Amazon oferuje funkcję przymierzania butów w rzeczywistości rozszerzonej

Próbując przyciągnąć sneakerheadów, Amazon wprowadza nową funkcję o nazwie „Virtual Try-On for Shoes”, która pozwoli użytkownikom przymierzyć pary butów w rzeczywistości rozszerzonej w postaci wirtualnej przymierzalni.

Większe szanse na konwersję dla marek na Amazon

Charakteryzuje się ona przymierzaniem produktów w 3D z poziomu smartfona z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości. Amazon nie jest jednak pierwszym, który oferuje taką funkcję, gdyż w efekt, Snapchat prorobi to od jakiegoś czasu. 

amazon-try-on-chaussures

Virtual Try-On for Shoes jest obecnie dostępny tylko w USA i Kanadzie bezpośrednio w aplikacji Amazon IOS. Oferuje tysiące sneakersów znanych marek, takich jak New Balance, Adidas, Reebok, Puma czy Lacoste. Ta wirtualna oprawa pozwala markom zaoferować inny rodzaj katalogu produktów, a tym samym jakościowe immersyjne doświadczenie, które znacznie zwiększa współczynnik konwersji. Rzeczywiście, oprócz oferowania unikalnego doświadczenia, przymierzanie ułatwia przekonanie konsumentów. Rzeczywiście, użytkownik będzie mógł przymierzyć parę butów i przyjrzeć się szczegółom i kolorom oferowanym przez markę.

Większe szanse na konwersję dla marek na Amazon the beast

Przymierzalnia charakteryzuje się przymierzaniem produktów w 3D z poziomu smartfona z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej. Try-on pozwala na przymierzanie wirtualnych obiektów w celu wizualizacji produktów bez konieczności udawania się do punktu sprzedaży w sklepach fizycznych. Amazon nie jest pierwszym, który oferuje taką funkcję, ponieważ, Snapchat oferuje to od jakiegoś czasu. 

Virtual Try-On for Shoes jest obecnie dostępny tylko w USA i Kanadzie bezpośrednio w aplikacji rzeczywistości rozszerzonej Amazon Shopping IOS. Oferuje tysiące sneakersów znanych marek, takich jak New Balance, Adidas, Reebok, Puma i Lacoste. Ta wirtualna oprawa pozwala markom zaoferować inny rodzaj katalogu produktów, a tym samym jakościowe immersyjne doświadczenie, które znacznie zwiększa współczynnik konwersji. Rzeczywiście, oprócz oferowania unikalnego doświadczenia, przymierzalnia ułatwia przekonanie konsumentów. Rzeczywiście, użytkownik będzie mógł przymierzyć parę butów i przyjrzeć się szczegółom i kolorom oferowanym przez markę, a także wybrać odpowiedni rozmiar.

Kontakt

Uproszczona i szybka ścieżka zakupu

Wirtualne przymierzanie butów z Amazon umożliwia konsumentom uproszczenie procesu zakupu i podróży klienta na rynku oraz poprawę doświadczenia klienta. Rzeczywiście, jedną z pierwszych przeszkód w kupowaniu w Internecie jest brak możliwości wypróbowania lub dotknięcia produktu przed zakupem. W rezultacie mogą oni zrezygnować przed dokonaniem płatności z obawy przed popełnieniem błędu lub żałowaniem swojego zamówienia. Dzięki tej funkcji konsumenci będą mogli (wirtualnie) przymierzyć buty i przekonać się, czy dana para butów im odpowiada. Podczas przymierzania butów konsumenci będą mogli zobaczyć kilka różnych kolorów, zapisać zrzut ekranu i udostępnić go. Marki będą mogły zaoferować swoim klientom nowy cyfrowy i interaktywny punkt sprzedaży dla odzieży gotowej i detalicznej. 

Rzeczywistość rozszerzona oferuje użytkownikom możliwość wirtualnego testowania produktów i przymierzania ubrań, które będą realistycznie dopasowane. Ponadto dostępna jest personalizacja produktów. Na przykład konsument będzie mógł zmienić kolor oprawek pary okularów przeciwsłonecznych lub okularów. Perspektywa będzie mogła zrobić zdjęcie swoich przymiarek i wysłać je do znajomych, aby uzyskać ich opinię przed zakupem produktu i dodaniem go do swojej garderoby.

amazon-try-on-chaussures

Celem Amazon Fashion jest tworzenie innowacyjnych doświadczeń, które sprawiają, że zakupy mody online są łatwiejsze i przyjemniejsze dla klientów„Muge Erdirik Dogan, prezes Amazon Fashion, powiedział w oświadczeniu.

Amazon jest o krok do tyłu w kwestii przymierzania

Chociaż Amazon jest pierwszym rynkiem, który oferuje przymierzanie butów, nie jest pierwszym, który oferuje tę funkcję. W rzeczywistości to właśnie po stronie sieci społecznościowych technologia ta jest najczęściej wykorzystywana. Początkowo rozszerzona rzeczywistość była postrzegana jako gimmick lub nowy sposób na zabawę. Jednak prekursor, Snapchat, szybko dostrzegł potencjał tej technologii dla marek. Mały żółty duch pozwala użytkownikom przymierzyć makijaż, okulary, akcesoria i buty bezpośrednio w aplikacji, która jest jednym z cyfrowych kanałów dla e-commerce. Ponadto katalog jest oferowany przez markę, a konsumenci mogą wypróbować wiele produktów z danej marki bez opuszczania filtra przymierzania. Snapchat twierdzi, że ponad 250 milionów użytkowników wykazało zainteresowanie tą funkcją i już wypróbowało produkty w aplikacji.

Aplikacja Pinterest od roku oferuje również swoje przymierzalnie dla makijażu i mebli i nie zamierza poprzestać na tych dwóch kategoriach. Dzięki temu marki i sprzedawcy masowo zaistnieli na tym portalu społecznościowym, który tracił na popularności wśród firm, wiedząc, że model biznesowy opiera się na przychodach z reklam.

Na razie konkurenci Amazona nie ruszyli jeszcze w stronę rozszerzonej rzeczywistości. W rzeczywistości Walmart oferuje jedynie przymierzanie produktów na awatarze manekina modulowanym za pomocą pomiarów wprowadzonych przez użytkownika. Chociaż ta funkcja jest bardzo jakościowa, nie może konkurować z przymierzaniem w rzeczywistości rozszerzonej.

Digitalizacja armatury zapewnia silne doświadczenie użytkownika i lojalność. Ponadto zmniejsza się wskaźnik zwrotu produktów, ponieważ klienci są w stanie zobaczyć, jak wygląda produkt przed dokonaniem zakupu.