Snapchat współpracuje z Sony Music Entertainment w celu stworzenia soczewek dźwiękowych w rzeczywistości rozszerzonej
Snapchat i Sony Music Entertainment ogłosiły partnerstwo, które pozwoli na tworzenie obiektywów ze ścieżkami dźwiękowymi z muzyką Sony Music.
Pojawiają się obiektywy dźwiękowe, aby konkurować z Instagram i TikTok
Celem tego partnerstwa jest opracowanie soczewek dźwiękowych, aby zachęcić użytkowników do udostępniania treści muzycznych w taki sam sposób, jak w innych sieciach społecznościowych, takich jak TikTok i Instagram. Krótkie filmy wideo stały się bardzo popularną i szeroko udostępnianą formą treści, a Snapchat nie wymyślił jeszcze formatu, który mógłby się wokół nich pozycjonować. Snapchat chce zatem oferować soczewki dźwiękowe z wybraną piosenką z efektami rzeczywistości rozszerzonej, a także soczewki dźwiękowe Cameo do wstawiania efektów wizualnych.
W przypadku Snapchat soczewki dźwiękowe będą intensywnie wykorzystywane w świetle tradycyjnych soczewek, z których korzysta już ponad 200 milionów użytkowników każdego dnia. Ponadto serwis społecznościowy twierdzi, że te soczewki dźwiękowe pozwolą na jeszcze bardziej wciągające doświadczenia.
Dzięki partnerstwu z Sony Music Entertainment, Snapchat będzie miał prawdziwą przewagę nad konkurencją, ponieważ jest jedyną firmą posiadającą licencje na tę muzykę. Użytkownicy będą mogli udostępniać licencjonowane obiektywy dźwiękowe innym użytkownikom, a także w Spotlight.
Kontakt
Inne partnerstwa, które zostały nawiązane wcześniej
NBCUniversal jest amerykańskim konglomeratem medialnym. Dzięki temu Snapchat będzie mógł zaoferować bibliotekę licencjonowanych klipów dźwiękowych z programów telewizyjnych i filmów. Dzięki tej współpracy Snapchat może udostępnić użytkownikom zasoby dźwiękowe, gdy włączone są soczewki dźwiękowe.
Ponadto Snapchat nie jest nowym partnerem w branży muzycznej, takim jak Universal Music Group, Warner Music Group, NMPA, Warner Chappell, Kobalt, BMG.
Obiektywy dźwiękowe zapewniają inne funkcje
Jak wyjaśniono wcześniej, soczewki dźwiękowe to funkcja stworzona, aby konkurować z TikTok. Według Snapchata przewaga konkurencyjna polega na tym, że biblioteka zasobów audio jest ogromna, a filtry Snapchata są znacznie bardziej rozwinięte niż w innych sieciach społecznościowych.
W zeszłym roku Snap uruchomił narzędzie Dźwięki, które umożliwia dodawanie muzyki do treści i dzięki temu w ciągu roku 521 milionów filmów zostało stworzonych z wykorzystaniem Dźwięków.
Wprowadzając funkcje audio i muzyczne, Snapchat chce zachęcić użytkowników do wysyłania większej liczby Snapów i udostępniania spotów. W ten sposób można zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników oraz współczynnik zaangażowania.
Na razie Snapchat nie podał daty, ale nowa funkcja dźwięku Lenses będzie dostępna na całym świecie w systemach iOS i Android.
Rzeczywistość rozszerzona: DNA Snapchat
Snapchat już od dłuższego czasu stawia na wykorzystanie rzeczywistości i co roku udoskonala funkcje wykorzystujące tę nową technologię.
Dla Snap, rzeczywistość rozszerzona to technologia przyszłości, która przyda się każdemu, a zwłaszcza markom.
Mały duch oferuje na przykład możliwość przymierzenia markowego produktu 3D z bezpośrednim łączem do strony produktu w witrynie sprzedawcy.
Dla marek jest to prawdziwa zaleta, ponieważ sieci społecznościowe stały się dużym i wpływowym rynkiem, na którym można sprzedawać swoje produkty konsumentom w szybki i bardziej bezpośredni sposób.
Soczewki to także łatwiejszy sposób komunikowania się firm z użytkownikami i zbliżania się do nich bez natrętnego epatowania reklamami.