Nowe formaty reklamowe na YouTube
W ramach trwającej ekspansji platforma wideo YouTube wprowadza nowe formaty reklamowe. Celem tych innowacji jest przyciągnięcie nowych marek i zaoferowanie internautom nowych doświadczeń sprzedażowych.
Reklamy tekstowe Google Ads rozszerzają się na YouTube
Po wykupieniu przez Google w 2006 roku, YouTube nabrał wiatru w żagle i rośnie w siłę. Jego pierwsze innowacje reklamowe pojawiły się na rynku kilka lat temu, wraz z włączeniem wielkoformatowych reklam tekstowych (ETA).
Ten rodzaj reklamy działa w oparciu o zapytania Google dokonywane przez użytkowników Internetu. Odpowiednie słowa kluczowe są wybierane, analizowane, a następnie wyświetlane na koncie YouTube użytkownika Internetu w formie reklamy. W ten sposób użytkownikom wyświetlane są ukierunkowane reklamy oparte na ich wcześniejszych wyszukiwaniach w Google. Reklamy te są opłacane przez marki i działają w taki sam sposób, jak strony sponsorowane w Google.
Kontakt
Dwa nowe formaty reklamowe YouTube
AR Beauty Try-On
Łącząc piękno i rzeczywistość rozszerzoną, ten nowy format reklamowy pozwala publiczności wypróbować produkty, podczas gdy YouTuber promuje je w filmie. Pożyczanie od wirtualne filtry dopasowujące Dostępny w sieciach społecznościowych model AR Beauty Try-On wykorzystuje przednią kamerę smartfona użytkownika, aby warstwa rzeczywistości rozszerzonej pojawiła się na YouTube. Użytkownicy mogą następnie wypróbować różne produkty na sobie bez konieczności odwiedzania sklepu.
Wstępne testy zostały już przetestowane przez markę kosmetyczną Mac, znacznie zwiększając zaangażowanie klientów w markę. Dzięki Sklep znajdujący się w dolnej części wirtualnej oprawy, internauci są przenoszeni bezpośrednio do witryny w celu dokonania zakupów.
Swirl: pierwszy wciągający format YouTube
Celem tego typu reklamy jest zaoferowanie reklamodawcom większych możliwości i wyświetlanie bardziej interaktywnych treści użytkownikom sieci. Korzystając z modelowania 3D, użytkownicy mogą odkrywać produkt pod każdym kątem, powiększając, obracając, a nawet rozkładając obiekt.
New Balance była pierwszą marką, która przetestowała format YouTube. Była w stanie zaprezentować swój nowy model do biegania Fresh Foam 1080 bardzo zadowolonej publiczności. Swirl może być następnie rozwijany, aby oferować jeszcze więcej możliwości, choć na razie jest zarezerwowany dla ograniczonej liczby reklamodawców.