Marki sportowe stawiają na rzeczywistość rozszerzoną

Po markach fast-foodowych przyszła kolej na duże marki sportowe, takie jak Nike, Puma, Adidas i The North Face, które wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną, aby zaoferować swoim klientom wyjątkowe i oryginalne doświadczenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o promowanie swoich marek, wprowadzanie nowych modeli czy tworzenie interakcji w swoich sklepach, firmy te wykorzystują wszystkie możliwości oferowane przez rzeczywistość rozszerzoną na swoją korzyść.

Nike zanurza się w rzeczywistości rozszerzonej

1. Nike Fit Tool, aby znaleźć idealny rozmiar buta

Od 2019 roku Nike oferuje Nike Fit Tool w swojej aplikacji mobilnej. Narzędzie to, dostępne na Androida i IOS, pomaga klientom wybrać rozmiar buta, który najbardziej im odpowiada dzięki rozszerzonej rzeczywistości. Dostępne również w sklepie, Nike Fit Tool jest teraz niezbędnym narzędziem przy zakupie nowej pary sneakersów, szczególnie dla najmłodszych, których rozmiar cały czas się zmienia! Fachowe porady sprzedawców mogą również pomóc klientom w korzystaniu z tego zupełnie nowego narzędzia.

nike fit tool réalité augmentée

Wykorzystując uczenie maszynowe i kamerę smartfona, Nike Fit Tool skanuje stopę klienta, aby określić dokładny rozmiar. Co więcej, dostosowuje rozmiar w zależności od tego, czy klient chce buty do biegania, czy klasyczne. To prawdziwa oszczędność czasu, która pozwala uniknąć konieczności przymierzania kilku rozmiarów przed znalezieniem tego właściwego.

2. Spersonalizuj swoją parę Nike za pomocą rzeczywistości rozszerzonej

Francuski start-up SmartPixels stworzyła specjalnie dla Nike narzędzie, które pozwala klientom spersonalizować własną parę butów. Dwa terminale mapujące zostały zainstalowane w sklepie Nike na Polach Elizejskich w Paryżu. 

System NikeID to prawdziwe studio online, pozwalające klientom tworzyć własne pary butów Nike prosto z ich wyobraźni. Mogą wybrać wszystko: kolory, wzory, wykończenia – krótko mówiąc, wszystko, co można zrobić za pomocą rozszerzonej rzeczywistości.

Kontakt

Puma: wizja rzeczywistości rozszerzonej

1. Trenerzy rzeczywistości rozszerzonej

Puma eksperymentuje również z rzeczywistością rozszerzoną w ramach premiery nowych butów LQD CELL Origin AR. Stworzone przez agencję INPHANTRY Aplikacja pozwala użytkownikom grać w gry i ożywiać swoje buty za pomocą filtrów rzeczywistości rozszerzonej. Najbardziej imponującym filtrem jest ten, w którym buty zapalają się. Gdy tylko para jonowa pojawi się na ekranie smartfona, odblokowuje funkcje rzeczywistości rozszerzonej.

2. Rozszerzona rzeczywistość w sklepach Puma

Aby zaoferować jeszcze bardziej wciągające wrażenia, Puma przesuwa granice, umożliwiając swoim klientom korzystanie z rzeczywistości rozszerzonej podczas odwiedzania sklepów niemieckiej marki. Korzystając z aplikacji Puma, użytkownicy mogą skanować kody QR obecne w sklepie, aby odsłonić maskotkę prowadzącą użytkownika przez sklep. Doświadczenie jest następnie kontynuowane z butami z nowej kolekcji Puma, które oferują zawartość rzeczywistości rozszerzonej poprzez skanowanie ich etykiet.

Adidas promuje nowe buty Adidas Originals ZX 2K BOOST Pure

Aby uczcić premierę nowego modelu adidas Originals ZX 2K BOOST Pure, globalna marka sportowa adidas i platforma sieciowa Snapchat nawiązały współpracę z Atomic Digital Design, aby stworzyć pierwsze wirtualne doświadczenie przymierzania na Snapchacie. To rewolucyjne doświadczenie oferuje użytkownikom całkowitą immersję dzięki wersji 3D nowego ZX 2K BOOST Pure.

Dostępny na Snapchacie “ZX Lens” natychmiast przenosi użytkowników do laboratorium Adidas ZX. Kierując kamerę na swoje stopy, mogą obserwować w czasie rzeczywistym, jak para ZX 2K BOOST Pure nabiera kształtu krok po kroku.

The North Face współpracuje ze Snapchatem

Od maja 2015 roku The North Face współpracuje z Jaunt, firmą specjalizującą się w wirtualnej rzeczywistości na platformach Oculus Rift i Google Cardboard. Ich partnerstwo ma na celu wprowadzenie zestawów słuchawkowych Oculus Rift do sklepów The North Face. W sklepie na Broadwayu utworzono obszar poświęcony eksperymentom, w którym klienci mogą przymierzyć kaski rzeczywistości rozszerzonej. Po założeniu kasku uruchamia się 360-stopniowy film, zanurzając klientów w aktywnościach takich jak wspinaczka, snowboarding i base jumping.