Jak wygląda przyszłość e-commerce? Wgląd w przyszłość naszych wzorców zakupowych

Nowe technologie wciąż się rozwijają i zajmują miejsce w naszym codziennym życiu. Zwyczaje konsumpcyjne i zakupowe zmieniają się i ewoluują wraz z technologią. Drive, Click and Collect, e-commerce, wirtualna przymiarka, zakupy na portalach społecznościowych… Tak wiele nowych rzeczy pojawia się na rynku. Ale jakie są główne trendy? I jak są one wdrażane?

Rynek e-commerce

Pandemia wzmocniła i zachęciła do konsumpcji online, która już wcześniej stopniowo stawała się częścią nawyków konsumenckich. Sprzedaż w sieci stała się dla wielu marek podstawą i stała się niezbędna, a nawet konieczna, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Największą popularnością cieszy się nadal sektor modowy: odzież, obuwie, dodatki itp. Zakupy w sieci zdobywają coraz więcej internautów, w szczególności dzięki prostocie, szybkości, płynności i kompletności wyświetlanej oferty. Jakość obsługi klienta i wprowadzone środki zdołały uspokoić nawet najbardziej sceptycznych klientów. Rzeczywiście, teraz łatwo jest zwrócić produkt, jeśli nie pasuje, a nawet wybrać odpowiedni rozmiar ubrania dzięki dostarczonym przewodnikom. Powodzeniem cieszy się również sektor kosmetyczny oraz sektor gier i zabaw. Sektor handlu detalicznego przechodzi więc prawdziwą przemianę i transformację technologiczną. 

Jeśli chodzi o liczby, to 82% Francuzów korzysta obecnie codziennie z Internetu. Liczba ta odzwierciedla wpływ nowych technologii w naszym codziennym życiu. Korzystanie ze smartfonów i sieci społecznościowych (FacebookInstagramTwitter(…) stała się powszechna. Stały się one doskonałymi narzędziami do robienia zakupów online.

Mieszanie fizycznego i cyfrowego: czy to możliwe?

phygital

Ekosystem phygital rozwija się zatem, by zająć pełne miejsce w systemie rozwoju marki. Aspekt fizyczny nie jest jednak pozostawiony na uboczu, a nawet staje się mocną stroną poprzez połączenie go z digitalem. Obserwujemy powstawanie modeli phygital mieszających sklepy fizyczne i cyfrowe. Poszerzając możliwości zakupowe i punkty styku, firmy otwierają nowe możliwości rozwoju. Na przykład ludzie robią zakupy za pomocą aplikacji w telefonie i odbierają swoje artykuły spożywcze na czas w sklepie. Mogą też płacić telefonem i zegarkiem lub zamawiać w restauracji za pomocą kodu QR. Pojawia się kohabitacja między fizycznymi i cyfrowymi punktami dotyku. 

Kontakt

Eksperymenty stają się coraz bardziej zorientowane na doświadczenie klienta, szczególnie poprzez oferowanie usług komplementarnych. Wszystkie te narzędzia pozwalają firmom na tworzenie operacji phygitalnych w celu obsługi klientów. Pojawiają się liczne korzyści, takie jak oszczędność czasu, energii, zrozumienia czy nawet organizacji.

Zrównoważony model poprzez handel elektroniczny

Pandemia wzmocniła i zachęciła do konsumpcji online, która już wcześniej stopniowo stawała się częścią nawyków konsumenckich. Sprzedaż w sieci stała się dla wielu marek podstawą i stała się niezbędna, a nawet konieczna, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Największą popularnością cieszy się nadal sektor modowy: odzież, obuwie, dodatki itp. Zakupy w sieci zdobywają coraz więcej internautów, w szczególności dzięki prostocie, szybkości, płynności i kompletności wyświetlanej oferty. Jakość obsługi klienta i wprowadzone środki zdołały uspokoić nawet najbardziej sceptycznych klientów. Rzeczywiście, teraz łatwo jest zwrócić produkt, jeśli nie pasuje, a nawet wybrać odpowiedni rozmiar ubrania dzięki dostarczonym przewodnikom. Powodzeniem cieszy się również sektor kosmetyczny oraz sektor gier i zabaw. Sektor handlu detalicznego przechodzi więc prawdziwą przemianę i transformację technologiczną. 

Jeśli chodzi o liczby, to 82% Francuzów korzysta obecnie codziennie z Internetu. Liczba ta odzwierciedla wpływ nowych technologii w naszym codziennym życiu. Korzystanie ze smartfonów i sieci społecznościowych (FacebookInstagramTwitter(…) stała się powszechna. Stały się one doskonałymi narzędziami do robienia zakupów online.

realite augmentee

Możemy wtedy zadać sobie pytanie, jakie będą nasze przyszłe trendy zakupowe. Już dziś obserwujemy wyłanianie się głównych tematów, które będą wyznaczać nawyki jutra. Metaverse jest szczególnie centralnym elementem obecnych problemów. W tych wirtualnych przestrzeniach można następnie urządzać liczne wydarzenia, takie jak na przykład zakupy. Jest to nowa szansa na rozwój dla marek, którą należy wykorzystać, szczególnie poprzez dostosowanie swojej obecności cyfrowej do tego nowego uniwersum.

Strona rzeczywistość rozszerzona stała się również główną dźwignią działań. Coraz częściej wykorzystywane przez marki, narzędzie to oferuje wysokiej jakości doświadczenie klienta dzięki całkowitemu zanurzeniu się w uniwersum marki. Aby podkreślić nowy produkt, usługę, wydarzenie lub nawet środowisko marki, jest to skuteczna dźwignia zaangażowania dla marek.

Z drugiej strony, personalizacja produktów i usług stała się głównym wyzwaniem dla marek w celu wyróżnienia się i zaoferowania najwyższej jakości treści. Dzięki wielokrotnemu zbieraniu danych w Internecie, dzięki plikom cookies i innym, marki mają coraz większą możliwość zbliżenia się do internautów i kierowania do nich informacji zgodnie z ich zainteresowaniami. Marki mogą personalizować swoje treści i precyzyjniej trafiać do potencjalnych klientów – to prawdziwa okazja.

Wreszcie pojawia się nowa świadomość, szczególnie w zakresie sposobu konsumpcji i działania. Oczekuje się bardziej odpowiedzialnego modelu konsumpcji. Jest to tendencja, którą należy uwzględnić w proponowanej treści. Trendy konsumenckie i innowacje technologiczne ewoluują i stopniowo kształtują zakupy jutra. Należy zatem wziąć pod uwagę nowe wyzwania. Rzeczywiście, konieczna jest adaptacja i ewolucja marek.