Raport Snapchat - wartość AR dla marketerów

E-commerce nieustannie ewoluuje. Pojawiają się nowe trendy i nawyki konsumenckie, które przekształcają proces zakupowy. Marki muszą więc pozostać na szczycie tych zmian i dostosowywać się na bieżąco. Przyjrzyjmy się tym nowym ścieżkom i znaczeniu rzeczywistości rozszerzonej!

Ścieżka zakupowa omnichannel

Punkty styku i kanały, poprzez które marki sprzedają swoje produkty, stają się coraz bardziej zróżnicowane. Doświadczenia phygitales powstają jeden po drugim. Łącząc to, co fizyczne i cyfrowe, marki oferują wiele doświadczeń zakupowych, aby uwieść swoich klientów. Rzeczywistość rozszerzona wydaje się być idealną opcją, która dzięki realistycznej projekcji towarzyszy internautom w podejmowaniu decyzji.

Kontakt

ar-depense-snapchat-realite-augmentee

Według badania przeprowadzonego na 4 rynkach (USA, Wielka Brytania, Francja i Arabia Saudyjska) przez Agenci Alter we współpracy z Snap Inc. i Publicis Media, zwrócono uwagę na coraz szersze wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w procesie zakupowym. Tym samym rzeczywistość rozszerzona jest obecnie uważana za przyszłość zakupów. Rzeczywiście, AR umożliwia stymulowanie zakupów, szczególnie poprzez przekonywanie internautów. Dotyczy to 69 % w przypadku odzieży i 74 % w przypadku kosmetyków. Dlaczego więc AR zwiększa sprzedaż?

Przemyślenie zakupów

Pierwszą ważną kwestią jest zaufanie. Rzeczywiście, rozszerzona rzeczywistość daje internautom większą pewność siebie. Dzięki wizualizacji produktów, 80 % internautów może łatwiej projektować siebie i inspirować się propozycjami marek. Para trenerów, tusz do rzęs, okulary, szminka… Wiele produktów można wystawić. Interaktywne treści AR mogą być również zaprojektowane tak, aby zapewnić rozrywkę i wciągające doświadczenia. Korzyści te zmniejszają prawdopodobieństwo zwrotów, co jest ważną kwestią dla marek.

Oprócz zaufania, użytkownicy mają pewność, że dokonują właściwego wyboru. To też tłumaczy fakt, że kupujący nie zwracają zakupów. Dokonując zakupu są już pewni swojego wyboru, ponieważ AR umożliwiło im wizualizację efektu końcowego na nich.

Rzeczywistość rozszerzona wydaje się zatem bardzo przydatnym narzędziem zarówno dla marek, jak i kupujących, z których jedna czwarta twierdzi, że używa AR do zastąpienia fizycznych doświadczeń, jakie mogliby mieć na przykład w sklepie. Jako wektor uspokojenia, wizualizacji i wsparcia w procesie zakupu, rzeczywistość rozszerzona jest zatem interesującą dźwignią rozwoju dla e-commerce.

realite augmentee-chiffres
realite augmentee-renvoi-articles

Stymulowanie intencji zakupu

Wśród 10 najważniejszych czynników intencji zakupu, 7 to opcje związane z rzeczywistością rozszerzoną. Ten sposób zobaczenia produktu i wypróbowania go stał się więc bardzo popularny i ceniony przez internautów. Wraz z postępującą digitalizacją w wielu usługach, internauci oczekują, że płynne doświadczenia będą im towarzyszyć w procesie zakupowym. Wykorzystywana przed i po zakupie, rozszerzona rzeczywistość jest idealną technologią do projekcji siebie, dodatkowych informacji o produkcie czy nawet dzielenia się doświadczeniem.

Snapchat jest jedną z pionierskich sieci dla AR. Umieszczając się za stronami internetowymi sklepów, aplikacja jest drugim największym źródłem odkryć dla rzeczywistości rozszerzonej. Dla tego interesująca jest realizacja szkoleń ze specjalistami od marketingu, zwłaszcza w celu tworzenia jakościowych treści. 

Rzeczywistość rozszerzona wydaje się więc być przyszłością zakupów, z wieloma możliwościami rozwoju. Wykorzystanie AR to realny sposób, aby dać użytkownikom pewność co do przyszłego zakupu, a tym samym uniknąć zwrotów. Nie wahaj się skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów w razie jakichkolwiek pytań!