Zakładka sklepu na Instagram znika w lutym

W lutym 2023 roku Instagram będzie. usunąć jego zakładkę sklepową aplikacji. Widoczny w dolnym menu, przycisk ten umożliwiał użytkownikom dostęp do obszar handlowy z wieloma markowymi produktami dostępnymi w katalogach na aplikacji Instagram.

Komfort użytkownika traktowany poważnie

Wraz z powstaniem TikTok, inne sieci społecznościowe muszą ewoluować, aby zapewnić lepsze doświadczenie użytkownika. Rzeczywiście, Instagram zaczął wprowadzać kilka zmian w swojej aplikacji i zaczął stawiać na komercyjną stronę platformy. Jednakże, po pojawieniu się TikTok, popchnęli również funkcjonalność bębnów przypominać TikTok, a zdjęcia były wyświetlane w mniejszym stopniu w feedach. Ta zmiana spowodowała, że wielu twórców Instagram narzekało na negatywne skutki tych wszystkich nowości.

Kontakt

Uspokoić twórcy i użytkownicyW 2022 roku Instagram ogłosił, że będzie traktował priorytetowo m.in. komfort i stać się ponownie jedną siecią społeczną. Dlatego też Instagram chce zmniejszyć m.in. obecność handlu elektronicznego. Tak więc zakładka sklepowa zostanie zastąpiona zakładką Reels, a centralnym przyciskiem menu będzie zakładka „+”, która pozwala na tworzenie wszystkich rodzajów treści, jak dotychczas. 

Wprowadzając te zmiany, Instagram chce pokazać, że. tworzenie treści staje się podstawą społecznej, a bębny stają się drugorzędn.

Na potwierdzenie tych wszystkich zmian Adam Mosseri, szef Instagrama wyjaśnił to wszystko na portalach społecznościowych: „Pomysł polega na uproszczeniu Instagrama i skupieniu się bardziej na tym, co próbujemy zrobić, czyli na łączeniu ludzi wokół tego, co kochają. Skupiamy się na trzech rzeczach: inspirowaniu ludzi do wyrażania siebie, pomaganiu ludziom w odkrywaniu tego, co kochają i łączeniu ludzi wokół tego, co znajdą.”

E-commerce zawsze będzie obecny na Instagram

Instagram nie powinien jednak ignorować marek w swojej aplikacji. Rzeczywiście, biznesplan opiera się na. obecność marki w aplikacji Którzy inwestują w reklamy i treści. Bez tych marek prawie niemożliwe jest oferowanie nowych funkcji i dalszy rozwój dla Instagram.

Dlatego nawet jeśli zakładka sklepowa zniknie z menu, marki nadal mają możliwość oferowania swoich katalog produktów na swoim koncie na Instagram. Jak mówi Adam Mosseri, „Nadal będzie można robić zakupy na Feedzie, w Stories, w Reelach i w reklamach”. Oznacza to, że marki nadal będą mogły prezentować swoje produkty i reklamować się wokół swojego katalogu tak jak dotychczas.

Podsumowując. handel elektroniczny na portalach społecznościowych nie jest zakończona. Jednak platformy muszą wymyślić się na nowo i zaoferować treści, które użytkownicy lubią tak, aby akceptowali obecność e-commerce w aplikacji. Tak jest w przypadku Snapchat, który oferuje m.in. funkcja zakupów w rzeczywistości rozszerzonej i która działa bardzo dobrze ze względu na swoje unikalne i wciągające doświadczenie.