Samsung wkracza do metaverse z własną przestrzenią na Roblox, Space Tycoon

Duża grupa koreańska Samsung wkroczył do metaverse z własnym wirtualnym placem zabaw na Roblox. Ta znana platforma gier wideo daje marce możliwość zaprezentowania swoich produktów z nowej perspektywy i wciąż zaskakuje internautów.

Roblox, platforma gier free-to-play

Roblox to platforma do gier, która coraz częściej jest wykorzystywana przez marki. Nike, Gucci, Hasbro… i wiele innych marek jest już obecnych na tej platformie. Celem dla marek jest stworzenie nowych wciągających i unikalnych doświadczeń przy jednoczesnym promowaniu ich produktu. Z chęcią zwrócenia się do młodej publiczności, szczególnie pokolenia Z, obecność na tego typu platformie, korzystanie z nowych technologii i metaverse jest dobrym rozwiązaniem. Rzeczywiście, grupy dostosowują się i rozwijają swoją obecność na nowych kanałach komunikacji. Tak jest w przypadku Samsunga, który stworzył swój własny wirtualny teren – Space Tycoon.

metaverse samsung roblox

Kontakt

Space Tycoon, czyli kosmos Samsunga na Roblox

Kosmiczny TycoonSamsung zanurza użytkowników w swoim świecie poprzez metaverse. Zanurzeni w stacji kosmicznej, użytkownicy mogą wędrować przez trzy różne strefy gry, strefę operacyjną, w której znajdują się zasoby niezbędne do produkcji produktów Samsunga, takich jak telefony czy telewizory, laboratorium, w którym wytwarzane są produkty oraz sklep, w którym można dokonać zakupów. Dzięki temu wirtualnemu placowi zabaw Samsung zanurza użytkowników w swoim świecie. Mogą grać w różne gry podczas budowania własnych produktów Samsung. Grupa wyjaśnia, że „Space Tycoon został zaprojektowany jako plac zabaw, na którym wielu klientów może doświadczyć nieograniczonych możliwości wirtualnych przestrzeni.

Metaverse, szybko rozwijający się wirtualny wszechświat

Strona metaverse jest coraz częściej wykorzystywany przez marki, zwłaszcza do promocji swoich produktów, a nawet określa się go mianem „przemysłu metaverse”. Inne platformy takie jak The Sandbox czy Decentraland pozwalają marki do tworzenia własnych terenów, aby zaoferować unikalne i niespotykane dotąd doświadczenia immersyjne. To także okazja do zaprezentowania swoich produktów i ogólnie uniwersum marki. 

Na przykład firma Nike stworzyła Nikeland jego stworzony na zamówienie wirtualny świat, „miejsce, w którym sport i kreatywność współistnieją wyjaśnia amerykańska marka. Zainspirowana rzeczywistością, zwłaszcza prawdziwą siedzibą Nike, marka odtworzyła ten wszechświat i oferuje wirtualne mini-gry między przyjaciółmi w tym środowisku. Wciąż z myślą o przeniesieniu internautów do uniwersum marki, dostępny dla wszystkich showroom pozwala na zakup przedmiotów Nike, w które można ubrać swojego awatara. Nike jest więc kolejnym przykładem marki, która podkreśla markę, jej uniwersum i oczywiście swoje produkty. 

Dlatego to właśnie w procesie rozwoju, ciągłej adaptacji i ewolucji Samsung oferuje unikalne doświadczenie na Roblox. Jego metaverse Space Tycoon podkreśla produkty Samsunga, różne etapy produkcji, dodając jednocześnie rozrywkę w postaci gier.