Jakie są trendy GenZ w zakresie AR?
Od pewnego czasu Snapchat publikuje liczne badania dotyczące znaczenia rzeczywistości rozszerzonej dla marek. Chce udowodnić, że technologia ta jest korzystna dla firm i jest bardzo popularna wśród nowych pokoleń, znanych również jako GenZ. Nowe badanie przeprowadzono w kilku krajach z udziałem 19 000 użytkowników platformy.
Dzięki temu, że Snapchat jest tak powszechnie używany przez młodszych ludzi, ważne jest, aby zrozumieć, że GenZ są konsumentami jutra. Tak więc, aby połączyć się z tym pokoleniem, marki muszą zrozumieć bardzo różne wartości i ambicje starszych pokoleń.
Wartości podzielane przez większość GenZ
Bez wątpienia najważniejszą wartością w tym badaniu jest zabawa. Chociaż może to brzmieć redukcyjnie, ważne jest, aby zrozumieć, że to pokolenie chce wchodzić w interakcje z innymi w zabawny i mniej konwencjonalny sposób.
Jednak nawet jeśli rozrywka jest na szczycie listy, wartości takie jak dobre samopoczucie i spełnienie są bardzo obecne wśród GenZ.
Wreszcie, przyjaźnie są również bardzo ważne i duża część tego pokolenia traktuje je jako priorytet.
Trend w kierunku bardziej wizualnej komunikacji
Kolejną ważną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest tendencja do preferowania komunikacji wizualnej nad rozmową z innymi. Ten rodzaj komunikacji jest sercem użytkowania Snapchata, ponieważ Snapchatters mogą wysyłać zdjęcia z tekstem, aby się komunikować.
95% z GenZ jest przyzwyczajonych do używania komunikacji wizualnej podczas rozmów ze znajomymi. Ponadto, dla 2 na 3 osób komunikacja wizualna tworzy lepsze połączenie między ludźmi.
Kontakt
Zakupy w rozszerzonej rzeczywistości są popularne wśród GenZ
Pokolenie Z urodziło się w epoce cyfrowej i nie boi się nowych technologii. W rzeczywistości młodzi ludzie coraz chętniej korzystają z nowych, wciągających doświadczeń, które mogą mieć. Możliwość przymierzania na Snapchacie oferuje im nowe doświadczenie, które ich przekonało. Rzeczywiście, 93% Snapchaterów jest zainteresowanych wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości do zakupów. W badaniu przeprowadzonym przez Snapchat, 4 powody uzasadniają chęć korzystania z AR Shopping:
- Określenie rozmiaru i stylu produktu, który do nich pasuje
- Aby mieć szybszy proces zakupów online
- Dla lepszej zabawy
- Pytać swoich przyjaciół i rodzinę o opinię i radę
Prawdziwej więzi z markami sprzyjają GenZ
Dla marek nie jest to już czas podstawowej komunikacji. Wartości wyznawane przez GenZ zmuszają bowiem marki do zmiany strategii komunikacyjnej, aby zbliżyć się do nich. Już od dawna nie wystarczy komunikować o produkcie, aby skłonić go do zakupu. Marka, aby osiągnąć swoje cele, musi zbudować z konsumentami relację opartą na zaufaniu.
Tym samym 1 na 2 młodych ludzi uważa, że ważne jest, aby marki budowały z nimi więź.
Na Snapchacie GenZ jest bardzo kreatywny, więc firmy muszą oferować innowacyjne i wciągające treści. Na przykład filtry Snapchata są bardzo cenione przez użytkowników, którzy korzystają z nich bardzo często. Dla nich jest to bardzo dobry sposób komunikacji z markami i czują się z nimi bliżej.
Rzeczywiście, a Filtr Snapchat pozwala na oryginalne i mniej inwazyjne niż inne tradycyjne treści. Dzięki temu doświadczenie jest bardziej immersyjne dla użytkowników, którzy łatwiej się angażują i dzielą się treścią z szerszą publicznością.