Znaczenie obecności w mediach społecznościowych jako marki

social-media-conversion

Nawyki i oczekiwania konsumentów stale ewoluują. Wraz ze wzrostem wykorzystania sieci cyfrowych i społecznościowych, marki muszą się dostosować i wykorzystać różne dostępne kanały cyfrowe, aby zwrócić się do swojego targetu. Ale jak wykorzystać media społecznościowe do konwersji klientów? Podpowiadamy, co więcej!

Sieci społeczne i handel elektroniczny

Sieci społecznościowe i e-commerce są obecnie bezpośrednio powiązane. Rzeczywiście, powszechne, a nawet normalne stało się wcześniejsze wyszukiwanie przez internautów informacji na temat sieci społecznościowych marek. Dlatego bardzo ważne jest, aby komunikować i wysyłać wizerunek marki, który jest wierny jej uniwersum. Poza tworzeniem treści, możliwa jest również sprzedaż na portalach społecznościowych dzięki modułom zakupowym. Można to znaleźć na przykład na Instagram Shopping czy Snapchat. Widać, że sieci wzięły pod uwagę oczekiwania użytkowników, proponując tego typu funkcjonalność.

Dlatego ważne jest, aby marki wdrażały strategię sprzedaży w serwisach społecznościowych, czyli angażowały się w social commerce. Aby to zrobić, konieczne jest informowanie o produktach za pomocą harmonijnych i jakościowych zdjęć, którym towarzyszą jasne i precyzyjne opisy. Aby skutecznie zaistnieć, należy być aktywnym we właściwych sieciach, czyli takich, na których obecny jest Twój target. Po wcześniejszym zdefiniowaniu swojej persony, łatwe staje się ustalenie strategii, zwrócenie się do swojego targetu, przykucie jego uwagi i tym samym wygenerowanie sprzedaży. Ponadto, aby przyciągnąć użytkowników do swojego konta, ważne jest, aby mieć kompletny profil ze wszystkimi dokładnymi informacjami i prawdziwym wizerunkiem marki. Tworzenie dialogu i wymiana z użytkownikami jest również niezbędna w celu stworzenia linku. Wreszcie, bardzo ważne jest regularne tworzenie i publikowanie treści, aby oferować internautom zróżnicowane, bogate w informacje i ciekawe treści.

Kontakt

Tworzenie innowacyjnych treści

Tworzenie treści jest niezbędne. Istotne jest bowiem dostarczanie internautom prawdziwych informacji, prezentacji produktów, storytellingów, a nawet wymiany z nimi, aby odpowiedzieć na ich pytania. Aby przekonwertować klienta, należy bezwzględnie odpowiedzieć na jego prośby i udowodnić mu, że to właśnie Twoja marka odpowie najlepiej. Tak więc, umieszczając tworzenie treści w centrum strategii brandingowej, podkreślisz swój produkt i/lub swoją usługę, jednocześnie kładąc nacisk na swoich potencjalnych klientów, czyli ideał! Aby wyróżnić się na tle konkurencji, ciekawą dźwignią wydaje się być rozszerzona rzeczywistość.

Rzeczywiście filtry ssą bardzo popularne i doceniane w sieciach społecznościowych. Na przykład animacja twarzy pozwala na dodanie elementów 2D i/lub 3D do twarzy użytkownika i pomaga mu lepiej zwizualizować efekt końcowy akcesorium, okularów, makijażu itp. Wizualizacja 3D jest również bardzo interesująca, aby pomóc internautom w projektowaniu np. mebli lub elementów dekoracyjnych w ich przestrzeni. Efekty na portalach społecznościowych są więc odpowiednim sposobem na zaproponowanie innowacyjnych treści, jednocześnie prowadząc internautów do modułu zakupowego.

Rzeczywiście, można dodać bezpośredni link prowadzący bezpośrednio do sklepu. Internauci muszą po prostu zostać pokierowani i dotrzeć bezpośrednio na stronę, aby kupić pożądany produkt. Wreszcie, można też wdrożyć strategię wpływu. Współpracując z influencerami, czyli osobami, które mają już pewną społeczność obecną w sieciach i które stosują się do proponowanych treści, marki mogą w łatwy sposób przyciągać nowych klientów i generować nowe konwersje. Również w tym przypadku obecność na portalach społecznościowych jest bardzo ważna, zwłaszcza z punktu widzenia reputacji i wizerunku marki. Współpracując z podobnie myślącymi influencerami, którzy odzwierciedlają podobny wizerunek, marki mogą zwiększyć swój wpływ i zasięg.

Obecność w sieci jak InstagramPinterestSnapchatFacebook lub nawet TikTok jest zatem ważne. Są to obiecujące media, dzięki którym marki rozwijają swoją widoczność, notoryczność, a więc oferują sobie potencjalnie nowe konwersje.