Nowe marki wchodzą na rynek NFT
Roland Garros
Świat sportu inwestuje w NFT, a w szczególności dotyczy to Roland Garros. Celem jest zaoferowanie fanom wirtualnych doświadczeń i całkowite zanurzenie się w korcie centralnym poprzez modelowaną w 3D platformę. Nazywa się „RG Game, Seat & Match”, rozwój tej kolekcji NFT świadczy o zdolności Rolland Garros do innowacji. Będąc już pionierem w organizacji zawodów eTenisowych, organizacja pragnie rozwijać swoje propozycje zwłaszcza poprzez sprzedaż unikalnych aktywów cyfrowych. 5.000 NFT sprzedawanych w cenie 890 zloty za sztukę zostanie uruchomionych od 19 maja 2022 roku. Każda NFT reprezentuje wirtualne miejsce na wirtualnym korcie Philippe-Chatrier, idealne dla fanów tenisa, aby przeżyć nowe unikalne doświadczenie!
LVMH
Luksusowe marki przenoszą się do Web 3.0. Inwestując w blockchain, NFT i metaverse, największe marki chcą pozycjonować się jako marka innowacyjna. Dotyczy to w szczególności LVMH. Francuski dom chce zaoferować swoim klientom wyjątkowe, immersyjne doświadczenia. Stopniowo rozwijane są prace nad wirtualnymi wycieczkami po pracowniach kaletniczych czy też tworzeniem cyfrowych pokazów mody, podczas których będzie można kupić NFT jako zapowiedź.
Z okazji swojej 200. rocznicy Louis Vuitton stworzył grę wideo o nazwie „Louis: The Game”. Vivienne jest główną bohaterką. Możesz śledzić go przez całe życie i wizualizować kluczowe momenty jego życia. W ramach gry można zakupić 30 wirtualnych przedmiotów. Te NFT to pocztówki z historii i przeszłości Louis Vuitton. Stworzył je Beeple, znany amerykański artysta cyfrowy. Ta obecność w nowym uniwersum marki wzmacnia jej strategię opowiadania historii poprzez optymalne doświadczenie wirtualne.
Kontakt
Starbucks
Słynna amerykańska sieć kawowa Starbucks wejdzie do sieci 3.0 z własnym NFT! Celem firmy jest wyraźnie zaoferowanie „ekskluzywnych doświadczeń i korzyści” dla klientów. Grupa chce być częścią wielkiej przygody NFT, wprowadzając swoją kolekcję w ciągu roku. Ale na czym polega ta koncepcja? Skupiając się na „sztuce kawy i opowiadaniu historii”, stworzenie tych NFT dałoby właścicielom dostęp do unikalnych doświadczeń i ekskluzywnych korzyści. Nowe koncepcje zostaną dodane, aby wzmocnić poczucie wspólnoty w Starbucks z „nowymi koncepcjami, takimi jak własność i modele członkostwa w społeczności, które zobaczysz rozwijające się w przestrzeni Web 3”, mówi Brady Brewer, szef marketingu Starbucks.
Grupa chce odróżnić się od innych marek, inwestując w „zrównoważony środowiskowo” blockchain. Ethereum blockchain jest najbardziej powszechny i ogólnie używany przez marki. Jest on jednak stosunkowo energochłonny, a zatem niezbyt odpowiedzialny i zrównoważony. Aby się wyróżnić, Starbucks chce zainwestować w te nowe technologie, a jednocześnie mieć mniejszy wpływ na środowisko i ślad. Starbucks nie ujawnił jeszcze wybranego blockchaina, ale już zapowiada swoje ambicje.
Z kreatywnego i inspirującego punktu widzenia, firma prawdopodobnie będzie czerpać z 50 lat istnienia, swojego know-how i swojego cyfrowego ekosystemu. W istocie, marka celuje w młodszą klientelę, która jest biegła w nowych technologiach i poszukuje nowości. W przygotowaniu jest również projekt metaverse, nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co będzie dalej!
Monoprix
W połowie kwietnia francuski detalista wprowadził na rynek dwie ekskluzywne kolekcje NFT. W poszukiwaniu nowych trendów, Monoprix nie zawahał się wprowadzić na rynek rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej.
We współpracy z projektantem Vincentem Darré i cukiernikiem Yazidem Ichemrahenem, sieć oferuje limitowaną serię swoich NFT, aby zapewnić internautom wyjątkowe doświadczenia podczas poznawania kryptowalut. Rzeczywiście, z okazji swojej 90. rocznicy Monoprix postanowił zainwestować i rozwinąć swoją obecność w nowych technologiach z tym przybyciem do Web 3.0. Dzięki nawiązanym współpracom firma pragnie zdemokratyzować NFT, te cyfrowe aktywa, które stale się rozwijają. W tym celu oferowane są wyjaśnienia i wsparcie dla klientów, które mają ich prowadzić i pomóc im lepiej zrozumieć ten nowy cyfrowy wszechświat. Ferdinand Tomarchio, dyrektor ds. cyfrowych, danych i IT grupy, wyjaśnia, że to wydanie jest częścią zwrotu w e-commerce, opracowanej strategii omnichannel i digital.
Dostępnych jest 6 obiektów cyfrowych: 90 kopii tortu sprzedawanego w formie cyfrowej oraz 5 dzieł kryptowalut, które można znaleźć w 18 kopiach. Yazid Ichemrahen proponuje „wyjątkowe dzieło pomiędzy designem, prostotą, tradycją i nowoczesnością”. Ze swojej strony Vincent Darré proponuje poetycką przechadzkę po stworzonych dziełach. Z technicznego punktu widzenia każdy NFT jest sprzedawany za 0,09 ETH, czyli równowartość 267 € za pośrednictwem blockchaina Ethereum. W ten sposób, wykorzystując te nowe technologie, Monoprix oferuje unikalne doświadczenie, idealne dla najbardziej ciekawskich, podkreślając jednocześnie swoje upodobanie do innowacji i kreatywności.