Filtry gamingowe: nowy plac zabaw dla marek
Spośród wszystkich kreatywnych możliwości filtrów, niektóre będą bardziej interakcyjne ze społecznością. Tak jest w przypadku gry w rzeczywistości rozszerzonej Twoja społeczność na Facebook, Instagram lub Snapchat. Proponujemy odkryć, jak działają najpopularniejsze gry dostępne na tych platformach i co mogą zrobić dla Twojej strategii komunikacji.
Nasz wybór najpopularniejszych gier
W tej kategorii znajdują się gry, które oddziałują głównie na ruchy twarzy: obracanie głowy, mruganie, otwieranie ust.
Każdy z nich jest jednak inny i odpowiada wizerunkowi firmy.
L'OREAL: wciągająca gra
Grupa L’Oréal, ze swojej strony, oparła się na zasadzie wyścigu na czas z dekoracją 3D, która zanurza użytkownika w środowisku szamponu Elsève z tej serii.
Gracz bierze udział w grze wideo w barwach marki, w której musi odzyskać butelkę szamponu, zdobywając punkty i unikając przeszkód na swojej drodze, aby nie stracić życia.
Jennyfer i Lacoste: gry sportowe
Inne marki chciały rozwinąć sportową stronę tej funkcji: tak jest w przypadku Lacoste i marki Jennyfer, które na swoich kontach na Instagramie udostępniły filtr związany z tenisem i koszykówką.
Lacoste oparł swój projekt na zasadzie meczu tenisowego, w którym użytkownik musi złapać piłkę tenisową za pomocą rakiety w zależności od obrotów głowy. Krokodyl chciał zaproponować nową formę treści za pomocą systemu nawiązującego do historii marki.
Jennyfer wybrała grę z obręczą do koszykówki, w której piłki spadają z górnej części ekranu, a użytkownik kieruje obręczą za pomocą głowy, aby je odzyskać. Został on stworzony w celu promowania wprowadzenia na rynek nowego asortymentu produktów we współpracy z NBA.
Interaktywne gry AR
Firma Puma chciała również promować swoje produkty za pomocą filtra „catch the shoes”, którego celem było uchwycenie buta z kolekcji poprzez mrugnięcie w odpowiednim momencie. Wyzwanie dla tych, którzy lubią się zmierzyć z przyjaciółmi w tego typu grach, dość atrakcyjnych i łatwych w obsłudze.
Niektóre gry bazują także na wysokości telefonu, jak w przypadku filtra muzycznego Sony w Chile, który opublikował filtr oparty na zasadzie gry „doodle jump”, w której użytkownik musi przesuwać postać w górę i w dół różnych pięter, mrugając.
Gry oryginalne
Jednak niektóre gry mogą być bardziej oryginalne i mniej widoczne:
Pringles wymyślił dość awangardowy filtr łączący wciągające opakowanie i grę w rzeczywistości rozszerzonej. Kiedy użytkownik skanuje tubkę Pringles, pudełko 3D pojawia się bezpośrednio na telefonie, a gra, o której mowa, w rzeczywistym środowisku. Użytkownik musi następnie kliknąć na produkty spożywcze wskazane przez pudełko i zebrać je tak szybko, jak to możliwe, aby zebrać jak najwięcej punktów.
Brytyjskie konto Spotify udostępniło filtr duetów, który za pomocą quizu sprawdza wzajemną wiedzę dwóch osób. Każdy użytkownik odpowiada na pytanie, przechylając głowę w tym samym czasie. W rezultacie filtr wykrywa, czy dwaj użytkownicy podążają w tym samym kierunku, czy też nie. Dość genialny pomysł, który połączył dwie osoby i sprawił, że filtr stał się filtrem wirusowym, docierającym do większej liczby użytkowników.
Wreszcie, marka produktów kosmetycznych Ulta Beauty niedawno wypuściła swój filtr w postaci złomu. Rzadko spotykana w sieciach społecznościowych gra w zgadywanie, rzuca użytkownikom wyzwanie, aby dowiedzieć się, która marka stoi za kalamburem. Jest to nowa inicjatywa tego rodzaju, wprowadzająca różnorodność do tego typu treści.
Kontakt
Dlaczego warto zdecydować się na filtr do gier wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną?
- Zwiększ swój profil, docierając do większej liczby osób :
- Do filtrów można dodać szereg opcji zapewniających jeszcze większą wirusowość :