Wymyślanie turystyki na nowo? Podróżuj wirtualnie przez metawersję!
Rzeczywistość rozszerzona wciąż się rozwija i oferuje nowe możliwości. Obecnie możliwe jest nawet podróżowanie w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość i metaverse. Jakie są możliwości? A jakie doświadczenia można mieć? Spojrzenie na te nowe technologie, które przenoszą Cię na drugą stronę świata!
Turystyka x Metaverse
Sektor turystyczny został wystawiony na próbę w związku z ograniczaniem rozprzestrzeniania się choroby i różnymi wprowadzonymi ograniczeniami zdrowotnymi. Ze swej strony rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna i metaverse stopniowo rozwijały się, by zająć pełne miejsce w krajobrazie nowych technologii. Turystyka jest właśnie sektorem, który może się dostosować i ewoluować zgodnie z rozwojem technologicznym. Ciekawe jest więc wykorzystanie tych nowych możliwości i stworzenie nowych ofert.
Odkąd grupa na Facebooku stała się Meta w październiku 2021 roku, termin metaverse rośnie i staje się coraz bardziej popularny. Wykorzystywane przez wiele marek metaverse pozwala ludziom tworzyć i zanurzać się w równoległym wirtualnym wszechświecie, w którym wszystko jest możliwe. Dzięki reprezentacji 3D można zaoferować bogate doświadczenia immersyjne. Jest to okazja dla użytkowników do odkrywania wyjątkowych miejsc, bogactw obecnych na całym świecie i uniwersalnych. Tak więc, łącząc turystykę i metaverse, celem jest wymieszanie świata fizycznego i wirtualnego, aby zaoferować doświadczenia, których nie ma nigdzie indziej.
Kontakt
Wirtualna podróż
W metaverse dostępne są różne propozycje podróży. Na przykład popularny hiszpański kurort nadmorski Benidorm jest pierwszym europejskim ośrodkiem turystycznym, który ogłosił swoją obecność w metaverse. Azjatyckie miasta, takie jak Seul i Tokio, planują nawet otwarcie własnych metaverse do 2023 roku. Będzie można wtedy odwiedzić popularne miejsca, takie jak plac Gwanghwamun, targ Namdaemun i pałac Deoksugung. We Francji, Cannes ogłosiło w kwietniu ubiegłego roku początek inwestycji w metaverse, aby przedstawić zabytki miasta w postaci NFT takie jak Palais des Festivals de Cannes, bulwar de la Croisette, Vieux-Port…
Wirtualna podróż
W metaverse dostępne są różne propozycje podróży. Na przykład popularny hiszpański kurort nadmorski Benidorm jest pierwszym europejskim ośrodkiem turystycznym, który ogłosił swoją obecność w metaverse. Azjatyckie miasta, takie jak Seul i Tokio, planują nawet otwarcie własnych metaverse do 2023 roku. Będzie można wtedy odwiedzić popularne miejsca, takie jak plac Gwanghwamun, targ Namdaemun i pałac Deoksugung. We Francji, Cannes ogłosiło w kwietniu ubiegłego roku początek inwestycji w metaverse, aby przedstawić zabytki miasta w postaci NFT takie jak Palais des Festivals de Cannes, bulwar de la Croisette, Vieux-Port…
Ale co to znaczy? Możliwe byłoby posiadanie katalogów 4D miejsc do odwiedzenia. Wystarczyłoby przejść się po metaverse, by odkryć unikalne miejsca i znane na całym świecie zabytki. Możliwe byłoby nawet tworzenie nowych miejsc turystycznych od podstaw; pojawia się więc nowa definicja turystyki.
To nowe wirtualne oblicze turystyki uzupełnia zatem turystykę „realną”. Coraz ciekawsze staje się tworzenie doświadczeń phygitalnych, łączących nowe technologie i przyjemność odkrywania. Nowe praktyki stopniowo zakorzeniają się w sektorze turystycznym i w najbliższych latach powinny się nadal rozwijać i być udoskonalane.