Gifty: ważna dźwignia w sieciach społecznościowych

Co to jest gif?

gif - social media - smart

Gif (ang. Graphic Interchange Format) to format obrazu cyfrowego używany głównie w Internecie. Format gif umożliwia przechowywanie kilku obrazów w jednym pliku, co pozwala na utworzenie krótkiej animacji z kilku statycznych obrazów. Gif został stworzony w 1987 roku przez Steve’a Wilhite’a. Od lat 90. gifów używa się na całym świecie i są one dostępne w niemal wszystkich sieciach społecznościowych.

Kontakt

Gif w marketingu

W dzisiejszych czasach gif jest obowiązkowym elementem Internetu i jest najczęściej używany do odpowiadania na wiadomości błyskawiczne, ponieważ pozwala w prosty sposób wyrazić uczucie, reakcję lub emocję. Te miniklipy wideo są zazwyczaj pobierane z filmów lub seriali. Gif-y generują wysoki wskaźnik zaangażowania, ponieważ są przydatne do łatwego wyrażania uczuć. 

W 2019 r. prawie 69% konsumentów będzie regularnie używać go w komunikacji osobistej. W przypadku strategii komunikacyjnej jest to szybki sposób na dotarcie do konsumentów, GIF-y szybko się rozprzestrzeniają, a jeśli są dobrze ukierunkowane, mogą stanowić potężne narzędzie podboju niektórych rynków. Można go szybko i łatwo pobrać, co oznacza, że można go szybko wyeksportować, a użytkownicy mogą go udostępniać według własnego uznania.

Gif - Coca Cola - Marketing - Pub

Coca Cola na przykład, stworzyła kilka gifów, aby podkreślić świeżość swojego napoju.

Odniesienia do gifów mogą być sposobem łączenia społeczności lub fanów, czyli krótko mówiąc osób mających te same odniesienia kulturowe i kinematograficzne. Gify bardzo często nawiązują do kina, wykorzystując kultowe sceny z filmów. Dlatego też łatwiej jest dotrzeć do określonych społeczności lub grup wiekowych, wykorzystując odniesienia, które są do nich podobne. 

Gif to prosty i skuteczny środek komunikacji, który wysyła jasny komunikat. Taka wymiana referencji tworzy więź z odbiorcami marki, a tym samym staje się skutecznym wezwaniem do działania.

Friends - movie - gif - marketing

Prawdziwa wartość dodana gifów polega na tym, że wzmacniają one przekaz za pomocą sugestywnego i efektownego obrazu. Istnieje kilka narzędzi umożliwiających przeprowadzenie udanej kampanii z wykorzystaniem GIF-ów. Giphy lub . Tenor na przykład są zarówno wyszukiwarką, jak i umożliwiają tworzenie własnych Gifów. 

Dzięki gifom można wzmocnić swoją rozpoznawalność i zapewnić sobie prawdziwą wszechobecność w sieciach społecznościowych.