Kreatywne narzędzie
Effect House jest narzędzie do tworzenia pozwalające użytkownikom na tworzenie efektów AR dla TikTok. Porównywalne à Iskra AR dla Meta lub Lens Studio plub Snapchat, narzędzie to bardzo ułatwia społeczności tworzenie, publikowanie i udostępnianie wysokiej jakości efektów innym użytkownikom TikTok.
Tworzenie efektów rozszerzonej rzeczywistości jest bardzo cenione przez internautów zarówno za immersyjne i innowacyjne doświadczenia, jakie oferuje, jak i za aspekt zabawy. Dzięki Effect House projektanci mogą dać upust swojej kreatywności, wyobraźni i inspiracji, jednocześnie poszerzając swoją wiedzę i umiejętności. Efekty mogą być następnie udostępniane setkom milionów użytkowników na całym świecie.
Stworzenie efektu AR może czasem wydawać się skomplikowane i wymaga znajomości narzędzia. Effect House pomaga twórcom w opracowaniu efektów dzięki poradom i udostępnianiu szablonów. To narzędzie jest obecnie obsługiwane tylko na Mac os lub Windows w formacie aplikacji. Oczekuje się, że narzędzie zostanie rozszerzone na inne systemy operacyjne poprzez przyszłe aktualizacje.
Kim są użytkownicy?
To narzędzie do tworzenia jest dostępne na całym świecie dla wszystkich twórców treści TikTok. Wystarczy pobrać aplikację na Maca i mieć konto na TikTok, aby stworzyć swój filtr AR.
Kontakt
Tutorial: Jak stworzyć efekt AR na Effect House?
Jakie kroki należy wykonać, aby stworzyć swój efekt AR na TikTok? Skorzystaj z naszego poradnika!
1. Pobierz Effect House, obecnie tylko na Maca
2. Zaloguj się do narzędzia za pomocą swojego konta TikTok
Możesz teraz iść dalej i stworzyć swój projekt!
3. Stwórz swój efekt
Dla tego kroku masz dostęp do szczegółowych zasobów edukacyjnych, takich jak przewodniki, samouczki, a nawet szablony, które pomogą Ci stworzyć swój efekt AR i wizualizacje do zaimportowania w celu optymalizacji kompresji warstw. Ponadto będziesz musiał przekonwertować obrazy PNG, które nie zawierają przezroczystego tła, na Jpeg, aby nie zajmować zbyt wiele miejsca, a tym samym zintegrować kilka obrazów w swoim filtrze. W tym celu możesz użyć konwertera online.
4. Podgląd efektu
Możesz zrobić ten podgląd bezpośrednio w Effect House lub na TikTok za pomocą przycisku „Podgląd w TikTok”, aby wygenerować kod QR do zeskanowania w aplikacji. Kiedy jesteś zadowolony ze swojego filtra TikTok, sprawdź, czy formaty plików są poprawne i nie zapomnij zapisać swojego projektu.
5. Nagraj swój film demonstracyjny
Aby zgłosić efekt, konieczne jest dostarczenie filmu demonstracyjnego. Ważne jest, aby efekt był wierny życiu i zgodny z wytycznymi TikTok dotyczącymi efektów. Film demonstracyjny jest przeznaczony do użytku zespołu TikTok i nie będzie wyświetlany publicznie. Najważniejszą rzeczą jest zademonstrowanie funkcjonalności efektu. Następnie możliwe będzie stworzenie nowego, bardziej zabawnego i rozrywkowego wideo dla użytkowników.
Oto zasady, którymi należy się kierować przy tworzeniu tego słynnego filmu demonstracyjnego:
- Portret 9:16
- Format pliku MOV lub MP4
- Maksymalny rozmiar pliku 32 MB
- Długość filmu max 15 sekund
- Wskazówka: umieść się w dobrze oświetlonej przestrzeni bez zagraconego tła
- Nagraj wideo za pomocą podglądu Effect House lub TikTok
6. Utwórz miniaturkę, aby zaprezentować swój efekt
Teraz prześlesz swój efekt i opublikujesz go. Następnie konieczne jest stworzenie Twojej miniatury (zwanej również ikoną), aby jak najlepiej zaprezentować Twój efekt użytkownikom TikTok.
Możesz po prostu użyć nieruchomego obrazu lub wstawić stworzoną przez siebie miniaturkę: zrób jak chcesz, to Twój efekt! Najważniejszą rzeczą jest skupienie się na efekcie, tak abyś jasno i szybko zrozumiał jego cel. Nie ma sensu dodawać szczegółów, ale skupić się na kluczowych cechach, od 1 do 3. Możesz również skorzystać z programów do edycji zdjęć, takich jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator lub Canva (darmowy program), które pozwalają na szybkie tworzenie, edycję rozmiaru obrazu i retusz wizualizacji do eksportu jednym kliknięciem.
Ilustracje te oparte są na płaskiej grafice wektorowej, wykorzystującej kształty brył, gradienty dla tła i cienie do podkreślenia obrazu. Nie ma potrzeby dołączania szczegółów fotograficznych lub mieszania różnych stylów ilustracji.
Istnieją szablony, w których można zintegrować elementy graficzne, takie jak logo czy rysunki.
Oto kilka dobrych praktyk, które warto stosować:
- Rozmiar eksportu: 162×162 pikseli
- Strefa bezpieczeństwa: 144×144 px
- Format pliku: PNG
- Dostosowane ustawienia cieni: 70% krycie, 2px przesunięcie X i Y, 2px rozmycie.
- Nie używaj zrzutu ekranu
- Zmień rozmiar ikon, aby uniknąć wyświetlania obrazu o niskiej jakości
7. Zbadaj swój efekt
Twój efekt będzie zdawał dwa egzaminy: egzamin techniczny i egzamin merytoryczny do moderacji. Egzaminy te trwają około 2 do 3 dni, ale mogą się różnić w zależności od efektu. Postępy egzaminu po swojej stronie możesz śledzić za pośrednictwem portalu zarządzania efektami („zarządzaj efektami” na stronie Effect House lub „zarządzaj” na stronie bety).
Zawsze istnieje możliwość modyfikacji swojego efektu po złożeniu wniosku. Wystarczy go usunąć, poprzez rozwijane menu „plus”, a następnie ponownie przesłać swój efekt po modyfikacji.
8. Aktywuj swój efekt
Jeśli Twój weksel zostanie odrzucony, pojawi się w statusie „wymaga korekty”. Szczegóły są wypełnione, abyś mógł wprowadzić zmiany w celu ponownego złożenia go za pośrednictwem Effect House. Jeśli twój efekt został zatwierdzony, pojawi się pod statusem aktywnym, a zatem zostanie umieszczony bezpośrednio na TikTok.
9. Stwórz swoje wideo na TikTok
Aby sfinalizować tworzenie swojego efektu, możesz teraz stworzyć filmik TikTok. Wystarczy przejść do swojego profilu TikTok, kliknąć w zakładkę efektu, a następnie w miniaturkę, aby przejść do strony ze szczegółami efektu. Korzystając z efektu wystarczy stworzyć filmik i przesłać go. Po zatwierdzeniu, wideo zostanie dodane do efektu.
10. Podziel się i zwizualizuj swój efekt
Aby udostępnić swój efekt, kliknij w rozwijanym menu na „więcej”, a następnie „udostępnij”. Zostanie wtedy wygenerowany kod QR lub link. Wystarczy zeskanować kod QR lub adres URL, aby przejść bezpośrednio do efektu. Można go również wyszukać poprzez jego nazwę, w zakładce efektów w Twoim profilu, poprzez kotwicę wskazaną na filmie z użyciem efektu lub na zasobniku efektu.
Jakie zasoby oferuje Effect House?
Effect House wspiera twórców treści w tworzeniu ich efektu AR za pomocą przewodników i samouczków. Ponadto udostępniane są dodatkowe zasoby do oceny działania efektu po jego wykonaniu.
Tak więc, gdy Twój efekt został załadowany i jest aktywny, masz dostęp do wykonania poprzez stronę „Manage” na stronie Effect House.
Następnie proponowane są Państwu różne analizy:
- Globalny: dostęp do danych ze wszystkich Twoich efektów, niezależnie od tego, czy są aktywne czy nieaktywne
- Osoby: skup się na konkretnym efekcie aktywnym poprzez zakładkę „statystyki”, aby uzyskać dostęp do precyzyjnych danych
Część analityczna Twoich efektów pozwala również użytkownikom zobaczyć metryki dostępne dla każdego efektu, liczbę wyświetleń, postów, polubień, udziałów lub odtworzeń, czyli liczbę razy, kiedy efekt został otwarty w zasobniku efektów. Wszystkie te elementy pozwalają na pełną analizę filtra, porównanie go z innymi i zobaczenie, co działa najlepiej np.