. 

Definicja tych cech będzie miała wpływ na kolory i tekstury w obrębie materiałów. Definiowanie mapy normalnej (głębokości elementów 3D), krycia, retuszu i odbić.

Strona zarządzanie światłem jest również wykonywany na tym etapie, jest to punkt decydujący o wyświetlaniu elementów w 3D. Definicja wszystkie te właściwości sprawią, że cena filtra będzie się wahać na portalach społecznościowych.

Optymalizacja

Po zintegrowaniu elementów, wybraniu scen i zdefiniowaniu właściwości, trzeba będzie optymalizacja wszystkich elementów. Przykładowo, tekstury będą wyglądały następująco skompresowane ponownie przez oprogramowanie rzeczywistości rozszerzonej. Dźwięki muszą być w określonym formacie (m4A, 44100 Hertz). 

W przypadku filtrów na portalach społecznościowych konieczne jest także m.in. dostosowanie filtrów do wszystkich możliwych systemów operacyjnych. Telefony o różnych rozmiarach i funkcjach. 

Optymalizacja pozostaje skomplikowanym i czasochłonnym etapem dla twórców filtrów rozszerzonej rzeczywistości. W zależności od tego, cena prawdopodobnie będzie rosła. 

3. Tworzenie interakcje

Aby zdynamizować filtr, który będzie wyświetlany w mediach społecznościowych, konieczne jest stworzenie interakcji, gdy użytkownik wypróbuje efekt. Interakcji jest mnóstwo, a oto kilka przykładów: mruganie, otwieranie ust, dotykanie ekranu, poruszanie głową, uśmiechanie się itd… Wszystkie one mogą wywołać określoną akcję w filtrze, np. sprawić, że pojawi się obiekt lub uruchomić kolejny krok w filtrze.

Interakcje sprawią, że filtr rozszerzonej rzeczywistości będzie bardziej interesujący dla użytkowników na platformach komunikacyjnych. Dzięki oryginalnej wizualizacji i temu, że angażuje rozmówcę, ten krok jest szczególnie ważny i będzie miał wpływ na reputację filtra w sieciach społecznościowych.

Jako prawdziwa strategia komunikacji cyfrowej, marki będą mogły wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać widoczność. Możliwe jest również tworzenie call-to-actions (w szczególności do swojej strony internetowej) w celu poprawy wizerunku i e-reputacji, bez poświęcania doświadczenia użytkownika. Wdrożenie tego typu strategii marketingowej z agencją digital pozwoli na budowanie lojalności za pomocą nowego typu mediów i uruchomienie różnych dźwigni.

Cena filtra może więc wahać się w zależności od złożoności interakcji, ale także od liczby możliwych interakcji.

4. Inne czynniki

Są jeszcze inne czynniki, które mogą sprawić, że cena Twoich filtrów na Instagram, Facebook, Snapchat czy TikTok będzie się różnić. Może to być związane z postępem prac, samym projektem, ale także osobami, z którymi będziesz współpracował przy produkcji efektu AR w ramach kampanii content marketingowej.

Terminy

Anegdotycznie, wiele próśb o zrobienie filtrów na portalach społecznościowych ma dość krótkie terminy (1 do 2 tygodni). 

Warto wiedzieć, że agencja digitalowa określa harmonogram dla twórców i deweloperów w celu optymalizacji zarządzania projektem. Niektóre z tych wniosków mogą wymagać modyfikacja zaplanowanej agendy w zarządzaniu projektem i naturalnie zwiększyć cenę swojego filtra rozszerzonej rzeczywistości.

Zarządzanie projektem

Dla każdego projektu z zakresu rozszerzonej rzeczywistości, retroplanowanie jest ustanowiony, umożliwiajączorganizować podróże powrotne między agencjami a klientami. Niektóre agencje cyfrowe (nie my) będą ograniczać liczbę przejazdów w obie strony, a tym samym pobierać opłaty za optymalizacje. 

Dlategoważne jest, aby określić specyfikacje z dużym wyprzedzeniem z klientem, makiety 2D szczegółowo opisujące cały storyboard. Dzięki temu możliwe jest niepodnoszenie stawek w trakcie wykonywania usługi.

Twórcze myślenie

Twórcze myślenie to proces, który ma miejsce, gdy Klient ma cel komunikacyjny, ale nie ma konkretnej metody jego osiągnięcia. Rolą agencji będzie myślenie, stworzyć makiety i przemyśleć plan komunikacji równolegle, co spowoduje wyróżnienie filtra na portalach społecznościowych. Niektóre agencje pobierają opłaty za makiety, z naszej strony tworzymy makiety za darmo w Filter Maker.

Osoby kontaktowe

Aby stworzyć filtr dla sieci społecznościowych, możesz użyć różni rozmówcy : 

  • Zrób to sam Najtańszy, ale wymaga sporo czasu na naukę tworzenia skomplikowanych filtrów.
  • Samozatrudnieni Jest ich niewiele, ich stawki wynoszą od 885 zł 44 270 zł za dzień. 
  • Agencje zajmujące się rzeczywistością rozszerzoną Stawki są wyższe niż u freelancerów, ale agencje będą Ci towarzyszyć od pomysłu do produkcji, do planu komunikacji, do tygodniowych raportów itp.

FAQ

Jak wyjaśniono powyżej, istnieje wiele czynników, które zmieniają koszt tworzenia filtra w sieciach społecznościowych. W rzeczywistości może to zależeć od aktywów dostarczonych lub nie przez firmę, złożoności mechanizmu filtrującego lub elementów, które mają być zintegrowane (2D lub 3D), jak również sieci społecznej, na której efekt musi być opublikowany.
Dodatkowo krótkie terminy wymagają innej organizacji pracy naszych zespołów, a to może sprawić, że cena filtra na Instagram, Snapchat czy TikTok może być różna.

Rzeczywiście, oprogramowanie do tworzenia filtrów jest różne w zależności od sieci społecznej. Niektóre wymagają więcej czasu niż inne, aby stworzyć filtr i dlatego nasze zespoły muszą poświęcić więcej czasu na to. Dodatkowo mechanizm działania filtra może wymagać również innego kodowania w zależności od tego, czy efekt ma być opublikowany na Instagram, Snapchat czy TikTok.

Idąc przez agencję taką jak Filter Maker trudno będzie dostać filtr za mniej niż  2213 zł. Agencje pobierają opłaty za czas człowieka, a tworzenie filtrów Instagram, Snapchat czy TikTok często trwa długo i wymaga specyficznej wiedzy. Stworzyliśmy również platformę (Lookaar), aby automatycznie utworzyć filtr. Ceny zaczynają się od 84 zł.

Cena koło filtrujące zależy od animacji, które mają być zintegrowane. Generalnie cena waha się w granicach 4427 zł za prosty filtr i może wzrosnąć do 22137 zł jeśli musimy zintegrować animacje. Tego typu filtr pozwala na stworzenie strategii contentowej i opracowanie strategii marketingowej w celu poprawy jej pozycjonowania i naturalnego odnoszenia się do niej na portalach społecznościowych. Ta kategoria efektów rozszerzonej rzeczywistości da Ci najlepszy zwrot z inwestycji i zwiększy lojalność użytkowników.

Niestety nie, każdy portal społecznościowy korzysta z innego oprogramowania do rozszerzonej rzeczywistości. Na Instagram oprogramowaniem do tworzenia filtrów jest Spark AR, na Snapchat – Lens Studio, a na TikTok – Effect House. Więc filtry nie mogą być powielane między każdą siecią społecznościową. Zatem zespół odpowiedzialny za Twój filtr będzie musiał opracować efekt dwukrotnie w różnych programach.

Logo-subway-client
yves-saint-laurent-logo
WIX
logo de l'ufc
Ford-logo-client
subway-logo-client
logo-pizza-hut-min
logo mac do
Logo-starbuckes-client
logo haagen dazs
logo-client-filtre-reseau-sociaux-nespresso
logo toyota client
logo kleenex couleur
logo dkny
logo de netflix - client de Filter Maker
logo des galeries lafayette