Instagram kontynuuje wprowadzanie nowych funkcji wokół wideo
Instagram continue de se développer et d’apporter des nouveautés à son interface. La vidéo est dernièrement mise au centre du réseau et se réinvente petit à petit. Mais alors pourquoi ces changements ? On vous en dit plus !
Wpływ TikTok na Instagramie
TikTok wciąż się rozwija i staje się coraz bardziej popularny wśród młodego pokolenia. Dzięki strumieniowi wideo opartemu na algorytmie podkreślającym preferencje internautów, gigant oferuje wciągające treści, które przykuwają uwagę internautów. Użytkownicy stają się więc coraz bardziej adeptami filmików, będących innowacyjnymi treściami, które bardzo szybko przykuwają uwagę internautów.
Aby sprostać wzrostowi popularności wideo, Meta postanowiła działać, w szczególności z siecią społecznościową Instagram. Pierwotnie skupiając się na zdjęciach, Instagram stopniowo wprowadzał zmiany mające na celu wzbogacenie wideo. Obecnie znajdziemy Reels, klipy wideo, poprzez które użytkownicy mogą dzielić się swoimi podróżami, pamiętnymi momentami, swoimi inspiracjami… Wszystko jest możliwe! Dzięki algorytmowi internauci mogą odkrywać Reels swoich znajomych, jednocześnie odkrywając te należące do nieznanych osób, ale odpowiadające ich ośrodkom zainteresowania. Celem jest przeorientowanie formatu wideo wokół Reels, tak aby stał się on własną tożsamością sieci.
Ta nowa strategia rozwoju nie wszystkim się jednak podoba. Wielu internautów narzeka na nowy kierunek obrany przez koncern i chce powrotu do wersji Instagrama, która skupia się na zdjęciach, dzieleniu się wspomnieniami, chwilami i inspiracjami, czyli tym, co było istotą Instagrama na początku.
Wideo, a format w centrum
Mimo sporej krytyki, Adam Mosseri, szef Instagrama, zareagował i wskazał, że wideo pozostanie kluczowym elementem przyszłego rozwoju sieci, „Muszę być szczery. Myślę, że z czasem coraz więcej Instagrama stanie się wideo.” Format fotograficzny będzie więc nadal obecny w sieci, ale stopniowo będzie zanikał na rzecz wideo. Tłumaczy też, że stawiając wideo w centrum, chce pomóc małym twórcom w dotarciu do lepszej publiczności. Nadal będą prowadzone testy, aby znaleźć idealne rozwiązanie, które przypadnie do gustu internautom.