Amazon i rzeczywistość rozszerzona: strategia, która wciąż się sprawdza
Rzeczywistość rozszerzona w procesie zakupu
Od 2017 r. amerykański gigant zajął się rzeczywistością rozszerzoną. AR View to aplikacja, która umożliwia użytkownikom oglądanie milionów produktów dostępnych w serwisie Amazon w ich otoczeniu. Ta funkcja już się sprawdza, ponieważ rzeczywistość rozszerzona może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 30%.
Integracja rzeczywistości rozszerzonej z witryną e-commerce ma wiele zalet. Poznaj je w naszym artykule „Dlaczego warto wykorzystać rzeczywistość rozszerzoną w witrynie e-commerce?„.
Ale Amazon nie poprzestaje na tym. W 2018 r. wprowadzono nową funkcję dostępną na stronie aplikacja Amazon we współpracy z Grupą L’Oréal. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej użytkownik może wypróbować makijaż bezpośrednio na swojej twarzy. Zwiększa to współczynnik konwersji, a przede wszystkim poprawia wrażenia klientów. Dzięki funkcji Try On użytkownik może zobaczyć proponowane kolory i odcienie. Pozwala to ograniczyć wątpliwości i pytania dotyczące produktu przed jego zakupem, dzięki czemu są one mniej rozczarowane po wykonaniu makijażu.
Kontakt
Amazon oferuje wciągające doświadczenie klienta
Od października 2020 r. firma Amazon uruchomiła aplikację mobilną, która umożliwia zintegrowanie rzeczywistości rozszerzonej z paczkami. Dzięki funkcji rozpoznawania obrazu kamera smartfonu wykrywa obraz nadrukowany na pudełku opakowania i uruchamia animację rzeczywistości rozszerzonej. Na razie to doświadczenie jest ograniczone, ponieważ umożliwia tylko jedną immersję. W okresie Halloween Amazon wydrukował dynie, które klienci mogli pokolorować bezpośrednio na opakowaniu. Dzięki aplikacji osoba może sfilmować swoją spersonalizowaną dynię poruszającą się po opakowaniu.
Amazon uruchamia salon fryzjerski wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną
Projekt ten został właśnie zakończony w Londynie. To nie jest zwykły salon fryzjerski ponieważ integruje rzeczywistość rozszerzoną. Lustra są wyposażone w technologię AR i umożliwiają wizualizację różnych odcieni na własnych włosach. W ten sposób klient może wypróbować wiele kolorów, zanim się zdecyduje, i będzie miał pewność, że opuści salon fryzjerski zadowolony.
Oprócz integracji rzeczywistości rozszerzonej w salonie fryzjerskim, klient może również wskazywać produkty i widzieć ich opis bezpośrednio na ekranie. Jeśli klient jest przekonany do danego produktu, po prostu skanuje kod QR i dodaje go bezpośrednio do koszyka.
Jak widać, rzeczywistość rozszerzona może przyczynić się do poprawy doświadczeń klientów w wielu dziedzinach. Odkryj wszystkie możliwości na naszej stronie internetowej!