Reels : Facebook udostępnia je w swoim News Feedzie
Ponieważ skala TikTok z zasadą krótkich filmów wideo. Wiele platform poszło tym śladem, m.in. Instagram i jego „reels”. Teraz to Facebook postanowił przetestować tego typu treści w swoim news feedzie.
Facebook łączy siły z Instagram, aby udostępniać Reels
Portal społecznościowy Facebook postanowił połączyć siły z serwisem Instagram, aby udostępniać krótkie filmy wideo. Facebook oferuje swoim użytkownikom możliwość udostępniania na swoich kontach na Facebooku filmów stworzonych przez nich na Instagramie. Ta aktualizacja jest testowana w Indiach. Dzięki temu twórcy z Indii będą mogli udostępniać swoje szpule w swoim News Feedzie na Facebooku. Dzięki tej aktualizacji nie będą one ograniczone tylko do Instagram, a tym samym będą mogły dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Przypomnijmy, że Facebook pozostaje liderem wśród serwisów społecznościowych obecnych w 153 krajach i ma ponad 2,45 mld użytkowników miesięcznie.
Wykorzystując tę nową funkcję, Facebook liczy na to, że rekomendacje z Kręgu skłonią twórców do dotarcia do nowej publiczności i odkrycia bardziej interesujących treści.
Kontakt
Facebook wprowadzi własną wersję krótkich filmów wideo
Facebook pracuje jednak nad własną wersją Reels, którą zaoferuje swoim użytkownikom w najbliższych miesiącach.
Obecnie jest ona testowana przez ograniczoną liczbę użytkowników, którzy używają tej funkcji do nagrywania krótkich filmów z aplikacji Facebooka, a nie z Instagram. Niezależność ta jest zamierzona przez Facebooka, który chce konkurować z innymi platformami w zakresie tego typu treści.
Mimo że aplikacja jest jeszcze w fazie testów. Firma Zuckerberga zamierza udostępnić swoją nową funkcję do końca roku na całym świecie, ponieważ ma nadzieję wykorzystać sławę niektórych indyjskich twórców do jej wprowadzenia. Ponadto Facebook wykorzystuje swoją popularność i szeroką grupę docelową, aby przyciągnąć wielu twórców do tego typu treści, co zapewnia wirusowość aplikacji.
Pomimo wszechobecności TikTok, jeśli chodzi o krótkie filmy. Inne platformy chcą wziąć udział w wyścigu o polubienia tych treści i stać się rywalem numer jeden TikTok. Dlatego Facebook najpierw oferuje możliwość dzielenia się z Instagramem, a następnie bardziej osobisty interfejs z możliwością tworzenia krótkich filmów bezpośrednio na Facebooku.