Instagram rusza do Subskrypcja na Instagram
Aby zachęcić twórców do udostępniania treści na Instagramie, sieć społecznościowa testuje subskrypcję (Instagram Subscription), którą subskrybenci będą płacić, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych treści od twórcy. Ta funkcja „Instagram Subscriptions” jest testowana z kilkunastoma osobami, aby jak najlepiej dopasować każdy szczegół.
Instagram to słynna globalna sieć społecznościowa (w formie aplikacji mobilnej Ios i Android) z milionami unikalnych użytkowników każdego miesiąca, której celem jest dzielenie się zdjęciami i innymi mediami poprzez włączenie hashtagów. Wśród listy najpopularniejszych sieci społecznościowych, Instagram jest jedną z najczęściej używanych sieci społecznościowych i przyciąga wielu reklamodawców.
Subskrypcja na Instagram: co to jest?
W komunikat dla prasyInstagram wyjaśnia, na czym polega Instagram Subscription. Koncepcja jest prosta, subskrybenci (których wykorzystanie sieci społecznościowych ewoluowało), którzy chcą otrzymywać ekskluzywne treści i zachęcać swoich ulubionych twórców będą mogli płacić abonament w wysokości od 0,99$ do 9,99$ miesięcznie. Tą ekskluzywną treścią mogą być historie lub życia stworzone przez twórcę. Aby zachęcić społeczność do zapisania się na ten abonament, każda osoba, która go opłaciła będzie miał małą naklejkę widoczną dla twórcy. Ta technika monetyzacji (identyczna jak w Twitchu i Youtube) pozwala twórcom rozpoznać subskrybentów, którzy płacą i poświęcić im więcej czasu, jeśli mają na to ochotę.
Aby uzasadnić wprowadzenie tej płatnej funkcji, Adam Mosseri stwierdził, że „Twórcy robią to, co robią, aby żyć, i ważne jest, aby było to przewidywalne. Subskrypcje to jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie przewidywalnego dochodu, który nie jest uzależniony od oglądalności danego postu, która z czasem nieuchronnie rośnie i maleje.„
Kontakt
Subskrypcja Instagram: wszystko, co może pomóc twórcom
Te płatne subskrypcje nie znalazły się tam przypadkiem. Rzeczywiście, latem ubiegłego roku Mark Zuckerberg ogłosił, że. Meta Group zainwestuje 1 mld dolarów, by pomóc twórcom by lepiej zarabiać na życie dzięki monetyzacji ich treści. Instagram nie jest pierwszym serwisem społecznościowym z tej grupy, który uruchamia tego typu płatną subskrypcję, ponieważ Facebook robi to już od listopada 2021 roku.
Grupa Meta powiedziała. nie pobierać żadnej prowizji do końca 2023 roku od tych płatnych opcji ale w grę wchodzi podatek Apple ze względu na jego regulamin, który nakłada 30% na zakupy in-app z Apple Store. Facebook miał udostępniony trik, aby uniknąć tego podatku, ale nie wiemy, czy będzie to samo dla Instagram.
Sposób na konkurencję
Funkcja Instagram Subscription jest nie tylko dla pomóc twórcom. Rzeczywiście, aby pozostać w wyścigu najczęściej używanych sieci społecznościowych, Instagram musi przechwycenie milionów miesięcznych aktywnych użytkowników, aby nie przeszli na Youtube i inne platformy, takie jak Wechat (serwis społecznościowy umożliwiający prowadzenie rozmów przez komunikator), Viber, Weibo, Periscope, Messenger i TikTok (jego konkurent numer jeden). Dlatego ważne jest, aby oferowały one wysokiej jakości i interesujące treścia zatem mieć twórcy obecni i aktywni wyłącznie na Instagram. Wielu influencerów migruje na TikTok, aby dotrzeć do młodszej, spragnionej treści publiczności. Dzięki tej funkcji Instagram pozwala swoim użytkownikom tworzyć coraz więcej treści w mediach społecznościowych, docierając do milionów unikalnych użytkowników, mając jednocześnie możliwość zarabiania na największej istniejącej sieci społecznościowej.
Od czasu eksplozji TikTok, wszystkie sieci społecznościowe próbują przyciągnąć twórców na różne sposoby i płacąc setki milionów dolarów za twórców. Kilka popularnych sieci społecznościowych musiało więc zareagować, by utrzymać liczbę aktywnych użytkowników. Tak jest w przypadku m.in. Youtube zainwestuje 100 mln dolarów w fundusz dla twórców szortów. Snapchat zrobił to samo, zbierając 250 milionów dolarów w 2021 roku (Źródło: Médiamétrie). W świecie sieci społecznościowych Francja nie pozostaje w tyle: francuska sieć społeczna BeReal nadal rozwija się bez subskrypcji i ma nadzieję stać się wiodącą siecią społecznościową we Francji.
Instagram jest pewien, że funkcja Instagram Subscription będzie dużym sukcesem, ponieważ sieć społeczna oferuje wiele różnych funkcji (kołowrotki, zdjęcie, historia, długie wideo…) i że przechwytuje wielu twórców i subskrybentów, którzy mogą tworzyć i oglądać zupełnie różne treści w jednej aplikacji.
Chcesz wzmocnić swoją markę na Instagram? Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów aby utworzyć filtr!