Reklamy wyszukiwania na TikTok nadchodzą i powodują drżenie Google

TikTok zrozumiał potęgę swojej sieci społecznościowej i chce dalej rozwijać ich aplikację. Dlatego też, aby przyciągnąć jak najwięcej marek, chiński gigant postanowił uruchomić “search ads”.

Search ads : Definicja i wyjaśnienie

Search ads mają taką samą funkcjonalność jak reklamy w wyszukiwarce Google, które można zobaczyć w SERP. Firmy będą mogły licytować słowa kluczowe specyficzne dla ich działalności i będą mogły pojawiać się w górnych wynikach wyszukiwania na TikTok.

Rzeczywiście, choć aplikacja jest siecią społecznościową oferującą treści wideo, wielu jej użytkowników korzysta z paska wyszukiwania, aby znaleźć konkretne treści. Tak więc zamiast wyświetlać linki internetowe, jak w przypadku Google, TikTok będzie wyróżniał treści pochodzące od firm, które zainwestowały w reklamy w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe. Słowo „Sponsored” zostanie również dodane do miniatury wideo, aby odróżnić treści reklamowe od innych.

Na razie oferta Search Ads na TikTok nie jest jeszcze dostępna, ale już od zeszłego roku uruchomiono wersję testową. Z pewnością pojawi się ona w ciągu roku 2023.

Kontakt

Potężna przewaga dla marek

SEO na TikTok już się rozpoczęło i wiele marek optymalizuje używane słowa kluczowe, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania organicznie. Tym samym reklamy wyszukiwania na TikTok staną się bardzo potężną dźwignią dla marek, które chcą dotrzeć do młodych targetów. Rzeczywiście, publiczność TikTok jest młoda i często niedostępna na innych kanałach.

Google opublikowało badanie, w którym wyjaśniło, że 40% młodych ludzi używa TikTok i Instagrama do wyszukiwania informacji. Może to być tylko wyszukiwanie informacji lub kupowanie produktów i znalezienie restauracji na wieczór.

W ten sposób marki będą mogły łatwiej zintegrować się z user experience młodych targetów. Na TikTok są już reklamy, ale przerywają one sesję scrollowania użytkownika i mogą stać się dla niego bardzo inwazyjne. Dzięki reklamom wyszukiwania w TikTok, marki będą mogły pojawiać się w odpowiednim momencie, czyli wtedy, gdy użytkownicy będą chcieli je znaleźć.

Silny konkurent dla Google

Google od dawna dominuje na rynku reklamy w wyszukiwarkach. Rzeczywiście jest to wyszukiwarka z największą liczbą użytkowników na świecie i ze skuteczną ofertą reklamową. 

Jednak pojawienie się TikTok na tym rynku może być totalnym game changerem. TikTok ma teraz ogromną bazę użytkowników, która jest jeszcze bardziej dokładna i kompletna, co pozwoli markom skutecznie kierować odbiorców, a tym samym mieć potężne wyniki. Ponadto, jak wyjaśniono powyżej, użytkownicy TikTok są niemal niedostępni w innych kanałach, w tym w Google.

Marki będą wtedy mocno inwestować w reklamy wyszukiwania na TikTok i być może obniżą budżet na Google. Dzięki temu będą mogły dotrzeć do młodszych osób.