Pinterest zaprezentował nowy filtr AR do makijażu

Ostatnio rzeczywistość rozszerzona staje się coraz bardziej obecna w sieciach społecznościowych. Rzeczywiście, podczas gdy Snapchat ujawnił swoje nowe inwestycje w sztuczną inteligencję Z kolei Pinterest wprowadził zupełnie nową, wciągającą funkcję dla swoich użytkowników: „przymierzanie”.

Przełom technologiczny w Pintereście dzięki wirtualnemu makijażowi

pinterest-filtermaker

W czasach pandemii rynek stał się wirtualny. Firmy wzięły to pod uwagę, dostosowując swoje strategie komunikacyjne. 

Tak właśnie zrobił Pinterest, nawiązując współpracę z takimi markami, jak Lancôme, YSL Beauty, Urban Decay, Nars czy NYX. 

Pomysł na markę polegał na zintegrowaniu Filtr uzupełniający AR w formie przymierzalni. Z technicznego punktu widzenia jest to możliwe dzięki rozszerzonej rzeczywistości, która wykorzystuje przednią kamerę smartfona do rozpoznawania pozycji oczu i nakładania odcienia cienia do powiek. 

Dzięki temu wiele osób mogło bezpośrednio wypróbować cienie do powiek danej marki bez konieczności wchodzenia na jej stronę internetową. 

Łatwa w użyciu funkcja, zawierająca ponad 4000 dostępnych odcieni, które można dopasować do każdej twarzy, co pozwala klientowi na wizualizację efektu.

Kontakt

"Przymierzanie" w rzeczywistości rozszerzonej: wyzwanie biznesowe dla firm

Pinterest podkreślił komercyjną stronę tego narzędzia, ponieważ aplikacja będzie sugerować inne produkty i polecać wygląd pasujący do podstawowego wyszukiwania. W ten sposób Pinterest zasugeruje użytkownikowi więcej produktów, które mogą odpowiadać jego potrzebom, a tym samym skłoni go do zakupu.

Należy również zauważyć, że w przeszłości Pinterest oferował już tego typu usługę, ale tym razem dotyczyła ona dopasowania szminki.
Serwis społecznościowy chciał kontynuować ten trend, poszerzając wybór możliwości o dopasowywanie cieni do powiek.
W najbliższych latach Pinterest planuje także poprawić wydajność swoich produktów antyrefleksyjnych w aparatach fotograficznych dzięki technologii Lidar.

Wniosek

Dzięki atrakcyjniejszym funkcjom serwis Pinterest stał się wirtualnym rynkiem, na którym można przymierzać i kupować produkty bezpośrednio z aparatu fotograficznego. Celem Pinterest na najbliższe lata jest wykorzystanie wzrostu popularności zakupów online poprzez ułatwienie handlu elektronicznego.