Jak skonfigurować strategia marketingowa cyfrowy integracja metaverse ?

Technologia cyfrowa stała się nieodzownym elementem rozwoju biznesu. Dostosowują się więc i każdy z kolei proponuje rozwiązania cyfrowe odpowiadające jego działalności. W tym samym kierunku ewoluuje web 3 i firmy muszą się dostosować, aby uwzględnić te nowe technologie, dotyczy to zwłaszcza metaverse. Ale jak połączyć digital marketing i metaverse? My mówimy więcej! 

ar-metavers-digital

Kontakt

Wzrost znaczenia technologii cyfrowych

Technologia cyfrowa stała się wszechobecna w naszym codziennym życiu. Czy to w pracy, czy podczas zakupów, czy przy każdej innej czynności, kanały cyfrowe mnożą się, aby zaoferować innowacyjne, oryginalne i niepowtarzalne doświadczenia. Rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna to dwie technologie, które stale się rozwijają, oferując internautom unikalne doświadczenia immersyjne. Ze swojej strony rzeczywistość rozszerzona polega na nakładaniu na rzeczywistość elementów 2D i/lub 3D, idealnych do przeniesienia internautów w nowy wszechświat. Z drugiej strony, wirtualna rzeczywistość polega na zanurzeniu użytkowników w całkowicie wirtualnym środowisku cyfrowym, które jest oderwane od rzeczywistości. Rzeczywistość mieszana pozwala więc na innowacyjne i bogate doświadczenia immersyjne. Użytkownicy Internetu są bowiem zanurzeni w wirtualnym świecie, w którym stopniowo odkrywają uniwersum marki, idealne do promowania marki, jej produktów lub usług. Digital jawi się więc jako prawdziwa szansa dla marek i ich rozwoju. Kanał ten wydaje się być ciekawym sposobem na zaoferowanie optymalnego doświadczenia klienta, wyróżnienie się na tle konkurencji, podkreślenie swojego uniwersum marki czy konwersję nowych klientów.

Metaverse

Strona metaverse to fikcyjny świat, w którym internauci poruszają się za pomocą swoich awatarów. Podobnie jak w grze wideo, użytkownicy są zanurzeni w zupełnie nowym uniwersum, w którym mogą grać, wchodzić w interakcje, jeść, ubierać się, kupować… Wszystko jest możliwe! Metaverse polega więc na rzeczywistości mieszanej, aby zanurzyć użytkowników Internetu w sztucznym środowisku i zaoferować im nowe doświadczenia. 

Inną technologią związaną z metaverse jest NFT. Te cyfrowe zasoby mogą reprezentować dowolny rodzaj treści, w tym obrazy, muzykę, wideo, itp. Możliwości są liczne. Te unikalne tytuły własności cyfrowej mogą być zintegrowane z metaverse. Odzież w postaci NFT dla awatarów jest na przykład sprzedawana przez różne marki, np. NikeGucci, LVMH i wielu innych. 

Ewolucja marketingu cyfrowego

Wraz z pojawieniem się technologii cyfrowych i nowych technologii, marki muszą się dostosować i wziąć pod uwagę te nowe wyzwania. Marketing cyfrowy musi przyjąć te nowe kanały cyfrowe i zintegrować je ze swoją strategią. Wraz z metaverse pojawiają się nowe spersonalizowane doświadczenia, które oferują firmom nowe pola działania. Oni może zatem realizować różne działania, takie jak sprzedaż produktów i usług w wersji cyfrowej, zakładanie wirtualnych sklepów w 3D dostępnych za pomocą swojego awatara, wprowadzanie na rynek unikalnych produktów w formie NFT, zapraszanie i spotykanie się z klientami za pośrednictwem metaverse czy nawet dawanie pokazów produktów, wiele rzeczy jest możliwych! Włączając metaverse do swojej strategii, firmy otwierają nowe możliwości rozwoju, aby doświadczenia klientów były bardziej interaktywne i angażujące. 

Aby wdrożyć skuteczną strategię, należy określić target, cele, przekaz i oczywiście technologie, które zostaną wykorzystane. Ważne jest, aby komunikować się za pomocą odpowiednich kanałów, aby dotrzeć do celu, a tym samym wdrożyć skuteczne działania. Metaverse jawi się więc jako ciekawa, nowa możliwość rozwoju dla marek.