Katalog immersyjny: strategia więcej niż korzystna
Wciągający katalog integrujący rzeczywistość rozszerzona to pewny zakład dla marek, zwłaszcza w przypadku katalogów świątecznych.
Rzeczywistość rozszerzona, ze względu na swój magiczny i wciągający charakter, pozwala dzieciom przenieść się do magicznego świata i obejrzeć produkty ze wszystkich stron.
Korzyści z katalogu zanurzeniowego
Zapewnienie wyjątkowego doświadczenia związanego z produktem
Rzeczywistość rozszerzona umożliwia wiele rzeczy i przekształca tradycyjne doświadczenie w interaktywne i wciągające. W katalogu można wprowadzić AR na różne sposoby:
- Tworzenie uniwersum marki przy użyciu animacji rzeczywistości rozszerzonej
- Zanurzenie czytelnika w świecie zabawek (świat Barbie, świat przyrody itp.).
- Wizualizacja 3D produktów
- Odsyłaj użytkowników do filmów lub animacji z zabawkami.
Możliwości jest wiele i zabiorą dzieci w podróż do różnych światów, które są charakterystyczne dla Twojej marki. Dzięki temu konsumenci poczują się bliżej Twojej marki i przywiążą się do jej wartości.
Zwiększ swoje szanse na sprzedaż internetową i fizyczną
Oprócz wciągającego aspektu rzeczywistości rozszerzonej, technologia ta pozwala na wzmocnienie decyzji o zakupie. Rzeczywistość rozszerzona pozwala także na przejście z katalogu papierowego na stronę internetową. Dzięki temu konsument może dowiedzieć się o produkcie, który widział w Twoim katalogu, dzięki funkcji rozpoznawania obrazu. Dzięki temu mogą oni zapoznać się z pełną kartą produktu i dodać go bezpośrednio do koszyka, jednocześnie kontynuując przeglądanie katalogu.
Czytelnik katalogu będzie zatem bardziej skłonny do zakupu produktu, jeśli znajdzie w nim wszystkie odpowiedzi oraz jeśli proces zakupu będzie szybki i sprawny.
Rzeczywistość rozszerzona może również zwiększyć sprzedaż produktów fizycznych. Jeśli przy wejściu do sklepu rozdawane są katalogi lub obok produktów umieszczane są kody QR, klienci będą mogli cieszyć się bogatym doświadczeniem w sklepie i łatwiej dadzą się skusić danemu produktowi.
Kontakt
Carrefour i Jouéclub: dwaj wielcy detaliści, którzy zaryzykowali
Jouéclub
Jego katalog zostanie wydany w 2019 r, Jouéclub firmie udało się wprowadzić innowacje i wyróżnić się na tle konkurencji, oferując zarówno wciągający świat i animacje dla niektórych produktów, jak i bezpośrednie łącze do kart produktów na swojej stronie internetowej. Wszystko to jest możliwe dzięki aplikacji mobilnej jouéclub dostępnej na smartfony i tablety.
Carrefour
Carrefour postawił na jeszcze bardziej zaawansowane doświadczenia. 100% produktów z katalogów świątecznych w 2020 roku było w rzeczywistości rozszerzonej, a w całym katalogu zorganizowano nawet grę. Aby pomóc Mikołajowi, dzieci musiały przewertować cały katalog w poszukiwaniu reniferów Mikołaja. Ponadto dzięki aplikacji dzieci mogły umieszczać produkty bezpośrednio na swojej liście świątecznej, a rodzice mogli zamawiać zabawki bezpośrednio na koncie przeznaczonym dla rodziców. To świetny sposób, aby zachwycić dzieci i ułatwić rodzicom zakupy!
Katalog immersyjny jest zatem ważnym elementem strategii marketingowej. Mimo że jej wdrożenie wymaga dobrej organizacji, rzeczywistość rozszerzona w katalogu pozwala zwiększyć liczbę sprzedaży i stworzyć wciągające doświadczenie dla czytelników.