Metamorfoza dzięki rzeczywistości rozszerzonej

Ewolucja technologii otworzyła nowe, ekscytujące perspektywy dla branży kosmetycznej i makijażowej. Marki kosmetyczne inwestują obecnie w rzeczywistość rozszerzoną zarówno w sieciach społecznościowych, jak i na swoich stronach internetowych. W tym artykule przedstawimy największe marki kosmetyczne, które wykorzystały rozszerzoną rzeczywistość w ostatnich latach i jakie były ich motywacje.

Marki kosmetyczne inwestują w wirtualne wyposażenie

Chociaż wszystkie marki kosmetyczne są konkurentami, wszystkie przyjęły tę samą strategię: inwestowanie w rzeczywistość rozszerzoną. Co może być lepszego niż wypróbowanie nowego produktu w zaciszu własnego łóżka?

Przypadek L'Oréal Paris

L’oréal Paris umacnia swoją pozycję światowego lidera w dziedzinie urody, przechodząc do rzeczywistości rozszerzonej. We współpracy z ModiFace, francuska marka kosmetyczna jest pierwszą, która uruchomiła wirtualne narzędzie do dopasowywania makijażu na platformie Amazon. Dzięki tej rewolucyjnej technologii użytkownicy Amazon mogą wirtualnie testować produkty kosmetyczne, nagrywając film lub robiąc selfie aparatem telefonu.

Technologia ta, hostowana na Amazon Web Services, automatycznie dostosowuje się do odcieni makijażu wybranych przez klientów, aby uzyskać bardziej realistyczny wygląd. Narzędzie to ułatwia L’Oréal sprzedaż swoich produktów i pomaga poprawić jakość zakupów online dla konsumentów.

makeup genuis realite augmentee loreal

Jakiś czas później L’Oréal udoskonalił swoją technologię i udostępnił ją w aplikacji mobilnej pod nazwą Makeup Genius. Aplikacja analizuje rysy twarzy użytkownika i aplikuje wybrane produkty w rzeczywistości rozszerzonej. Co więcej, aplikacja oferuje również opcję skanowania kodu QR, dzięki czemu klienci w sklepie mogą zobaczyć zeskanowany produkt na swojej twarzy za pomocą cyfrowego lustra.

Wirtualna przymiarka Yves Saint Laurent

Marka Yves Saint Laurent również ulega pokusie wirtualnych przymiarek i wprowadza je na swojej stronie internetowej. Klienci muszą po prostu wejść na stronę Yves Saint Laurent i zaimportować zdjęcie swoje lub kogoś, kto jest do nich podobny. Następnie, z szerokiej gamy produktów, wystarczy wybrać ten, który chcą przymierzyć i pozwolić magii rzeczywistości rozszerzonej zadziałać. Funkcja ta umożliwia poznanie różnych odcieni i tekstur oraz uzyskanie realistycznego podglądu efektu końcowego, a wszystko to bez konieczności udawania się do sklepu.

MAC Cosmetics łączy siły z rzeczywistością rozszerzoną

We współpracy z Valtech, MAC Cosmetics oferuje swoim klientom wyjątkowe doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości. Pod przykrywką eleganckiego, hiper-świetnego designu, kanadyjska marka zainstalowała ponad 20 interaktywnych luster wewnątrz swoich sklepów, dzięki czemu klienci mogą przymierzyć setki nowych produktów bez dotykania ich i to w zaledwie kilka sekund. Wszystko, co muszą zrobić, to wybrać produkty, które chcą wypróbować w sklepie i ustawić się przed lustrem. Jeśli rezultat jest zadowalający, klient może zapisać wygląd na swoim cyfrowym profilu o nazwie MAC Pass i uzyskać do niego dostęp w dowolnym miejscu i czasie.

Po uruchomieniu, marka donosi, że MAC Pass wygenerował duże zaangażowanie ze strony ponad jednej trzeciej klientów sklepu. Jest to bardzo satysfakcjonujący wynik dla marki, która będzie go rozwijać i opracowywać inne narzędzia rozszerzonej rzeczywistości w najbliższej przyszłości.

Funkcja rozszerzonej rzeczywistości na stronie NYX Professional Makeup

Podobnie jak jej główni konkurenci, NYX Professional Makeup opracowała nową funkcję rzeczywistości rozszerzonej na swojej stronie internetowej i w aplikacji mobilnej. Użytkownicy mogą wirtualnie wypróbować produkty do makijażu marki za pomocą kamery w swoim urządzeniu. Mogą testować różne makijaże i dzielić się wynikami na portalach społecznościowych.

Kontakt

Filtry rzeczywistości rozszerzonej są również wielkim hitem

Ostatnio, Yves Saint Laurent zwrócił się do naszej agencji aby stworzyć dla niej filtr rzeczywistości rozszerzonej. Celem marki było promowanie na Instagramie nowej gamy szminek Slim Velvet Radical. Celem filtra było umożliwienie użytkownikom wirtualnego wypróbowania szminki i sprawdzenia, jak wygląda na nich. 

Ta kampania komunikacyjna okazała się wielkim sukcesem, osiągając ponad 267 000 wyświetleń na filtrze i 15 200 udostępnień. W rezultacie sprzedaż pomadki Slim Velvet Radical wzrosła o 27%. 

Inne marki kosmetyczne również wykorzystały filtry rzeczywistości rozszerzonej do testowania swoich produktów i promowania nowych.

NYX filtre realite augmentee

Filtry rzeczywistości rozszerzonej NYX Cosmetics na Snapchacie

MAC Cosmetics filtre realite augmentee

Filtry rzeczywistości rozszerzonej MAC Cosmetics na Snapchacie

lOreal filtre realite augmentee

Filtry rzeczywistości rozszerzonej L’Oréal Paris na Snapchacie

Ogólnie rzecz biorąc, kampanie tego rodzaju są bardzo udane. Na przykład, z filtrem Snapchat Soczewki zakupowe zasilane katalogiemMAC Cosmetics odnotował 1,3 miliona testów swoich produktów na ekranach. Intencje zakupowe wzrosły 9-krotnie, a świadomość marki 2,4-krotnie.