Dlaczego marki powinny wdrażać filtry w mediach społecznościowych w 2024 roku?
Od 2019 roku marki mają możliwość tworzenia filtrów w mediach społecznościowych. Początkowo na Snapchacie dzięki GeoFilters i Lens, a następnie Instagram i TikTok również udostępniły tę możliwość. Bez względu na platformę społecznościową, ważne jest zrozumienie, co umożliwia filtr. Filtr to jedyny rodzaj treści w mediach społecznościowych, który jest organicznie wiralowy. Nazywamy to UGC (User Generated Content, czyli treść generowana przez użytkownika). Treść umieszczona na koncie marki zostanie zaproponowana użytkownikom, którzy następnie będą zachęcani do jej wykorzystania i udostępniania we własnej społeczności. Jeśli zastanawiasz się, na której platformie społecznościowej się umieścić, oto parametry, które pomogą Ci dokonać wyboru:
Filtr Instagram
Instagram jest bardzo odpowiednią platformą dla filtrów typu beauty lub wirtualnej przymierzalni. Czy to chodzi o wypróbowanie makijażu przez użytkownika, czy wyświetlenie kanapy w salonie w rzeczywistości rozszerzonej, filtry Instagrama są najlepszym sposobem komunikacji z użytkownikami. Porada: Instagram ogranicza rozmiar filtrów do 4 MB. Dlatego, jeśli chcesz zintegrować elementy 3D wysokiej jakości, szybko napotkasz ograniczenia.
Filtr TikTok
Filtry TikTok są obecnie (w 2024 roku) najczęściej używanymi filtrami przez użytkowników. Zaangażowanie na TikToku jest nieporównywalne, a treści stworzone z użyciem filtrów (rzeczywistości rozszerzonej) są promowane przez algorytm TikToka. Obecnie najlepsze filtry do tworzenia to filtry typu „Challenge”. Użytkownicy uwielbiają rzucać sobie wyzwania na platformie. Porada: Włącz do filtru elementy grywalizacji, takie jak timer, wynik, dźwięk. Może to zwiększyć Twój zasięg.
Filtr Snapchat
Filtry Snapchat są obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie dzięki oprogramowaniu „Lens Studio”. Jeśli chcesz komunikować się z młodą publicznością z imponującą treścią, Snapchat jest najlepszym rozwiązaniem. Porada: Zwiększ swoją widoczność poprzez współpracę z influencerami. Filtry społecznościowe na Snapchacie są bezkonkurencyjnie najbardziej wiralowe dzięki temu kanałowi komunikacji.