Treści marki: marki inwestują w rzeczywistość rozszerzoną
Rzeczywistość rozszerzona stopniowo staje się integralną częścią strategii marketingowych firm. Prawdziwy atut i większa waga dla cyfrowego rozwoju marek, wiele oryginalnych i wpływowych treści można stworzyć dzięki tej technologii. Jakie są jednak główne zalety rozszerzonej rzeczywistości dla firm? Co można wprowadzić w życie? A jakie są perspektywy rozwoju? My mówimy więcej.
Pytanie dotyczyło tego, czy markowa rzeczywistość rozszerzona wpływa na konsumentów do zakupu szybciej niż inna akcja marketingowa.
Rzeczywistość rozszerzona
Rzeczywistość rozszerzona, znana również jako AR, to technologia integrująca elementy 2D/3D z rzeczywistością. Dzięki połączeniu świata fizycznego i wirtualnego, internautom oferowane są wciągające, bogate i rzadkie doświadczenia. AR można wykorzystać na wiele różnych sposobów: wirtualnie przymierzyć ubrania, zobaczyć efekt pojawiający się na twarzy, zintegrować przedmiot z meblami i zobaczyć efekt końcowy, przymierzyć akcesoria, a nawet mieć efekty zintegrowane z wideokonferencjami, możliwości jest wiele! Wszystkie te opcje pozwalają użytkownikom na projekcję siebie i tym samym pomagają im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Liczne sieci społecznościowe wykorzystują AR, takie jak Instagram, Tik Tok, Snapchat, Facebook… Aby zaoferować prawdziwe doświadczenie poza funkcjami już dostępnymi, takimi jak udostępnianie zdjęć, wideo, stories….
Co więcej, według badania Snapchat, zachowanie to będzie się rozwijać, ponieważ 3 na 4 konsumentów uważa, że rzeczywistość rozszerzona będzie odgrywać ważną rolę w procesie zakupu konsumenckiego w ciągu najbliższych 5 lat.
Kontakt
Korzyści płynące z AR
Korzyści z zastosowania rozszerzonej rzeczywistości jest wiele. Po pierwsze, jest to sposób na zbliżenie się do internautów. W istocie, dzięki zastosowaniu filtra, internauci sami stają się prekursorami, nosząc filtr i dzieląc się nim. Umieszczenie filtra w sieci przyczynia się więc bezpośrednio do zwiększenia widoczności i świadomości marki.
Stworzenie filtra pozwala również na stworzenie uniwersum specyficznego dla swojej marki i potwierdzenie jej pozycjonowania. Rzeczywiście, marka może pracować przez filtr na swój wizerunek marki, to co chce wysyłać i przedstawiać. W związku z tym internauci pewne komunikaty i elementy będą mieli w pamięci bardziej niż inne.
Rzeczywistość rozszerzona, a zwłaszcza filtry społecznościowe, to dobry wybór strategiczny przy wprowadzaniu produktu na rynek. Rzeczywiście, dzięki filtrowi internauci będą mogli wypróbować dany produkt, odkryć go, przetestować i tym samym łatwo przekonać się, czy dany produkt mógłby im odpowiadać. Poprzez propozycję unikalnego i wciągającego doświadczenia, produkt zostanie wyróżniony, doceniony, a tym samym szybciej uwiedzie internautów.
W zależności od celów, jakie sobie stawiasz, możesz wykorzystać AR w różnych formach. Te różnorodne formy dają możliwość wyboru najodpowiedniejszej, która odpowiada Twoim oczekiwaniom zarówno pod względem renderingu wizualnego, jak i osiągnięcia celów.
- Gry w AR
- Strona animacji
- Wizualizacja 3D
- Opakowanie immersyjne
Agencje specjalizujące się w rzeczywistości rozszerzonej
Tworzenie filtrów wymaga dogłębnej wiedzy, umiejętności i opanowania konkretnego oprogramowania. Wezwanie agencji specjalizującej się w rozszerzonej rzeczywistości, a w szczególności filtry sieci społecznościowych jest zatem bardzo przydatna. Wsparcie, które zapewniamy od A do Z, zarządzanie projektem i specjalistyczna wiedza, którą wnosimy, zapewnią wysokiej jakości wynik dla użytkowników sieci: idealny! Co więcej, zespoły kreatywne uzupełnią twoje pomysły, aby stworzyć kompletny brief. Usługi te zapewnią wysokiej jakości filtr kreatywny. Wreszcie, monitorowanie i analizowanie danych z filtra jest prawdziwym plusem, umożliwiającym sprawdzenie, co działa, a co nie, dzięki czemu można później dostosować swoje działania. W Filter Maker stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu, oferując wszystkie te usługi.
Perspektywy rozwoju
Rzeczywistość rozszerzona ewoluuje i pojawiają się nowe technologie. Dotyczy to w szczególności metaverse oraz NFT. W pełnym rozwoju, te niefunkcjonalne tokeny i ten wspólny wirtualny wszechświat wstrząsają cyfrowymi trendami i tworzą nowe możliwości. Rzeczywiście, NFT są elementami, które można sprzedać w metawersum za awatary, za swoją działkę… Powstaje wtedy wirtualny handel. Z drugiej strony, NFT mogą być również modelowane w rzeczywistości rozszerzonej i zintegrowane na przykład z filtrem Instagrama; jest to ciekawy sposób na podkreślenie NFT.