Instagram stał się z biegiem lat upragnionym i bardzo popularnym wśród internautów portalem społecznościowym. Z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników na całym świecie, sieć jest trzecim najczęściej używanym medium społecznościowym. Dzielenie się trendami, zdjęciami, wspomnieniami, anegdotami… Każdy może korzystać z tej sieci według swoich pragnień i to właśnie stanowi o jej sile! Jakie są więc najlepsze praktyki, które należy przyjąć na Instagramie w 2022 roku?

Publikowanie filmów: centralny format na Instagramie

video-instagram

Tworzenie i personalizacja treści są w sieci bardzo cenione. Będąc w centrum strategii rozwoju Instagrama, nowe funkcje są ogłaszane w miarę ich udostępniania. Najnowsze ogłoszenie dotyczy Reels: format został rozszerzony do 90 sekund i można dodać dodatkowe elementy, takie jak quizy, sondy, suwaki emoji i efekty dźwiękowe. W przypadku audycji dostępne są nowe efekty dźwiękowe, a także można dodać własne ścieżki dźwiękowe.

Kontakt

Tym samym, przechodząc z 60 na 90 sekund, Instagram wyraźnie chce konkurować z TikTok z pełnym formatem wideo. Ta nowa funkcja pozwoli twórcom zaoferować dłuższe treści z większą ilością informacji i dodatkowymi sekundami, aby pozwolić ich kreatywności zabłysnąć! I co dalej? W najbliższych tygodniach pojawi się możliwość modyfikowania i planowania swoich Reelsów, narzędzie, które niewątpliwie zostanie bardzo docenione przez community managerów i influencerów.

Korzystanie z AR na Instagramie

Strona filtry rzeczywistości rozszerzonej są bardzo popularne na portalach społecznościowych, a zwłaszcza na Instagramie. Filtr do przymierzania makijażu, akcesoriów, okularów… Gry AR czy nawet wizualizacja 3D, wiele treści jest dostępnych. Wiele marek wykorzystuje więc rzeczywistość rozszerzoną na portalach społecznościowych do promocji swoich produktów. Internauci mogą wtedy przeżywać wyjątkowe i bogate doświadczenia immersyjne.

Tworzenie atrakcyjnego wizerunku marki

Aby się odróżnić i wyróżnić z tłumu, ważne jest, aby stworzyć prawdziwą tożsamość swojej marki na portalach społecznościowych, a to nie ucieka na Instagramie. Począwszy od linii redakcyjnej, poprzez przyjęty ton, przekazywane wartości, aż po wizualny put online, ważne jest, aby wziąć pod uwagę wszystkie te elementy. Taki wizerunek pozwoli Ci przykuć uwagę internautów, łatwiej ich zaangażować, szybciej dotrzeć ze swoim przekazem, a tym samym osiągnąć swoje cele w zakresie widoczności i sławy. Monitorowanie i zwracanie uwagi na trendy to dobre praktyki, które należy wprowadzić w życie.

Przyjęcie formatu karuzeli na Instagramie

fromat-instagram

A może by tak skupić się na formacie karuzeli? Znany przez większość osób, jest to bardzo skuteczny format. Karuzela jest kompletnym formatem, który pozwala zaoferować wysokiej jakości treści, które angażują użytkowników. Jest to świetny sposób na zaprezentowanie swojego produktu i/lub usługi. 

Wprowadzona w 2015 roku w sieci karuzela pozwala wybrać do 10 wizualizacji (zdjęć i filmów) i połączyć je w jedną publikację. Karuzela wydaje się być idealnym rozwiązaniem do zaprezentowania swojej marki za pomocą różnej jakości wizualizacji, które przyciągną wzrok internautów. W zależności od ustalonej strategii, tematyka może być różnorodna: before/after, prezentacja produktu, porady i wskazówki itp.

Tworzenie wspaniałych historii na Instagramie

Stories to popularna forma treści na Instagramie. Przy ponad 500 milionach użyć dziennie, wzbudzają zainteresowanie i angażują użytkowników. Format reklamowy może być wybrany przez marki, aby uzupełnić organiczne historie i kontynuować zdobywanie widoczności. Jak więc stworzyć piękną i skuteczną opowieść? 

Przede wszystkim należy określić temat i to, co chce się przedstawić. Następnie możesz stworzyć wizualny (zdjęcie lub wideo) odpowiadający Twojej strategii redakcyjnej: kolor, typografia, przyjęty ton, odesłany obraz… Wszystkie te elementy muszą być również uwzględnione podczas tworzenia historii. Następnie można dodać elementy proponowane przez Instagram: lokalizacja, hashtag, sonda, quiz, muzyka, suwak emoji, wzmianka, linki, opcja zakupów, call to action… Wszystkie te elementy wzbogacą Twoją historię, aby uzyskać kompletny render. 

Teraz, gdy sieci społecznościowe nie mają dla Ciebie tajemnic, wystarczy, że zaczniesz działać! Czy jesteś zainteresowany tworzeniem treści AR dla swoich sieci społecznościowych? Nie wahaj się skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów który chętnie odpowie na Twoje pytania.