Sieci społecznościowe: 6 trendów, na które warto zwrócić uwagę w 2022 r.

O ile sieci społecznościowe od wielu lat zajmują ważne miejsce w kampaniach marketingowych, o tyle od czasu globalnej pandemii i jej powstrzymania ich rozwój wszedł na nowy poziom. Sieci społecznościowe stały się nieodzowne w codziennym życiu, a wyzwaniem jest teraz wyróżnienie się na tle innych.  Dlatego też istotne wydaje się określenie trendów w sieciach społecznościowych, które będą obowiązywać w 2022 roku.

1) Krótkie filmy wideo

Krótki format został zapoczątkowany przez popularność Tik Tok i trend ten nie zamierza się zatrzymać. Instagram szybko podążył za tym przykładem, wprowadzając szpule. Krótki, efektowny styl tych filmów pozwala na skuteczną komunikację i szybkie nawiązanie kontaktu z konsumentami. Krótki format pozwala także na zróżnicowanie propozycji artystycznych, a w połączeniu z zastosowaniem filtrów i rzeczywistości rozszerzonej te formaty wideo są więcej niż obiecujące.

2) Gify: trendy w sieciach społecznościowych

Gif - funny - minion

Choć na pierwszy rzut oka gif nie wydaje się mieć dużego znaczenia, w rzeczywistości ma on ogromną siłę oddziaływania, ponieważ jest wszechobecny. Obecne na wszystkich platformach, pozwalają użytkownikom wyrażać siebie z humorem i skutecznością. 

Potęga gifów to duży atut w kampaniach marketingowych. Przeczytaj nasz artykuł na temat moc gifów ! 

Kontakt

3) Filmy w wysokiej rozdzielczości

Oczywiście krótkie formaty, ale coraz więcej twórców decyduje się na wysoką rozdzielczość i 4K. Platformy umożliwiają pobieranie materiałów wideo o coraz wyższej jakości, co otwiera nowe możliwości.

Lepsza jakość wideo zapewnia większy komfort oglądania i wygląda o wiele bardziej profesjonalnie.

4) "Brak filtra" ponownie przejmuje kontrolę

Instagram - social media - feed

Masowe zawstydzanie ciała w sieciach społecznościowych dało internautom prawdziwy sygnał ostrzegawczy. Do tej pory retusz i kultura „perfekcji” były na porządku dziennym, ale teraz „bez filtra” i „body positive” przejmują kontrolę. W świecie sieci łatwo jest sprzedać marzenie coraz większej liczbie użytkowników, którzy teraz decydują się wrócić do rzeczywistości, publikując zdjęcia bez retuszu. To zdrowy trend, który przywraca autentyczność sieciom społecznościowym.

Podczas gdy publikacje mogą obejść się bez filtrów i retuszu, historie nie mają ich dość. Dzięki filtrom dopasowanym do każdego gustu, rzeczywistość rozszerzona oferuje coraz więcej możliwości, czy to dla kampanii marketingowej, czy po prostu dla siebie. Tworzenie filtrów to szybki i łatwy sposób na wyrażenie swojej kreatywności! 

Oferta filtrów staje się coraz bardziej zróżnicowana, a platformy, które umożliwiają ich stosowanie, są coraz bardziej złożone.każdego dnia pracują nad tym, aby oferować twórcom coraz więcej funkcji.

5) Życie w centrum uwagi

Live tendances 2022 reseaux sociaux

Nie ma wątpliwości, że transmisje na żywo są dziś niezbędne – nie tylko pozwalają ludziom dzielić się swoim codziennym życiem, ale dla niektórych marek tworzą bezpośredni kontakt z klientem, a tym samym bardziej spersonalizowane doświadczenie. Komunikacja na żywo to sposób na zbliżenie się do konsumentów lub zwolenników i uzyskanie bezpośrednich informacji zwrotnych, a także na wywołanie pytań i zainteresowania marką.

6) Modne kampanie tworzone przez konsumentów dla konsumentów

Konsumenci i użytkownicy sieci społecznościowych również chcą w tym uczestniczyć. W istocie w sieciach społecznościowych wszyscy uczestniczą, a kampanie marketingowe są coraz częściej budowane z pomocą twórców, a czasem nawet poprzez pozyskiwanie zwykłych użytkowników. 

Szczególnie w serwisie Tik Tok wiele marek podejmuje wyzwania, często oparte na choreografii, którą należy odtworzyć, tworząc w ten sposób ruch i trend. 

Burgery w bułce pewna włoska restauracja szybkiej obsługi zaproponowała swoim abonentom, aby sfilmowali swoje wrażenia z obsługi klienta, opublikowali je na Tik Tok, a następnie zapłacili za posiłek za pomocą tej samej publikacji. Dzięki tym propozycjom konsumenci mogą naprawdę zaangażować się w kampanię i mieć poczucie przynależności do marki.