Spark AR: dostępne są 3 nowe funkcje

Spark AR to oprogramowanie do tworzenia filtrów na Instagramie i Facebooku. Aby sprostać potrzebom twórców i użytkowników, oprogramowanie musi być stale rozwijane. Oto 3 nowe funkcje i ważne aktualizacje wprowadzone od marca.

Dodawanie współpracowników do efektu

Teraz możliwe jest dodawanie współpracowników do efektu, jeśli jesteś jego właścicielem lub kierownik. Wcześniej nie było to możliwe i uniemożliwiało widoczność współpracujących twórców podczas tworzenia filtra. Spark AR zdecydował się stworzyć tę funkcję, aby marki mogły przypisać twórców i współpracowników efektu.

W ten sposób można dodawać współpracowników podczas publikowania efektu. W przypadku efektów, które zostały już opublikowane, można dodawać współpracowników na karcie „Widoczność” efektu, wyszukując nową sekcję „Współpracownicy”. Domyślnie współpracownicy mają prawo do wyświetlania efektu w swoim portfolio Spark AR, ale właściciel lub menedżer może w każdej chwili zmienić tę informację.

Kontakt

Statystyki efektów w Kołowrotkach są teraz dostępne w Spark AR

Instagram uruchomił niedawno kategorię Reels, aby konkurować z Tik Tok. Wykorzystanie efektów pozwala twórcom puścić wodze fantazji. Jednak statystyki dotyczące filtrów nie były jeszcze dostępne, co uniemożliwiło właścicielom i markom efektów dostrzeżenie ich zastosowania. Dobra wiadomość dotycząca tej najnowszej funkcji jest taka, że spostrzeżenia będą rozdzielane według źródła użycia.

Pozwoli to zrozumieć, w przypadku jakiego typu treści filtr jest najczęściej używany, i dostosować komunikację.

Ta nowa funkcja ma zachęcić marki i twórców do stosowania filtrów dostosowanych do filmów Reels, aby uczynić je bardziej oryginalnymi i wirusowymi dla tego nowego typu treści. Rzeczywiście, rodzaje efektów dla bębnów są zupełnie inne niż te, które użytkownicy stosują na przykład w opowiadaniach. Musi to być wyzwanie, aby stało się wirusem i spodobało się użytkownikom.

Zmiana polityki zdjęciowej w filtrach rzeczywistości rozszerzonej

Ta marcowa aktualizacja była jedną z najbardziej pozytywnych zmian, jakich oczekiwali twórcy i marki. Przed tą zmianą zabronione było używanie zdjęć osób w filtrach, aby zapobiec oczernianiu i wykorzystywaniu zastrzeżonych wizerunków. 

Jednak od marca w Spark AR wprowadzono lepszą analizę filtrów, aby lepiej je moderować. Dzięki temu moderatorzy mogą łatwiej zarządzać zdjęciami użytkowników i zatwierdzać lub odrzucać filtry.

Ta aktualizacja usuwa cierń w boku twórców i marek, którzy mogą teraz publikować filtry ze zdjęciami osób, jeśli nie są one obraźliwe lub jeśli respektują prawa do wizerunku. Klub piłkarski może zatem z łatwością wykorzystać zdjęcia swoich zawodników w filtrze, aby na przykład promować jakieś wydarzenie.

Wprowadzając wszystkie aktualizacje Spark AR, Instagram i Facebook pokazują, że chcą, aby rzeczywistość rozszerzona była dostępna i dobrej jakości dla twórców i użytkowników. Jest to ogromny plac zabaw dla wszystkich, a marki zrozumiały to, oferując społeczności wciągające doświadczenia.