5 powodów, dla których warto włączyć rzeczywistość rozszerzoną do witryny e-commerce

Rzeczywistość rozszerzona to technologia, która istnieje już od dawna, ale jej zastosowanie staje się coraz bardziej popularne wśród użytkowników indywidualnych. Jest on powszechnie stosowany i może pomóc markom w osiągnięciu ich celów, zwłaszcza w e-commerce.

1. Rzeczywistość rozszerzona wydłuża średni czas wizyty

Użytkownicy treści AR pozostają znacznie dłużej w interakcji z tymi treściami ze względu na ich wciągający i oryginalny aspekt. Jeśli więc umożliwisz odwiedzającym Twoją stronę wyświetlanie produktów w 3D, średni czas wizyty na stronie może się wydłużyć o 90% dzięki rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki temu poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce i zyskasz wiarygodność w oczach robotów Google.

2. Rozszerzona rzeczywistość zwiększa współczynnik konwersji

e-commerce-realite-augmentee

Rzeczywistość rozszerzona obejmuje również modeler 3D, więc gdy odwiedzający wyświetla produkt w 3D w jego otoczeniu, może również zmienić jego kolor oraz usunąć lub dodać akcesoria. Dzięki temu użytkownik będzie mógł się naprawdę dobrze zaprojektować i dokładnie wiedzieć, co zamawia. 

Ten realistyczny aspekt sprawi, że łatwiej będzie go przekonać, a z punktu widzenia KPI rzeczywistość rozszerzona zwiększa współczynnik konwersji o 30%. Ponadto, zgodnie z Badanie Snapchata opublikowanego w ubiegłym miesiącu, 56% internautów twierdzi, że rzeczywistość rozszerzona daje większą pewność co do jakości produktów.

Kontakt

3. Spadek stopy zwrotu

Jak wyjaśniono powyżej, klienci zamawiający produkty za pomocą rzeczywistości rozszerzonej wiedzą już, co otrzymają. Nie ma niespodzianek po otwarciu paczki, a tym samym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że zostanie ona zwrócona. Dzięki temu marka może drastycznie ograniczyć zwroty produktów i związane z nimi koszty.

4. Wartość dodana w stosunku do konkurencji

Rzeczywistość rozszerzona nie jest jeszcze powszechnie stosowana w świecie e-commerce. Wielu sprzedawców nadal ostrożnie podchodzi do tej technologii, jednak Google zaczyna ją integrować ze swoją wyszukiwarką. Rzeczywiście, rzeczywistość rozszerzona pozwala internautom szybciej i łatwiej uzyskiwać odpowiedzi, co przekonało giganta do zainwestowania w tę technologię (aby dowiedzieć się więcej o tym projekcie, odwiedź stronę nasz artykuł !). Na razie tylko 1 na 10 stron oferuje treści związane z rzeczywistością rozszerzoną, co nie jest dużą liczbą, ale stanowi też okazję do wyróżnienia się na tle konkurencji poprzez oferowanie treści wysokiej jakości.

5. Lepsze doświadczenia klientów

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione powyżej powody, łatwo zgadnąć, że AR może poprawić doświadczenia klientów. W rzeczywistości praktyczność zwiększa atrakcyjność treści, a klient łatwiej zapamięta, że wszedł na Twoją stronę.

Na przykład, według danych firmy Snapchat, 70% osób pamięta doświadczenie z AR, które miało miejsce 2 tygodnie wcześniej, co dowodzi, że technologia ta sprawia, że doświadczenia klientów są o wiele bardziej atrakcyjne i przyjemne.