3 główne trendy w treściach rzeczywistości rozszerzonej w 2021 r.
Rzeczywistość rozszerzona jest znana od ponad 50 lat, ale tak naprawdę jest wykorzystywana dopiero od 5 lat. Kilka branż zaczęło już korzystać z tej technologii, a marki coraz częściej wykorzystują ją jako narzędzie marketingowe. W tym artykule znajdziesz 3 trendy AR, które pojawią się w 2021 roku!
1. Handel elektroniczny i projekcja produktów w 3D
Rzeczywistość rozszerzona może być bardzo korzystna dla handlu elektronicznego. Technologia ta umożliwia wyświetlanie obiektów w 3D w rzeczywistym otoczeniu użytkownika za pośrednictwem jego smartfona. AR staje się więc ważnym elementem sprzedaży, ponieważ internauci mogą łatwo zwizualizować produkt i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące jego wymiarów czy kolorów.
IKEA postanowiła wykorzystać ten trend już w ciągu ostatnich dwóch lat, wprowadzając na rynek IKEA Place aplikacja, która wyświetla większość mebli i przedmiotów dekoracyjnych z katalogu, aby pomóc klientom w wyborze produktu.
Co więcej, w związku z kryzysem związanym z COVID-19 wiele sklepów musiało zamknąć swoje drzwi, co uniemożliwiło dotarcie do nich. zobacz produkty. Nawyki konsumentów zmieniły się i wielu z nich woli kupować online. Jest to zatem okazja dla sprzedawców detalicznych do zintegrowania rzeczywistości rozszerzonej ze swoją stroną internetową w celu zwiększenia współczynnika konwersji. AR może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 30%, dzięki wciągającej i praktycznej naturze tej technologii.
Kontakt
2. Filtry rzeczywistości rozszerzonej w sieciach społecznościowych
Drugim trendem, którego nie można przeoczyć, jest tworzenie filtrów rzeczywistości rozszerzonej w sieciach społecznościowych.
Filtry na Instagramie, Facebooku i Snapchacie istnieją już od jakiegoś czasu, ale tak naprawdę marki dopiero niedawno zaczęły wykorzystywać tę funkcję. Ze względu na swój żartobliwy i czasem zabawny charakter, efekty są bardzo korzystne dla marek, jeśli chodzi o osiąganie celów, takich jak zwiększenie liczby społeczności i zaangażowania czy poprawa świadomości marki.
Proponując filtr rzeczywistości rozszerzonej, marka może przenieść użytkowników do innego świata i zaprosić ich do interakcji z proponowanymi treściami. Jest to tzw. doświadczenie immersyjne i pozwala markom budować strategię cyfrową, która przynosi więcej niż korzyści pod względem ROI.
3. Modne wydarzenia w rzeczywistości rozszerzonej
W dzisiejszych czasach możliwe jest zorganizowanie wydarzenia opartego na rzeczywistości rozszerzonej. Na przykład w czerwcu 2021 r. w Paryżu odbył się pierwszy francuski festiwal sztuki rzeczywistości rozszerzonej. Oferował on uczestnikom możliwość chodzenia po festiwalu ze smartfonami i podziwiania dzieł sztuki w rzeczywistości rozszerzonej.
Jak sama nazwa wskazuje, rzeczywistość rozszerzona przełamuje bariery wielkości. Dzięki temu artysta może stworzyć ogromne dzieło sztuki, nie martwiąc się o jego rozmiar, lub bez problemu stworzyć dzieło ruchome.
Możliwe jest także dodanie do festiwalu rzeczywistości rozszerzonej. Coraz więcej festiwali korzysta z tej technologii, aby poprawić jakość obsługi uczestników. Tworzy to świat, który jest bardzo obecny na festiwalu i zwiększa lojalność uczestników, którzy będą chcieli wrócić i przeżyć go ponownie.
Rzeczywistość rozszerzona jest stale rozwijana pod względem technicznym i umożliwia markom wiele rzeczy. Jest to atut marketingowy, którego nie należy lekceważyć ani pomijać. Na razie technologia ta dopiero wkracza do świata marketingu i jest to właściwy moment, by zacząć, ale za kilka lat trudno będzie się wyróżnić dzięki AR, które stanie się niemal obowiązkowym wyposażeniem wszystkich marek.