Korzyści i przykłady wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej przez marki meblowe

Wiele marek już wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną w swojej strategii cyfrowej, ponieważ ta nowa technologia okazuje się być prawdziwą zaletą w rozwijaniu doświadczeń użytkowników i klientów w środowisku cyfrowym.

Na przykład kilka marek meblowych oferuje szereg treści w rzeczywistości rozszerzonej na różnych nośnikach. W rzeczywistości rzeczywistość rozszerzona jest bardzo przydatna do oglądania mebli bezpośrednio w domu konsumenta. Jest to znane jako wirtualne przymierzanie i oferuje wiele korzyści dla marek e-commerce. Przyszli klienci będą mogli oglądać meble w 3D bezpośrednio w swoim salonie i będą mogli zobaczyć rozmiar, kolory i wzornictwo bez konieczności odwiedzania sklepu.

Aby bardziej szczegółowo wyjaśnić różne możliwości, oto 3 różne media, które pozwolą Ci zintegrować rzeczywistość rozszerzoną z Twoją strategią cyfrową. Znajdziesz tu również przykłady marek meblowych wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną.

Kontakt

1- Sieci społecznościowe

Sieci społecznościowe są idealnym miejscem dla rzeczywistości rozszerzonej. W rzeczywistości sieci społecznościowe zintegrowały już rzeczywistość rozszerzoną ze swoimi aplikacjami, umożliwiając wielu markom oferowanie doświadczeń AR na platformie. Oglądanie mebli w 3D jest również powszechnie możliwe na Instagramie, Snapchacie i Pintereście, a kilka marek meblowych już korzysta z tej funkcji.

Korzyści z rzeczywistości rozszerzonej w sieciach społecznościowych

Po pierwsze, wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej do oglądania mebli w sieciach społecznościowych umożliwi Twojej marce dotarcie do nowej grupy docelowej, która jest poza zasięgiem tych aplikacji. Młodsze pokolenia nie mają takich samych wzorców konsumpcji i nie są tak wrażliwe na tradycyjne reklamy i telewizję. Dlatego ważne jest, aby firmy znalazły sposób na skontaktowanie się z nimi w sieciach społecznościowych. Co więcej, są oni bardzo zainteresowani Filtry i efekty i korzystają z nich na co dzień. Jest to więc dobry sposób na zwiększenie swojej widoczności w sieciach społecznościowych.

Po drugie, nawet jeśli Twoim celem nie jest młodsze pokolenie, ważne jest, aby wykorzystać rzeczywistość rozszerzoną jako nowy punkt kontaktowy. Sieci społecznościowe są również wykorzystywane przez osoby w innych przedziałach wiekowych. Jeśli więc zaoferujesz filtr rzeczywistości rozszerzonej do oglądania swoich mebli, potencjalni klienci w sieciach społecznościowych będą mogli je zobaczyć i szybciej dokonać zakupu. Zwiększy to współczynnik konwersji w sieciach społecznościowych.

Po trzecie, korzystanie z rzeczywistości rozszerzonej w sieciach społecznościowych jest najłatwiejszym rozwiązaniem do zintegrowania ze strategią cyfrową i nie wymaga takiego samego budżetu jak inne rozwiązania. W rzeczywistości sieci społecznościowe sprawiły, że dostęp do tej funkcjonalności jest bardzo prosty i skuteczny, dzięki czemu każdy, kto chce stworzyć filtr, może to zrobić. Odbywa się to za pomocą oprogramowania rzeczywistości rozszerzonej, ale nadal jest znacznie prostsze, a zatem znacznie szybsze do opanowania. Możesz więc skorzystać z usług agencji, która specjalizuje się w tworzeniu filtrów dla sieci społecznościowych.

Przykłady marek meblowych wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną w sieciach społecznościowych

marques meubles castorama qui utilise la réalité augmentée

Castorama i jej filtry na Instagramie

Castorama oferuje już kilka filtrów Instagram do wypróbowania różnych mebli w aplikacji. Ta strategia pozwoliła im szybko zwiększyć współczynnik konwersji. Nasza agencja, która specjalizuje się w projektowaniu filtrów dla sieci społecznościowych, wyprodukowała niektóre z tych filtrów. Możesz znaleźć Przypadek użycia Castorama na naszej stronie internetowej.

Pinterest - réalité augmentée - réseaux sociaux

Maison du monde i Leroy Merlin na Pinterest

Kilka lat temu Pinterest uruchomił funkcję przymierzania mebli i makijażu w swojej aplikacji. Maison du Monde i Leroy Merlin jako pierwsze zdecydowały się na ten krok, oferując katalog mebli do obejrzenia w tej sieci społecznościowej.

2- Aplikacje mobilne

Aplikacje mogą być również wykorzystywane do integracji rzeczywistości rozszerzonej ze strategią cyfrową. Możesz stworzyć aplikację dedykowaną rzeczywistości rozszerzonej lub zintegrować rzeczywistość rozszerzoną bezpośrednio z katalogiem mebli.

Korzyści z rzeczywistości rozszerzonej dla aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne mają wiele zalet, które optymalizują doświadczenia użytkowników i klientów podczas oglądania mebli w 3D. Chociaż filtry w sieciach społecznościowych są dobrym sposobem na wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej, nie oferują one tak zoptymalizowanego doświadczenia jak aplikacja mobilna. Wynika to z faktu, że waga plików 3D, które można przesłać w sieciach społecznościowych, jest znacznie niższa niż w aplikacji. Jeśli więc korzystasz z aplikacji, możesz zaoferować meble 3D o znacznie bardziej realistycznych szczegółach i zoptymalizowanej jakości tekstur.

Aplikacje mobilne umożliwiają również oferowanie całego katalogu mebli w rzeczywistości rozszerzonej i poświęcenie temu aplikacji. W sieciach społecznościowych nie można wyświetlić karty produktu i dodać informacji o meblu. Ale w aplikacji interfejs może być specjalnie zaprojektowany do tego celu.

Przykłady marek meblowych wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną w aplikacjach

La Redoute i jego wciągający katalog

La Redoute uruchomiła w swojej aplikacji funkcję wyświetlania mebli w rzeczywistości rozszerzonej w rzeczywistym środowisku użytkownika. Użytkownicy mogą obracać i przesuwać meble, aby ustawić je we właściwym miejscu, po prostu używając ekranu dotykowego na swoim smartfonie. W towarzystwie chatbota konsumenci są prowadzeni przez całą swoją podróż, aby poprawić wrażenia z zakupów.

tendances realite augmentee

Ikea i jej aplikacje rzeczywistości rozszerzonej

Ikea jest jedną z pionierskich marek meblowych w dziedzinie rzeczywistości rozszerzonej. W rzeczywistości jest to jedna z firm, która zainwestowała najwięcej w tę nową technologię, aby zaoferować Wciągające doświadczenia użytkownika. Użytkownicy mogą zatem pobrać kilka aplikacji, które umożliwiają im korzystanie z różnych funkcji rzeczywistości rozszerzonej.

3- Strony internetowe i AR Web

Rzeczywistość rozszerzona może być również zintegrowana bezpośrednio ze stronami internetowymi za pomocą Web AR. Integrując kod, można dodać meble 3D do strony produktu, aby pomóc użytkownikom w dokonaniu zakupu. Jedynym minusem tego rozwiązania jest wydłużenie czasu ładowania strony, co może mieć negatywny wpływ na płynność działania i wydajność witryny.

Korzyści z rzeczywistości rozszerzonej dla stron internetowych

Po pierwsze, Web AR jest zintegrowany bezpośrednio ze stroną internetową, więc użytkownicy nie muszą pobierać aplikacji ani odwiedzać sieci społecznościowych, aby korzystać z rozszerzonej rzeczywistości. Nie ma więc ryzyka utraty przyszłego nabywcy, ponieważ nie opuści on witryny sprzedaży mebli.

e-commerce volvo

Po drugie, pod względem SEO, Google chętniej podkreśla strony internetowe, które oferują skuteczne i użyteczne doświadczenia użytkownika. Rzeczywiście, rzeczywistość rozszerzona jest bardzo dobrze zintegrowana z wyszukiwarką i jest atutem umożliwiającym szybkie poruszanie się po stronach SERP. Co więcej, jeśli zintegrujesz sieć AR swoich mebli ze stroną produktu, możliwe jest, że Google wyświetli doświadczenie AR bezpośrednio w SERP na pierwszej pozycji.

Przykład marki meblowej wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną na swojej stronie internetowej

Target i jego tysiące produktów AR

Target to marka meblowa, która oferuje projekcję swoich mebli w środowisku użytkownika za pośrednictwem swojej strony internetowej. Tysiące mebli jest dostępnych w Web AR na ich stronie internetowej od 2017 roku. Oprócz zdjęć i modelowania 3D mebli, dodano funkcję, dzięki której użytkownicy mogą ustawić meble w rzeczywistości rozszerzonej w swoim salonie.

Rozszerzona rzeczywistość jest zatem atutem, który marki meblowe już wykorzystują, ponieważ pozwala użytkownikom zobaczyć meble w ich własnych domach bez konieczności odwiedzania sklepu. Umożliwia to markom zwiększenie przychodów z kanałów cyfrowych, jednocześnie oferując klientom doświadczenie, które jest praktycznie takie samo jak w sklepie fizycznym.