Na Instagram dostępne są dwa nowe narzędzia reklamowe

W celu zapewnienia bardziej zoptymalizowanej i trafnej reklamy, Instagram udostępnił dwa nowe narzędzia reklamowe aby wzmocnić pozycję marek i influencerów.

Reklamy z przypomnieniami o wydarzeniach na Instagram

Nowe narzędzie pozwoli markom i influencerom oferować użytkownikom przypomnienia o nadchodzących wydarzeniach. Instagram wyjaśnia, że „reklamy przypominające, które są oferowane wszystkim reklamodawcom jako opcja w feedzie, pomagają reklamodawcom budować świadomość, oczekiwanie i rozważania na temat nadchodzących momentów.”

Reklamy przypominające będą zaletą dla reklamodawców oferujących wydarzenia online i na żywo, ponieważ mogą udostępnić swoje wydarzenia konkretnej grupie odbiorców i zapewnić, że zainteresowane osoby otrzymają powiadomienie, gdy nadejdzie odpowiedni czas.

Ten rodzaj reklamy może wydawać się inwazyjny, ale jest wręcz przeciwnie. W rzeczywistości użytkownicy wybierają, czy chcą otrzymywać powiadomienia o przypomnieniu o danym wydarzeniu, czy nie. Jeśli użytkownik nie jest zainteresowany, pominie je, a reklama przypominająca będzie tylko kolejnym elementem treści w jego news feedzie.

format publicitaire instagram pour les publicités de rappel

Sposób działania jest bardzo prosty, gdy użytkownik zobaczy tego typu reklamę, może kliknąć „Przypomnij mi”. W tym momencie otrzymają maksymalnie 3 powiadomienia przypominające o wydarzeniu, wszystkie rozłożone w czasie. Reklamy przypominające są również dostosowane do strefy czasowej użytkownika, który będzie otrzymywał harmonogramy zgodnie ze swoją lokalizacją.

Dla reklamodawców alerty mogą być tworzone z wyprzedzeniem do 3 miesięcy z możliwością utworzenia kilku alertów po tym czasie, aby kontynuować promocję swojego wydarzenia.

Kontakt

Reklamy w wynikach wyszukiwania na Instagram

Podobnie jak TikTok, Instagram zaczął wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania. Rzeczywiście, ostatnie badania (w tym jedno przeprowadzone przez Google) pokazują, że młodsze pokolenie najczęściej szuka informacji w sieciach społecznościowych. Na przykład większość młodych ludzi szuka swojego następnego baru w sieciach społecznościowych.

Dlatego też Instagram postanowił zaoferować reklamę w wynikach wyszukiwania. Marki mogą zdecydować się na zainwestowanie w konkretne słowa kluczowe, aby pojawić się w wynikach. Reklama pojawi się w takim samym formacie jak inne treści z napisem „Sponsorowane” pod nazwą marki.

format publicitaire pour les publicités dans les résultats de recherche Instagram

Na przykład, marka może zainwestować w słowo kluczowe „Skin Care”, a jej reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania użytkownika. Ten rodzaj reklamy pozwoli markom pojawić się w momencie, gdy użytkownicy rzeczywiście szukają informacji lub z zamiarem zakupu.

Oferując te dwa formaty reklam, Instagram rozszerzył swoją ofertę reklamową, która teraz pozwala markom wybrać format odpowiadający ich celom. Możliwe jest np. stworzyć reklamę z filtrem Instagram Które pojawią się w opowiadaniu. Format ten umożliwia zaoferowanie użytkownikom zabawnych i interesujących treści, które stały się nieosiągalne dla bardziej tradycyjnych formatów reklamowych.

97% obrotu Instagram opiera się na przychodach z reklam. Dlatego ważne jest, aby sieć społecznościowa rozszerzyła swoje miejsca serwowania reklam, aby zachęcić marki do inwestowania w reklamę w ich aplikacji.