Aplikacja NBA : nowe cyfrowe doświadczenie gry w NBA
Opis nowego cyfrowego doświadczenia w aplikacji NBA
17 lutego, NBA przekazała o wydaniu nowej funkcji w swojej aplikacji NBA. Dzięki niej użytkownicy będą mogli zająć miejsce zawodnika podczas streamowanego meczu i grać w jego miejsce.
Ten wyczyn jest możliwy dzięki zaawansowanemu technologicznie skanowaniu, które zeskanuje osobę od stóp do głów, aby stworzyć awatar 3D. Po stworzeniu awatara w aplikacji NBA, użytkownik może następnie wybrać z listy wszystkich zawodników, jako których chce grać.
NBA Commissioner Adam Silver unveils streaming experience of the future via the NBA App - and you can be in it! pic.twitter.com/FKYJvskf0H
— NBA (@NBA) February 17, 2023
Następnie przychodzi czas na magię. Użytkownik wybiera mecz do streamu, w którym chce zagrać, a aplikacja NBA zastąpi wtedy zawodnika awatarem użytkownika. Rozpoczyna się wideo i będzie on mógł nagrać filmik, na którym jego awatar wykonuje np. niesamowitą akcję. Renderowanie jest bardzo realistyczne i precyzyjne, co widać m.in. ten dwuminutowy filmik.
Kontakt
Obecnie NBA nie ogłosiła jeszcze daty premiery tej funkcji w aplikacji NBA i nadal są bardzo niejasne co do zastosowanych technologii.
Korzyści z tej funkcji w aplikacji NBA
To cyfrowe doświadczenie ma ogromny potencjał dla fanów, ale także dla NBA. Oto 4 korzyści, które przyniesie ta funkcja.
Pierwsza korzyść jest bardziej dla kibiców, ale będzie miała pozytywny wpływ na wizerunek marki NBA.
Rzeczywiście, to doświadczenie pomiędzy grą a streamingiem daje fanom możliwość przeżycia marzenia o wirtualnym rozegraniu meczu NBA. W ten sposób pozytywne doświadczenie pozostanie w pamięci użytkownika i tym samym pozytywnie oceni markę.
Druga korzyść trafia bezpośrednio do NBA, która może stworzyć UGC z treściami wirusowymi. W rzeczywistości użytkownicy mogą parodiować kluczowe momenty gry i udostępniać to w sieciach społecznościowych. UGC jest zmaksymalizowane dzięki temu doświadczeniu w aplikacji NBA: fani z łatwością transmitują filmy, na których sami uczestniczą w grze. W ten sposób organicznie stają się ambasadorami marki.
Po trzecie, oferując tak wysokiej jakości doświadczenie w aplikacji NBA, najbardziej dociekliwi będą masowo pobierać i rejestrować się w aplikacji. NBA zwiększy więc liczbę pobrań aplikacji i będzie mogła zbierać konkretne i dokładne dane o użytkownikach (a więc fanach NBA).
Wreszcie, oferując tę funkcję, NBA może nadal rozwijać swoją społeczność, oferując interaktywne treści i z nowymi technologiami, aby nadążyć za nowymi trendami w mediach społecznościowych. To pomaga podsycać pasję do koszykówki dla fanów i nawracać nowych fanów.