Samouczek: Jak Stworzyć filtr na Instagramie?
W ostatnich latach możliwe stało się tworzenie Filtr na Instagramie był to duży krok naprzód dla sieci społecznościowej. Dając bezpłatny dostęp do oprogramowania do tworzenia efektów, Instagram chciał zachęcić twórców do tworzenia coraz bardziej innowacyjnych i unikalnych treści, umożliwiając użytkownikom wyrażanie siebie w kreatywny i oryginalny sposób. Ta swoboda twórcza otworzyła nowe możliwości dla twórców, przyczyniając się do popularności i rozwoju sieci społecznościowej. Oto samouczek, który pomoże ci stworzyć filtr Instagram, z elementami, które musisz znać: typ pliku, rozmiar pliku, sposób eksportowania pliku obrazu oraz różne elementy graficzne i ilustracje do konwersji.
Krok 1: Pobierz oprogramowanie Meta Spark
Jest to oprogramowanie do tworzenia filtrów. Dostępny na stronie nieodpłatnie Umożliwia ona tworzenie wszystkich filtrów, jakie można zobaczyć na Instagramie. Możliwe jest uzyskanie kilku rodzajów efektów, takich jak animacja twarzy, gra AR, produkty 3D i opakowania immersyjne.
Kontakt
Krok 2: Zapoznanie się z oprogramowaniem
Na początku jest to program skomplikowany ze względu na wiele różnych funkcji, ale po opanowaniu podstaw tworzenie dobrej jakości filtrów staje się łatwe. Przed rozpoczęciem pracy należy zapoznać się z leksykonem oprogramowania, aby nie utknąć na długie godziny. Oto niektóre z nich:
Tekstura : Jest to plik graficzny używany do określenia wyglądu obiektu w scenie. Można importować na przykład pliki .PNG lub .JPG.
Materiały : Zastosowanie materiałów służy do określenia wyglądu powierzchni obiektu w Twoim efekcie. Na przykład jego stopień krycia lub reakcja na światło. Możesz dodać tekstury do materiałów, aby dodać szczegóły i zainteresowanie.
Scena: jest tym, co pojawi się na ekranie smartfona. Składa się on z urządzenia, aparatu i ogniskowej. To tutaj możesz dodać obiekty, które mogą być materiałami np.
Krok 3: Utwórz elementy wizualne, które znajdą się w filtrze
Jeśli chcesz dodać elementy do filtra, to musisz je stworzyć w oprogramowaniu innym niż Spark AR, takim jak Inkscape, Photoshop, Gimp, lub w oprogramowaniu takim jak Canva, które jest dostępne we wszystkich przeglądarkach. Możesz wybrać elementy 3D lub 2D, o ile Twój filtr nie będzie większy niż 4MB. Następnie możesz je dodać do Spark AR!
Jak zapewne już się domyślasz, przed utworzeniem filtra Instagrama musisz utworzyć elementy wizualne/aktywa, które chcesz osadzić.
Istnieje kilka rodzajów aktywów, które przedstawimy poniżej:
- Aktywa 2D Format PNG, format JPEG i SVG (unikaj importu formatów plików wektorowych, takich jak pdf i psd). Preferuj i zapisuj różne skompresowane elementy.
- Modele 3D FBX 2014/2015, gITF 2, COLLADA, DAE, OBJ
- audycje : Kodek mono M4A, AAC z próbkowaniem 44,1KHz
- czcionki : TrueType, OpenType
Do tworzenia wizualizacji można użyć dowolnego oprogramowania, o ile jego zasoby są odpowiednie dla Spark AR.
Należy jednak zwrócić uwagę na waga i format pliku ponieważ filtr Instagram nie powinien być nie przekracza 4MB przy publikacji. Dlatego najlepiej jest skompresować aktywa przed zaimportowaniem ich do Spark AR. Ponadto, jeśli masz wizualizacje 2D, które nie zawierają przezroczystego tła, najlepiej jest importować je jako JPEG.
Import zasoby tekstury
Teraz, gdy wszystkie aktywa są gotowe i skompresowane, możesz otworzyć oprogramowanie Spark AR. Po otwarciu oprogramowania masz wybór, aby rozpocząć tworzenie filtra Instagram według szablonów już wykonanych lub rozpocząć od zera.
Po dokonaniu wyboru należy zaimportować zasoby, które są przekształcane w tekstury w programie.
Po zaimportowaniu tekstur program oferuje trzy sposoby ich kompresji. Ta funkcja pozwala uporządkować każdą teksturę i znaczenie kompresji dla niektórych z nich. W trybie automatycznym tekstura zostanie skompresowana w najlepszy możliwy sposób. Tryb ręczny pozwala kontrolować ustawienia kompresji, a ostatnią opcją jest brak kompresji tekstury. Najlepiej jest jednak zoptymalizować zasoby przed zaimportowaniem ich jako tekstury do Spark AR.
Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować tekstury 2D:
- Spraw, aby tekstury były jak najmniejsze
- Maksymalna akceptowana rozdzielczość tekstury to 1024×1024 pikseli. Jeśli zaimportujesz teksturę większą niż ta, zostanie ona automatycznie wyrenderowana w mniejszej rozdzielczości na ekranie
- Preferuje się tekstury w formacie kwadratowym (2×2, 4×4, 16×16 itd.).
Aby zoptymalizować tekstury 3D :
- Nie należy importować więcej niż 50 obiektów 3D
- Maksymalna liczba wierzchołków dla jednego obiektu wynosi 20 000.
- Liczba trójkątów w obiekcie 3D musi być mniejsza niż 50 000.
- W sumie liczba trójkątów dla wszystkich obiektów 3D w filtrze nie powinna przekraczać 150 000.
Dostępna jest również Biblioteka AR, która oferuje tekstury, obiekty 3D i wiele innych darmowych zasobów do tworzenia filtrów na Instagramie.
Krok 4: Animuj filtr Instagrama
Dla wzmocnij swój efekt i zachęcić więcej osób do korzystania z niego, konieczne jest tworzenie animacji. W tym celu możesz wybrać, aby uruchomić animację, gdy osoba otwiera usta lub mruga na przykład. Do tego celu służą m.in. różne łaty które pozwalają ci to zrobić.
Każda łatka ma jedną funkcjonalność i wysyła oraz odbiera informacje od innych łatek. Dzięki nim możesz stworzyć proces działania w swoim filtrze na Instagramie. Istnieje wiele różnych rodzajów naszywek, ale oto rodziny naszywek:
- Interakcja: interpretowanie interakcji osoby używającej filtra
- Punkty orientacyjne twarzy: uchwycenie dokładnego położenia twarzy
- Łaty gestów twarzy: wykrywanie wyrazów twarzy (szczęśliwa twarz, całująca twarz, zaskoczona twarz)
- Łaty animacji: dodawanie animacji
- Patchy audio: zarządzanie i kontrolowanie audycji
- Shadery: praca nad wyglądem tekstur i materiałów
- Matematyka: dodawanie funkcji matematycznych
- Łatki logiczne: dodawanie logiki do innych łatek (i, nie itp.)
- Łatki użytkowe: wiele łatek, takich jak trackery
- Łatki interfejsu użytkownika: dodaj funkcje interfejsu użytkownika do swoich efektów
Tworzenie filtru na Instagramie to długa i żmudna praca, dlatego czasami trzeba go wypróbować, aby go udoskonalić. Możesz przetestować go bezpośrednio na kamerze internetowej lub na smartfonie, wysyłając powiadomienie na swoje konto na Instagramie lub z linkiem do efektu.
Krok 5: Opublikuj filtr Instagrama
Kiedy będziesz zadowolony ze swojego efektu, nie zapomnij zapisać pliku. Następnie, będziesz musiał po prostu opublikować na Meta Spark Hub czyli platforma do zarządzania i analizowania wszystkich swoich filtrów na Instagramie. Wszystko, co musisz zrobić, to zalogować się za pomocą danych swojego konta na Facebooku i postępować zgodnie z instrukcjami na platformie. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące kroków.
Aby to zrobić, sprawdź, czy masz połączyć swoje konto na Instagramie z kontem na Facebooku. Jeśli tak nie jest, oto jak to zrobić:
- Zaloguj się do swojego konta na Facebooku z komputera
- Przejdź do ustawień strony na Facebooku i przejdź do zakładki „Powiązane konta”.
- Kliknij na Instagram i postępuj zgodnie z instrukcjami Facebooka
Następnie, aby opublikować swój filtr, należy przejść przez Spark AR Hub, który jest platformą do zarządzania i publikowania filtrów. Zaloguj się za pomocą danych uwierzytelniających Facebooka i kliknij „Opublikuj efekt”.
Następnie należy wykonać następujące czynności:
- Wybierz nazwę dla swojego efektu
- Importuj plik .arexport swojego filtra na Instagramie
- Wybierz sieć społecznościową Instagram, właściciela i konto, na którym pojawi się filtr Instagrama
- Wybierz kategorie i słowa kluczowe, które pasują do motywu przewodniego Twojego filtra
- Dodaj film demonstracyjny (nie dłuższy niż 15 sekund) i ikonę
- Określ, kiedy Twój filtr na Instagramie zostanie opublikowany
Zanim filtr zostanie opublikowany, będzie musiał zostać przedstawiony moderatorom Facebooka, którzy zatwierdzą lub odrzucą jego efekt w zależności od tego, czy jest on zgodny z zasadami Meta. Otrzymanie odpowiedzi może potrwać od dwóch do pięciu dni. Skończyłeś! Dobra robota!
Zarządzaj Filtry na Instagramie
Po opublikowaniu filtra można zarządzać jego widocznością w Spark AR Hub. Dostępnych jest również wiele statystyk umożliwiających analizę działania filtra, takich jak liczba wyświetleń, przechwyceń i udziałów.
Tworzenie filtra na Instagramie jest dość czasochłonnym procesem, zwłaszcza jeśli nie jesteś zaznajomiony z oprogramowaniem Spark AR. Chcesz stworzyć filtr dla swojej marki?