Filtry gamingowe: nowy plac zabaw dla marek

Spośród wszystkich kreatywnych możliwości filtrów, niektóre będą bardziej interakcyjne ze społecznością. Tak jest w przypadku gry w rzeczywistości rozszerzonej Twoja społeczność na FacebookInstagram lub Snapchat. Proponujemy odkryć, jak działają najpopularniejsze gry dostępne na tych platformach i co mogą zrobić dla Twojej strategii komunikacji.

Nasz wybór najpopularniejszych gier

W tej kategorii znajdują się gry, które oddziałują głównie na ruchy twarzy: obracanie głowy, mruganie, otwieranie ust.

Każdy z nich jest jednak inny i odpowiada wizerunkowi firmy.

L'OREAL: wciągająca gra

Grupa L’Oréal, ze swojej strony, oparła się na zasadzie wyścigu na czas z dekoracją 3D, która zanurza użytkownika w środowisku szamponu Elsève z tej serii.
Gracz bierze udział w grze wideo w barwach marki, w której musi odzyskać butelkę szamponu, zdobywając punkty i unikając przeszkód na swojej drodze, aby nie stracić życia.

Jennyfer i Lacoste: gry sportowe

Inne marki chciały rozwinąć sportową stronę tej funkcji: tak jest w przypadku Lacoste i marki Jennyfer, które na swoich kontach na Instagramie udostępniły filtr związany z tenisem i koszykówką. 

Lacoste oparł swój projekt na zasadzie meczu tenisowego, w którym użytkownik musi złapać piłkę tenisową za pomocą rakiety w zależności od obrotów głowy. Krokodyl chciał zaproponować nową formę treści za pomocą systemu nawiązującego do historii marki.

Jennyfer wybrała grę z obręczą do koszykówki, w której piłki spadają z górnej części ekranu, a użytkownik kieruje obręczą za pomocą głowy, aby je odzyskać. Został on stworzony w celu promowania wprowadzenia na rynek nowego asortymentu produktów we współpracy z NBA.

Interaktywne gry AR

Firma Puma chciała również promować swoje produkty za pomocą filtra „catch the shoes”, którego celem było uchwycenie buta z kolekcji poprzez mrugnięcie w odpowiednim momencie. Wyzwanie dla tych, którzy lubią się zmierzyć z przyjaciółmi w tego typu grach, dość atrakcyjnych i łatwych w obsłudze.

Niektóre gry bazują także na wysokości telefonu, jak w przypadku filtra muzycznego Sony w Chile, który opublikował filtr oparty na zasadzie gry „doodle jump”, w której użytkownik musi przesuwać postać w górę i w dół różnych pięter, mrugając.

Gry oryginalne

Jednak niektóre gry mogą być bardziej oryginalne i mniej widoczne:

Pringles wymyślił dość awangardowy filtr łączący wciągające opakowanie i grę w rzeczywistości rozszerzonej. Kiedy użytkownik skanuje tubkę Pringles, pudełko 3D pojawia się bezpośrednio na telefonie, a gra, o której mowa, w rzeczywistym środowisku. Użytkownik musi następnie kliknąć na produkty spożywcze wskazane przez pudełko i zebrać je tak szybko, jak to możliwe, aby zebrać jak najwięcej punktów.

Brytyjskie konto Spotify udostępniło filtr duetów, który za pomocą quizu sprawdza wzajemną wiedzę dwóch osób. Każdy użytkownik odpowiada na pytanie, przechylając głowę w tym samym czasie. W rezultacie filtr wykrywa, czy dwaj użytkownicy podążają w tym samym kierunku, czy też nie. Dość genialny pomysł, który połączył dwie osoby i sprawił, że filtr stał się filtrem wirusowym, docierającym do większej liczby użytkowników.

Wreszcie, marka produktów kosmetycznych Ulta Beauty niedawno wypuściła swój filtr w postaci złomu. Rzadko spotykana w sieciach społecznościowych gra w zgadywanie, rzuca użytkownikom wyzwanie, aby dowiedzieć się, która marka stoi za kalamburem. Jest to nowa inicjatywa tego rodzaju, wprowadzająca różnorodność do tego typu treści.

Kontakt

Dlaczego warto zdecydować się na filtr do gier wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną?

  • Wyróżnij się na tle konkurencji, zapewniając rozrywkę swoim użytkownikom. :
  • Coraz więcej marek tworzy własne filtry na Instagramie, jednak w większości są to nadal animacje twarzy, z efektami na twarzy. Oferowanie nowych treści, takich jak gry AR, może pomóc w odróżnieniu się od konkurencji i nawiązaniu interakcji ze społecznością. Twoi odbiorcy będą szukać zabawy i niespodzianek w tego typu filtrach. Wykorzystaj to, aby rozpowszechnić nowy wizerunek tej publiczności i wartości, które są Ci drogie.
    • Zwiększ swój profil, docierając do większej liczby osób :
    Tworząc filtry, należy pamiętać o ich przeznaczeniu. W istocie musi on być możliwy do wykorzystania przez każdego. Cel, który pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby osób i poszerzyć grupę docelową. Niemniej ważne jest, aby stworzyć filtr zgodny z oczekiwaniami społeczności, aby był jak najbardziej skuteczny. Jako firma powinieneś więc zaoferować coś odważnego i oryginalnego. Im bardziej przemawia ona do Twojej głównej społeczności, tym częściej będzie udostępniana i wykorzystywana przez innych użytkowników. Filtr przypominający grę ma tendencję do zwiększania wirusowości, ponieważ jest bardziej wymagający i wzbudza ciekawość. Zaleta dla firm, które chcą zyskać rozgłos i zwiększyć swoją popularność.
    • Do filtrów można dodać szereg opcji zapewniających jeszcze większą wirusowość :
    Aby uzyskać jeszcze większą widoczność na swoich filtrach, musisz dodać wartość do swoich treści. Konkursy, kody promocyjne, wyzwania i tematy to elementy, które należy uwzględnić przy tworzeniu gier AR. Możesz powiązać zaangażowanie w wyzwanie z akcjami, które ono wygeneruje, zachęcić użytkowników do udziału w konkursach dzięki ustanowionym nagrodom lub nawet stworzyć więź z odbiorcami, wykorzystując określone okresy w roku. Dzięki temu Twoi użytkownicy poczują się zainteresowani i dadzą się uwieść Twojej ofercie.