Snapchat kontynuuje ekspansję na rozszerzoną rzeczywistość z doświadczeniami zakupowymi

Snapchat oferuje filtry rozszerzonej rzeczywistości, czyli treści, które są bardzo cenione przez internautów za aspekt rozrywkowy i zabawowy. Aby uzupełnić te funkcje, sieć nadal rozwija nowe opcje, które integrują rzeczywistość rozszerzoną, zwłaszcza z zakupami online. Oto podsumowanie wszystkich oferowanych funkcji Snapchata!

Zakupy online

Rzeczywistość rozszerzona to prawdziwy atut przy eksponowaniu produktów. Wirtualne zakupy pozwalają internautom na wirtualne przymierzanie wybranych przez siebie produktów i projekcję z nimi. Bardzo pożądany przez snapchaterów, od stycznia 2021 roku ponad 250 milionów snapchaterów skorzystało z modułu wirtualnych zakupów ponad 5 miliardów razy. Jest to zatem prawdziwy sukces. Bazując na tym sukcesie i pozytywnych doświadczeniach, Snapchat nadal wzbogaca swoją ofertę, zwłaszcza o funkcję Dress Up zapowiedzianą na corocznym wydarzeniu Creator Summit 2022 grupy. Te nowe funkcje powinny sprawić, że doświadczenie będzie proste, szybkie i płynne zarówno dla użytkowników, jak i marek. Grupa kontynuuje swój postęp w handlu online, wzbogacając doświadczenie AR. Teraz możliwe jest przymierzanie ubrań z pomocą rozszerzonej rzeczywistości.

Kontakt

Wartościowanie doświadczeń snapchaterów

Nowe funkcje zakupów na żywo zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić użytkownikom jeszcze prostsze i bardziej kompleksowe doświadczenie. Centralne informacje związane z produktami są wyświetlane podczas dopasowania, takie jak cena, opis produktu lub adresy URL do bezpośredniego zakupu produktu. Nowy Dress Up ma na celu zebranie wszystkich oferowanych produktów w jednym miejscu, aby stworzyć przestrzeń podobną do wirtualnego centrum handlowego, „Dress Up gromadzi w jednym miejscu najlepsze doświadczenia związane z modą i przymiarkami AR od projektantów, sprzedawców i marek modowych.” Filtry pozwalają następnie zobaczyć, jak wybrane produkty wyglądają po założeniu: idealne! W ten sposób Snapchat naprawdę chce skupić się na produktach, jednocześnie upraszczając podróż klienta z uproszczonym odkrywaniem produktów, dzieleniem się wyglądem, a nawet możliwością ustawienia ulubionych produktów. Jest to możliwe dzięki technologii zakupów AR, aby zaoferować „wciągające i spersonalizowane możliwości zakupów”. Aby iść do przodu z markami, sieć opracowała ostatnio technologię przetwarzania obrazu dostosowaną do swoich partnerów. W szczególności, grupa nawiązała współpracę z Pumą.

snapchat shopping

Te nowe funkcje są bardzo przydatne dla marek, ponieważ soczewki zakupowe Snapchata są bezpośrednio powiązane z ich katalogiem produktów. Ponadto uproszczono tworzenie soczewek, zwłaszcza w przypadku korzystania z Lens Web Builder używane do tworzenia soczewek zakupowych. Z drugiej strony, aby zyskać widoczność i zwiększyć liczbę przymiarek produktów na Snapchacie, marki mogą zwrócić się do influencerów. Wybierając influencerów zgodnych z uniwersum marki, firmy szybciej zyskają widoczność i rozgłos wśród społeczności, która już sympatyzuje z treściami proponowanymi przez influencerów. Rzeczywistość rozszerzona i wirtualne zakupy online stają się coraz bardziej obecne na różnych portalach społecznościowych, z których codziennie korzystają internauci.