Jak inteligentnie robić zakupy na żywo w internecie?

Live shopping to technika sprzedaży, która polega na wykorzystaniu internetu, stron internetowych i sieci społecznościowych do prezentacji produktów. Coraz częściej stosowana, technika ta pozwala w jakościowy sposób przedstawić swoją ofertę, przykuwając jednocześnie uwagę internautów, stając się nowoczesną telesprzedażą. 

Idź na zakupy na żywo

Zakupy na żywo to innowacyjny i przykuwający uwagę sposób na dyskusję i wymianę z internautami. Dla każdej marki istotne jest, aby komunikować się za pomocą odpowiednich kanałów, aby podkreślić swoją markę, produkty i usługi. Aby skutecznie komunikować się, należy brać pod uwagę oczekiwania internautów i realizować działania, które je spełniają. Wraz z rosnącą atrakcyjnością formatów hybrydowych, live shopping łączy w sobie streaming i telezakupy, czyli dwa interesujące dla internautów formaty.

Kontakt

shopping-internet

Live shopping polega na tym, że marki prezentują swoje oferty i demonstrują ich wykorzystanie, a następnie transmitują to na stronie internetowej, a potem na różnych sieci społecznościowe takich jak na przykład Instagram czy YouTube. Ta animacja reklamowa musi być przede wszystkim dostępna na stronie internetowej marki, aby stać się dla internautów kluczowym zasobem do odkrywania i znajdowania informacji.

Dzięki temu formatowi marki mogą oferować innowacyjne doświadczenia, wzmacniając jednocześnie więź bliskości ze swoimi potencjalnymi klientami. Tworzenie wydarzeń zakupowych na żywo wydaje się być nowym sposobem na pozytywne pozycjonowanie się w umysłach konsumentów. W istocie, ustanawiając regularne punkty, marki wchodzą w mniejszym lub większym stopniu w codzienne życie internautów i tym samym zajmują uprzywilejowane miejsce.

Zwiększ swój współczynnik konwersji

Przede wszystkim, live shopping pozwala na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. W rzeczywistości, dostosowana do wszystkich sektorów, zachęca użytkowników Internetu do podjęcia działań poprzez szczegółowe prezentacje, które sprawiają, że odwiedzający chcą pójść dalej, na przykład poprzez rezerwację, dodatkowe prośby lub po prostu zakup. Tak więc, live shopping jest przede wszystkim tworzony przez firmy w celu uzyskania akcji online przez odwiedzającego. To właśnie poprzez przykucie uwagi internautów za pomocą jakościowego formatu wideo, marki zwiększają zaangażowanie internautów, ich lojalność, a w najlepszym przypadku obroty. Głównym celem jest więc skupienie się na jakości przeprowadzonych działań, w szczególności poprzez analizę interakcji społecznych (komentarze, ankiety, konkursy, polubienia, itp.), które odzwierciedlają zaangażowanie internautów. 

Aby zwiększyć wizerunek i notoryczność swojego programu na żywo, marki mogą również wezwać influencerów, którzy są zgodni z wizerunkiem marki, którą wysyłają. Jest to sposób na zyskanie widoczności, rozmowę ze społecznością, która już sympatyzuje z treściami danych influencerów, a więc na zwrócenie się do publiczności, która jest już w mniejszym lub większym stopniu zdobyta. To jest na przykład to, co Micromania z jej prezenterem Alexem Goude, który jest dobrze znany w świecie gier wideo i dlatego wnosi uzasadnioną wiedzę. 

Live shopping pozwala więc towarzyszyć internautom, jednocześnie pomagając im w projekcji. Uważany za innowacyjny i angażujący format, pozwala w oryginalny sposób poruszyć różne tematy i wyjść poza znane już środki komunikacji, takie jak na przykład newslettery.