Dlaczego warto włączyć influencer marketing do swojej strategii?

Influencer marketing polega na promowaniu produktu/usługi w oparciu o widoczność, rozgłos i siłę oddziaływania osobistości: ekspertów, liderów opinii, influencerów itp. Influencer marketing może przybierać różne formy, takie jak prezentacja produktu/usługi w opowiadaniu, poście, filmie wideo itp. warunki będą ustalane w zależności od wymiany między marką a influencerem. Po co więc wdrażać strategię influencer marketingu? Oto 5 głównych powodów!

1) Influencer marketing w celu zwiększenia świadomości marki

Marka zegarków Daniel Wellington jest dobrym przykładem. Rzeczywiście, udało się jej zaistnieć dzięki skutecznej i wydajnej strategii w mediach społecznościowych. Wykorzystując influencerów, marka zapewnia widoczność swoim produktom. W rzeczywistości influencerzy publikują historie i/lub posty z wizerunkiem marki przy użyciu hashtagów, oferując jednocześnie kod promocyjny. Internauci odkrywają wtedy produkt, markę i potencjalnie kupują produkt z udostępnionym kodem promocyjnym: to idealny sposób na budowanie wizerunku marki!

info reech marketing influence

Korzystanie z usług influencerów to prawdziwa szansa na zyskanie rozgłosu i popularności. W rzeczywistości w stosunkowo naturalny sposób przedstawiają produkt lub usługę marki, z którą współpracują. Użytkownicy Internetu bardzo łatwo się identyfikują, nawiązuje się relacja bliskości i zaufania. Wykorzystanie influencer marketingu umożliwia zatem dotarcie do licznych i zaangażowanych społeczności. Gdy prezentowany jest nowy produkt/usługa, internauci mogą dowiedzieć się więcej o prezentowanej marce: jest to sposób na zdobycie subskrybentów i pozyskanie nowych klientów!

Kontakt

2) Lepsze kierowanie w celu zwiększenia wpływu

Strategia marketingowa opiera się przede wszystkim na celu. W istocie, chcąc zwracać się do wszystkich, marki w końcu nie zwracają się do nikogo. W związku z tym, aby wdrożyć spójną i skuteczną strategię, należy precyzyjnie określić cele. W związku z tym ważnym krokiem jest wybór influencerów. Współpraca z influencerami musi być spójna z wizerunkiem marki i jej głównym celem. Użytkownicy Internetu natychmiast zareagują na prezentowany produkt, który odpowiada ich hobby, ośrodkom zainteresowań itp. zainteresowania i inspiracje. Dobrze opracowana strategia wpływu pozwala wzmocnić pozycję firmy i wyróżnić się na tle konkurencji. 

Francuska marka naturalnych produktów do higieny i pielęgnacji urody Odetchnij współpracował z czołowymi sportowcami, takimi jak Laure Manaudou. Dzięki tego rodzaju współpracy marka chce dotrzeć do sportowców, którzy zwracają uwagę na konsumpcję i pochodzenie produktów. Podkreślając tę współpracę, marka prowadzi kampanię w mediach społecznościowych zgodną ze swoimi wartościami i wizerunkiem.

3) Budowanie lojalności klientów

Główną siłą influencerów jest zaufanie ich społeczności oraz bliskie relacje, które utrzymują. Dzięki temu zaufaniu influencerzy tworzą społeczności lojalnych internautów, którzy słuchają udzielanych przez nich porad i referencji: „92% konsumentów ufa influencerom, według nich jest to zbudowane na spersonalizowanej i wiarygodnej relacji między marką, influencerem i nimi według danych Hubspot dotyczących influencer marketingu w 2022 r Influencerzy jawią się zatem jako prawdziwi ambasadorzy, pozwalający zdobywać i rozwijać lojalność klientów.

4) Zwiększenie zaangażowania

Sukces w sieciach społecznościowych zależy od liczby zwolenników i ich zaangażowania. Lajki, komentarze i udostępnienia są bardzo ważne. Dzięki temu marki mogą zyskać widoczność i świadomość w sieci. Influencer marketing zwiększy to zaangażowanie. Influencerzy promują marki, z którymi współpracują, a następnie przekierowują użytkowników na swoje konta. Następnie musisz przykuć ich uwagę, oferując oryginalne i wciągające treści. Internauci z ciekawością będą odkrywać treści marki wykraczające poza produkt/usługę, które poznali wcześniej.

5) Tworzenie oryginalnych treści

Współpraca to okazja do stworzenia oryginalnych i wartościowych treści. Influencerzy mają innowacyjne pomysły, które przemawiają do użytkowników Internetu. Należy zatem korzystać z jego współpracy. Najważniejsze jest tworzenie istotnych i jakościowych treści, które są skierowane do użytkowników Internetu i spełniają ich oczekiwania.

Różnorodne formaty przyciągają uwagę użytkowników w sieciach społecznościowych. Filtr ten stał się szczególnie popularny na Instagramie. Oferuje nowe i wyjątkowe wrażenia! Możliwe jest promowanie filtra w opowiadaniu, ale także wykorzystanie influencerów. Następnie przetestują filtr i podzielą się nim ze swoją społecznością. Następnie subskrybenci będą mogli z niego korzystać i odkrywać markę.

Influencer marketing jest zatem interesującą osią rozwoju dla marek. Mogą je wykorzystywać do zwiększania widoczności, precyzyjnego targetowania, angażowania i zatrzymywania użytkowników Internetu, a także do tworzenia oryginalnych treści. Szczególnie dobrym narzędziem są filtry rzeczywistości rozszerzonej. Rzeczywiście, proponujesz skuteczną strategię wpływu, łączącą oryginalność i unikalne doświadczenie użytkownika.