Immersyjne doświadczenie, a strategia cyfrowa która udowadnia swoją wartość

experience immersive

Czym jest doświadczenie immersyjne?

Immersyjne doświadczenie to połączenie poznawcze, afektywne i konatywne aspekty osoby poprzez realizację doświadczenia.

Aby zrozumieć, co oznacza ten termin, zdefiniujemy następujące trzy słowa: poznawcze, afektywne i konatywne

Termin “kognitywny” oznacza, że użytkownik zachowa ślad, pamięć w swoim umyśle.. Aspekt afektywny pozwala na. odzwierciedlać obraz, który jest dokładny i pozytywny dla danej osoby. Wreszcie aspekt konatywny to fakt sprawić, by osoba chciała coś posiadać lub doświadczyć który żyje tym doświadczeniem.

Doświadczenie immersyjne łączy te trzy kategorie doznań/emocji, które osoba przeżywająca to doświadczenie będzie mogła odczuć. Możemy więc oczywiście mówić ozanurzenie konsumenta w uniwersum, które marka chce przekazać i udostępnić. Jak już zrozumieliście, celem tego doświadczenia nie jest bezpośrednie promowanie produktu poprzez jego bezpośrednią prezentację, ale raczej stworzenie uniwersum, historii wokół tego produktu lub marki.

Oczywiście, immersyjne doświadczenie może być tworzone za pomocą różnych technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna, ale przede wszystkim rzeczywistość rozszerzona. Rzeczywiście, ponieważ AR jest dostępny na różnych nośnikach i wymaga jedynie smartfona lub tabletu do korzystania, jest praktycznie dostępny dla wszystkich i bezpłatny.

Kontakt

Dlaczego to doświadczenie tak bardzo przyciąga?

Oprócz aspektu naukowego, który omówiliśmy powyżej, istnieją cztery cechy, które pomagają wyjaśnić i zrozumieć atrakcyjność treści rzeczywistości rozszerzonej.

Interakcja

Oznacza to, żeutworzono relację między użytkownikiem a jednym lub kilkoma elementami. W tym miejscu możemy bardzo szybko stwierdzić, że mamy do czynienia z dwiema jednoczesnymi interakcjami: pierwsza to interakcja z medium, czyli smartfonem, a druga to interakcja z treścią.

Kontrola

C’est le fait que les utilisateurs, grâce à l’interaction avec le contenu, peuvent choisir de continuer ou non l’expérience. C’est-à-dire que la plupart des personnes ont fait le choix de lancer l’expérience et peuvent faire évoluer celle-ci à leur rythme.

Absorpcja

Aby zdefiniować ten termin, oto krótkie wyjaśnienie, co on oznacza. Jest to faktbycie skupionym i w bańce na temat doświadczenia lub czegoś. Czyli osoba, która jest zaabsorbowana czymś może nie być w stanie zwrócić uwagi na to, co dzieje się na zewnątrz z jego bańki.

Związek z marką

Celem tej treści jest stworzyć więź z użytkownikami i rozpowszechnić atmosferę i uniwersum marki. Oferując treści AR, firma podejmuje decyzję o zbliżeniu się do swojej społeczności i zaoferowaniu im wysoce rozrywkowych treści. Tak więc, poprzez posiadanie tego typu doświadczeń, ludzie kojarzą markę z czymś pozytywnym lub negatywnym w zależności od tego, czy są zadowoleni z interakcji, której doświadczyli.

Jak z pewnością zauważyłeś, marka oferująca treści w rzeczywistości rozszerzonej oferuje użytkownikom wciągające wrażenia i dzieli się nimi z innymi wszechświat marki w zabawny, interaktywny sposób. Jest to sposób na zbliżenie się do społeczności bez bycia natrętnym, ponieważ to osoba kontroluje zawartość i odkrywa ją we własnym tempie.