Snapchat aktualizuje swoją funkcję zakupów AR

W 2021 roku Snapchat nie znajdzie się w pierwszej piątce najczęściej pobieranych aplikacji. Oznacza to, że aplikacja nie jest już w stanie przyciągnąć nowych użytkowników do Snapchat. Aby temu zaradzić i pozostać w konkurencji z innymi sieciami społecznościowymi, mały duch musi odnowić swoje funkcje, aby użytkownicy chcieli pobrać aplikację i pozostać przy niej, a to oznacza zakupy AR.

Zakupy w technologii AR: funkcja, która przyciąga zarówno użytkowników, jak i marki

Funkcja zakupów AR w serwisie Snapchat jest dostępna już od jakiegoś czasu, ale jej możliwości były dość ograniczone. Na początek kilka wyjaśnień na temat tej funkcji.

prada-try-on

Zakupy AR wykorzystują technologię przymierzania w rzeczywistości rozszerzonej, która umożliwia użytkownikom przymierzanie produktów (ubrań, makijażu, akcesoriów, biżuterii) bezpośrednio na sobie przy użyciu technologii rzeczywistości rozszerzonej. Wiele marek zrozumiało już, że przymierzanie to nowy sposób na przekonanie użytkowników do zakupu online w bardziej atrakcyjny i zabawny sposób. Użytkownicy mogą wypróbować produkty bezpośrednio na sobie, a także zobaczyć je w rzeczywistości. Ta cecha jest uspokajająca dla konsumentów, którzy przed zakupem mogą się upewnić, że produkt odpowiada ich oczekiwaniom i nie będą zaskoczeni po otwarciu opakowania.

Snapchat jest liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem rozszerzonej rzeczywistości. Co roku inwestuje coraz więcej pieniędzy, aby poprawić jakość obsługi. Zakupy AR są więc logiczną kontynuacją technologicznych osiągnięć aplikacji, a Snapchat nie zamierza na tym poprzestać. 

Rzeczywiście, na samym początku istnienia tej funkcji nie istniały jeszcze zakupy za pomocą AR, ale można było przymierzać markowe ubrania i akcesoria bezpośrednio na sobie. Później Snapchat rozwinął tę możliwość przymierzania, umożliwiając markom dodanie wezwania do działania, które prowadziło bezpośrednio do strony internetowej marki w celu zamówienia produktu. W tym samym czasie Snapchat ogłosił chęć dalszego rozwoju zakupów AR w celu stworzenia prawdziwego katalogu marek.

Kontakt

Katalog produktów marek dostępnych na Snapchat dzięki zakupom AR

Pod koniec stycznia 2022 r. funkcja zakupów w technologii AR po raz kolejny ewoluuje i obecnie oferuje katalog produktów od marek bezpośrednio podczas prób zakupów w technologii AR. 

Każda marka może teraz oferować ubrania i akcesoria w przymierzalni, z możliwością umieszczenia ceny, opisu i linku przekierowującego bezpośrednio do karty produktu na stronie detalisty internetowego. Dzięki temu konwersja jest większa, a marki odzyskują dane, które mogą wykorzystać do retargetowania użytkowników za pomocą bardziej spersonalizowanych reklam.

ar-shopping-snapchat

Na zdjęciu widać, że marka Zenni oferuje swoje Okulary 3D na Snapchacie. Przymierzanie w aplikacji jest bardzo dobrze dopracowane, okulary są bardzo dobrze wykonane i idealnie dopasowują się do twarzy użytkownika.

Funkcja, która będzie zajmować dużą część interfejsu Snapchat

Dzięki tej nowej aktualizacji Snapchat chce stać się wyjątkowym rynkiem dzięki rzeczywistości rozszerzonej. Jeremy Gorman, dyrektor ds. biznesu w Snapchat, wyjaśnia w wywiadzie: „Rzeczywistość rozszerzona zmienia sposób, w jaki robimy zakupy, bawimy się i uczymy, a także sposób, w jaki organizacje opowiadają swoje historie i sprzedają produkty.

Snapchat pozwala także użytkownikom skanować przedmioty codziennego użytku, aby dowiedzieć się, gdzie można je kupić. Funkcja ta służy na przykład do rozpoznawania marki i modelu zegarka oraz sugerowania podobnych lub identycznych zegarków w Internecie. 

Można zatem przypuszczać, że skanowanie to mogłoby kiedyś łączyć bezpośrednio z produktami dostępnymi w sklepie AR Snapchat, bez konieczności przechodzenia przez zewnętrzną wyszukiwarkę.