Jak nawiązać relację z klientem na portalach społecznościowych?
Obecność na digitalu, a w szczególności na portalach społecznościowych, stała się kluczowa dla ewolucji marek. Rzeczywiście, klienci cenią sobie obecnie kanały hybrydowe, łączące doświadczenia fizyczne i wirtualne. Marki muszą się więc dostosować, a w szczególności rozwijać swoją e-reputację. Poprzez aktywność w sieciach, marki stopniowo tworzą więź z internautami. Ale jak stworzyć relację z klientem na portalach społecznościowych?
Kontakt
Strona relacja z klientem kluczowy punkt
Relacje z klientami odnoszą się do wszystkich interakcji pomiędzy marką a jej klientami. Wpływa na wszystkie obszary firmy, od sprzedaży, logistyki i marketingu po komunikację. Jakość obsługi klienta, wsparcie i udzielane odpowiedzi to prawdziwa wartość dodana, którą należy docenić. Wraz z cyfryzacją naszego społeczeństwa, firmy dostosowują się. Tym samym usługi również stopniowo stają się cyfrowe. Logistyka, wykorzystywane platformy, narzędzia do udostępniania… Wiele rzeczy można zdigitalizować i dotyczy to zwłaszcza komunikacji. Sieci społecznościowe stały się kluczowymi narzędziami, dzięki którym możesz zwrócić się do swojej grupy docelowej w oryginalny i innowacyjny sposób. Live, konkursy, filtry rozszerzonej rzeczywistości, ankiety... Instagram, Snapchat, TikTok i wiele innych wydaje się być sposobem na adresowanie swojego targetu i budowanie lojalności poprzez zróżnicowane i jakościowe treści.
Spełnianie oczekiwań klientów poprzez sieci społecznościowe
Inbound marketing to strategia sprowadzania klientów do Ciebie poprzez odpowiadanie na ich pytania. Klient jest zadowolony, gdy znajdzie odpowiedź i wszystkie informacje, których potrzebuje. Dzięki sieciom społecznościowym internauci mogą łatwo i szybko znaleźć to, czego szukają. Rzeczywiście, przy mnogości informacji dostępnych w Internecie, nie ma wątpliwości, że znajdą informacje, których potrzebują. To właśnie w tym momencie firmy mogą wejść w interakcję z użytkownikami Internetu, odpowiadając na ich potrzeby. Niezależnie od tego, czy są to przyszli czy obecni klienci, bardzo ważne jest, aby szybko odpowiedzieć na ich pytania, zapewniając jednocześnie fachową wiedzę profesjonalisty.
Aby stworzyć wysokiej jakości relację z klientem na portalach społecznościowych, konieczne jest więc umieszczanie w sieci wysokiej jakości treści na kilka tematów, prezentacja swojej oferty, jej historii, odpowiedzi, porady, tutoriale itp. Wszystko to pozwala na stworzenie spiralnego koła uspokajającego internautów i udowadniającego im, że marka bierze pod uwagę i zaspokaja ich potrzeby.