Drive to store: 3 powody, dla których warto uwzględnić rzeczywistość rozszerzoną w swojej strategii

W związku z pandemią COVID-19 sklepy musiały zostać zamknięte lub ograniczyć dostęp do swoich lokali. Co więcej, konsumenci zmienili swoje nawyki zakupowe i kupić znacznie więcej online. Aby zachęcić klientów do powrotu do sklepów stacjonarnych, marki muszą przemyśleć swoją strategię drive-to-store.

Co to jest napęd do przechowywania?

Strategia „drive to store” polega na zachęcaniu grupy docelowej do odwiedzenia sklepu w celu zakupu produktu. Istnieje kilka sposobów na wdrożenie strategii drive to store, ale wszystkie są już w dużym stopniu wykorzystywane przez większość marek i stają się coraz mniej skuteczne.

Dlatego, aby wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba myśleć nieszablonowo i wybrać wyjątkową i oryginalną strategię, a to właśnie oferuje rzeczywistość rozszerzona.

AR spełnia różne cele, które chcesz osiągnąć w ramach strategii „drive to store”.

Kontakt

1. Promuj swoje produkty za pomocą rzeczywistości rozszerzonej

Rzeczywistość rozszerzona umożliwia wyświetlanie obiektów w 3D bezpośrednio w otoczeniu użytkownika. Dzięki temu oferowanie produktu w 3D, np. w filtrze na Instagramie, pozwala człowiekowi wyobrazić sobie ten produkt w życiu codziennym i w jego otoczeniu. To tak, jakby przeszli już etap zakupu i stali się właścicielami Twojego produktu. Technologia ta jest bardzo przydatna dla firm sprzedających produkty o dużych rozmiarach i gabarytach.

Weźmy za przykład sklep meblowy. Jeśli sklep oferuje swoje meble w rzeczywistości rozszerzonej, przyszły klient będzie mógł je sobie zwizualizować w swoim salonie. Wystarczy, że przyjdą do sklepu i bez wahania dokonają bezpośredniego zakupu. Strategia „drive to store” zadziałała, ponieważ klient przyszedł do sklepu wyłącznie w celu dokonania zakupu.

2. Zachęć odbiorców do odwiedzenia sklepu

Drive to store filtre

Aby strategia „drive to store” mogła zostać wdrożona, konsumenci muszą najpierw chcieć przyjść do sklepu. W rzeczywistości można zastosować kilka technik, takich jak konkurs lub minifigurka przez filtr AR.

To jest właśnie sklep Adidas Londyn wdrożone w ubiegłym roku. Po wejściu do sklepu można było zeskanować plakat i uzyskać dostęp do filtra Instagram. Zasada była prosta: w czasie krótszym niż 30 sekund należy strzelić jak najwięcej goli, gdy obrońcy przesuną się przed bramkę. Oprócz tej gry, udział influencerów, takich jak David Beckham, pomógł wzbudzić ciekawość dużej liczby osób.

Filtre-Instagram-QR-Code-Unibail

Na koniec podajemy przykład strategii „drive to store”, którą wdrożyły centra handlowe, aby zachęcić konsumentów do odwiedzenia sklepu. Na kontach Instagram centrów handlowych udostępniliśmy grę AR, w której gracze mogli wygrać voucher bezpośrednio w centrum.

3. Rzeczywistość rozszerzona jako wsparcie dla doradców handlowych

Czasami doradcy handlowemu trudno jest sfinalizować zakup, gdy dany produkt nie jest dostępny w sklepie. Dlatego właśnie rzeczywistość rozszerzona może towarzyszyć doradcom i pomagać im w doprowadzeniu zakupu do końca.

Wyobraź sobie, że sprzedawca samochodów próbuje zamknąć sprzedaż. Klient nie jest w stanie zobaczyć wszystkich możliwości i akcesoriów, jakie może posiadać samochód, dlatego będzie się wahał przed zakupem. Mogą się zastanawiać nad kolorem swojego nowego samochodu lub rodzajem felg, które chcą kupić. To właśnie w tej dziedzinie rzeczywistość rozszerzona będzie skutecznym narzędziem doradczym. Rzeczywiście, dzięki tej technologii będzie mógł spersonalizować samochód zgodnie z preferencjami potencjalnego klienta i pokazać go w 3D. W ten sposób klient będzie mógł naprawdę zobaczyć, jak wygląda samochód i nie będzie miał już żadnych wątpliwości.