Sieć AR sprawiłaby, że e-handel stałby się przyjemniejszy dla 34% Amerykanów
YouGov W dniu 18 lutego 2022 r. opublikowano badanie dotyczące opinii Amerykanów na temat sieci AR w handlu elektronicznym. Nawet jeśli to badanie dotyczy tylko Amerykanów, pozwala nam wyobrazić sobie ewolucję światowego rynku rozszerzonej rzeczywistości w nadchodzących latach.
Rzeczywistość rozszerzona narzędziem dla marek
Technologia ta istnieje już od jakiegoś czasu, ale w marketingu marki jest wykorzystywana od dekady. Rzeczywistość rozszerzoną można włączyć do strategii marketingowej na wiele sposobów, takich jak filtry na portalach społecznościowych, AR w Internecie czy wideokonferencje.
Termin rzeczywistość rozszerzona nie jest jednak dobrze znany, a użytkownicy czasami nawet nie wiedzą, że wizualizują rzeczy za pomocą rzeczywistości rozszerzonej. W ubiegłym roku na całym świecie 810 milionów osób korzystało z AR na swoich smartfonach, a do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do miliarda.
Jak widać, rzeczywistość rozszerzona staje się ważnym narzędziem, dzięki któremu marki mogą zbliżyć się do swoich klientów.
Kontakt
Co konsumenci sądzą o sieci AR?
Po pierwsze, zanim zaczniemy mówić o rozszerzonej rzeczywistości, YouGov wyjaśnia, że 73% Amerykanów chce mieć lepsze doświadczenia z zakupów, kiedy korzystają ze swojego smartfona.
To właśnie tutaj web AR wkracza do gry i pomaga markom. Rzeczywiście, dzięki rzeczywistości rozszerzonej użytkownicy mogą wyświetlać obiekty trójwymiarowe w ich rzeczywistym otoczeniu. To przynosi wiele zalet zarówno dla handlowców, jak i konsumentów.
Badanie to dowodzi, że 34% Amerykanów zgadza się, że rzeczywistość rozszerzona uczyniłaby ich zakupy przyjemniejszymi i zabawniejszymi.
Ponadto 72 % stwierdziło, że rzeczywistość rozszerzona pomogłaby im w polecaniu produktów swoim znajomym i rodzinie. Zdaniem respondentów, pozwoliłoby im to na bardzo dokładne przedstawienie, jak w rzeczywistości wygląda użytkowanie produktu.
Ponadto istnieją statystyki, które pokazują, że rzeczywistość rozszerzona jest bardzo popularna wśród Amerykanów. W rzeczywistości 22% z nich udostępnia treści w Internecie, a liczba ta wzrasta do 37%, jeśli skupimy się na osobach, które lubią rzeczywistość rozszerzoną. Jeśli więc dana marka oferuje treści wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną, będą one częściej udostępniane przez użytkowników.
Sieć AR: dźwignia, z której korzysta już wiele firm
Integracja rzeczywistości rozszerzonej może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów, takich jak sieci społecznościowe czy Internet AR.
Web AR umożliwia odwiedzającym stronę internetową wyświetlanie produktów 3D w ich otoczeniu w rzeczywistości rozszerzonej. 5 powodów, dla których warto włączyć rzeczywistość rozszerzoną do swojej witryny e-commerce (link do artykułu).
Krótko mówiąc, oferuje klientom lepsze doświadczenia zakupowe, a ponadto pozwala firmom obniżyć wskaźnik zwrotu produktów, zoptymalizować SEO i wyróżnić się na tle konkurencji, oferując wciągające doświadczenia.
Jak zintegrować web AR na swojej stronie internetowej?
Aby zaoferować takie doświadczenie rzeczywistości rozszerzonej, należy najpierw zintegrować modeler 3D na swojej stronie internetowej z produktem, który ma być oferowany w 3D.
Następnie należy zintegrować fragment kodu HTML na stronie internetowej, aby umożliwić korzystanie z rzeczywistości rozszerzonej na smartfonach.