Filtry rzeczywistości rozszerzonej promują kolekcję Art Event firmy Ikea
Kolekcje Impreza artystyczna w IKEA zostały wprowadzone w 2015 r. i są wydawane co roku. Celem tej kolekcji jest połączenie sztuki i funkcji poprzez znalezienie szczęśliwego środka między nimi. Co roku IKEA współpracuje z artystami, którzy podążają za aktualnymi trendami w sztuce, aby zaoferować nowoczesne produkty.
IKEA Art Event: Kolekcja dla każdego
W tym roku w prace nad kolekcją zaangażowało się kilku artystów z całego świata. Henrik Most, dyrektor IKEA Art Event, chce, by większość ludzi mogła rozpoznać siebie dzięki różnym stylom artystów.
„Każdy przedmiot z tej kolekcji pełni funkcję użytkową, a jednocześnie jest obiektem sztuki. Tradycyjne przekonanie, że sztuka jest z wyższej półki, a design jest częścią kultury masowej, jest już nieaktualne. Te dwa elementy fantastycznie do siebie pasują – w tym właśnie tkwi magia” – mówi Henrik Most.
Kontakt
Filtry Instagrama ułatwiające dostęp do kolekcji
Zgodnie z założeniami tej kolekcji, Ikea postanowiła z tej samej okazji uruchomić filtry rzeczywistości rozszerzonej na stronie ich konto na Instagramie. Efekty te to po prostu projekcja 10 obiektów wraz z animacjami, które je ożywiają.
Ta kampania ma na celu ożywienie kolekcji i uczynienie jej bardziej dostępną dla wszystkich, niezależnie od tego, co się w niej dzieje. W ten sposób społeczność Instagrama może obejrzeć kolekcję bez konieczności odwiedzania sklepu. Jak powiedział Henrick Most, kolekcja ta ma być odpowiednia dla każdego, co oznacza, że każdy może odnieść się do przedmiotów w niej zgromadzonych.
Ponadto, ze względu na wirusowość filtrów, IKEA wybrała tę strategię, aby rozpowszechnić swoją kolekcję. IKEA Art Event nie jest jeszcze dobrze znana wszystkim, a fakt włączenia AR do jej oferty strategia komunikacji umożliwia dotarcie do jeszcze większej liczby osób niż zwykły post na portalach społecznościowych.