Rynek rzeczywistości rozszerzonej i jego wykorzystanie w 2023 r.

Ipsos opublikował badanie przeprowadzone w kwietniu i maju na temat trendów na rynku dla rzeczywistość rozszerzona i wirtualnej rzeczywistości. Badanie opierało się na odpowiedziach 21 000 osób w wieku poniżej 75 lat z 29 krajów. W tym artykule skupimy się na wynikach dotyczących rzeczywistości rozszerzonej i ewolucji opinii ludzi na temat tej nowej technologii.

Kraje najbardziej zaznajomione z rzeczywistością rozszerzoną

carte pourcentage des pays familiers avec la réalité augmentée, évolution du marché de la réalité augmentée

Ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu, kraje wschodzące są krajami o największej liczbie osób zaznajomionych z rzeczywistością rozszerzoną. Ponad 60% populacji w Chinach, Peru, Meksyku, RPA i Arabii Saudyjskiej jest zaznajomionych z rzeczywistością rozszerzoną.

Z drugiej strony, odsetek osób zaznajomionych z AR w krajach uważanych za bogate (w tym w krajach europejskich) nie przekracza 60%.

Można to wytłumaczyć znaczeniem nowych technologii w krajach wschodzących, które chcą rozwijać się na rynkach technologicznych niewykorzystanych w krajach bogatych. Należy jednak zauważyć, że 61% ankietowanych stwierdziło, że zna rzeczywistość rozszerzoną.

Jeśli chodzi o typ populacji zaznajomionej z rzeczywistością rozszerzoną, wyłania się określony profil. Mężczyźni w wieku poniżej 35 lat z wysokimi dochodami i długimi studiami są bardziej zaznajomieni z rzeczywistością rozszerzoną.

Kontakt

Ewoluujący wpływ rzeczywistości rozszerzonej na nasze codzienne życie

W badaniu respondenci zostali poproszeni o wybranie różnych zastosowań rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, które będą miały wpływ na ich codzienne życie w ciągu najbliższych 10 lat.

Respondenci oczekują wykorzystania AR w wirtualnej nauce, wirtualnej rozrywce, świecie pracy i grach wideo. Nie ma dużej różnicy między każdym typem wykorzystania AR, więc możemy się domyślać, że respondenci wiedzą, że nowe technologie będą miały wpływ na ich życie w ciągu najbliższych 10 lat.

Po raz kolejny to kraje wschodzące rozumieją, że rzeczywistość rozszerzona stanie się częścią naszego codziennego życia i pomoże użytkownikom poprawić sposób, w jaki żyją.

Rzeczywistość rozszerzona jest już jednak częścią naszego życia, ponieważ jest zintegrowana z aplikacjami niektórych sieci społecznościowych. W rzeczywistości filtry Instagrama, TikToka i Snapchata to filtry rzeczywistości rozszerzonej. Marki i użytkownicy regularnie używają ich do dodawania efektów do publikowanych zdjęć i filmów. Nasza agencja specjalizuje się w tworzeniu filtrów AR dla sieci społecznościowych. Jeśli chcesz stworzyć filtr dla swojej marki, wypełnij ten formularz, abyśmy mogli się z Tobą skontaktować.

Rozwój w zakresie korzystania z rzeczywistości rozszerzonej za pomocą zestawów słuchawkowych i okularów AR

Według innego badania przeprowadzonego przez Statista Market Insights na temat korzystania z zestawów słuchawkowych i okularów rzeczywistości rozszerzonej na całym świecie. Na razie, w 2023 r., badanie wykazało, że tylko 22,8 mln osób będzie korzystać z zestawów słuchawkowych i okularów rzeczywistości rozszerzonej. Liczba ta jest jednak logiczna, ponieważ bardzo niewiele firm weszło jeszcze na ten rynek dla osób fizycznych. Statista przewiduje jednak ogromny wzrost liczby użytkowników w ciągu najbliższych kilku lat, gdy rynek zacznie się rozwijać. Do 2024 r. około 50 milionów osób będzie korzystać z zestawów słuchawkowych i okularów rzeczywistości rozszerzonej, a do 2027 r. liczba ta wzrośnie do ponad 90 milionów.

Rozszerzona rzeczywistość jest więc nadal niszowym rynkiem, który ma się znacznie rozwinąć w ciągu najbliższych kilku lat. Jednak ludzie na całym świecie są zaznajomieni z tematem i wiedzą, że ta nowa technologia będzie miała duży wpływ na nasze codzienne życie.