Jak obliczyć ROAS kampanii z filtrem na Snapchacie?
Wiele firm przenosi się do Filtry Snapchat ale niektórych wciąż zastanawiają wyniki z powodu braku widoczności. Rzeczywiście, analiza ROAS filtra odbywa się dzięki innym KPI niż w przypadku innych kampanii digitalowych.
Aby pomóc markom zrozumieć, jak to działa, Snapchat udostępnił m.in studium przez Nielsena na około piętnastu markach, które już wyprodukowały sponsorowany filtr na Snapchacie.
O filtrach Snapchat
Zanim porozmawiamy o ROAS, zajmiemy się bardziej praktycznym aspektem. Przede wszystkim musimy zrozumieć, jakie są klucze do udanego filtra.
Dla każdej marki cele takiej kampanii są inne. Niektóre marki dążą do zwiększenia świadomości lub zaangażowania społeczności, a inne do zwiększenia świadomości produktu poprzez przymierzanie.
Aby odpowiedzieć na to pytanie, oto kilka pytań, które należy sobie zadać, aby stworzyć filtr spełniający Twoje cele:
- Czy masz zabawny sposób na zwiększenie świadomości swojej marki?
- Czy są jakieś kulturalne momenty, w których można uczestniczyć?
- Planujesz konkretną kampanię z nowym sposobem komunikacji?
- Czy części podróży zakupowej są fizyczne (dopasowanie do rzeczywistości rozszerzonej)
Nielsen oparł swoje badania na 15 markach, które miały ponad 1 mld wyświetleń i wydały ponad 20 mln dolarów na reklamę na Snapchacie. 3 pytania, na które patrzyły zespoły kancelarii to:
- Czy rozszerzona rzeczywistość to dobry sposób na poprawę postrzegania marki przez konsumentów?
- Jak efektywna jest inwestycja w AR na buy journey?
- Na jakie KPI należy zwrócić uwagę przy ocenie efektywności inwestycji w rzeczywistość rozszerzoną?
Kontakt
Postrzeganie marki przez konsumentów
Według badania, doświadczenia związane z filtrami na Snapchacie przewyższają inne kanały komunikacji. Rzeczywiście, możliwe jest tworzenie różnych odmian filtrów, co pozwala markom oferować oryginalne i unikalne treści. Na przykład masz aspekt praktyczny dzięki dopasowaniu AR, ale także aspekt zabawowy dzięki grom z rozszerzoną rzeczywistością.
Szybsze i bardziej efektywne zakupy dzięki rzeczywistości rozszerzonej
W erze cyfrowej konieczne jest bardzo szybkie konwertowanie odwiedzających, aby ograniczyć długość procesu zakupu.
Jak wyjaśniono powyżej, filtr Snapchat służy różnym celom, w tym konwersji. Aby więc zachęcić użytkownika do zakupu, można umieścić call to actions w sponsorowanych filtrach Snapchata. Dzięki temu możliwe jest uchwycenie konsumenta w momencie, w którym jest on mocno zaangażowany w kontakt z marką, ponieważ korzysta z filtra.
Na przykład filtry Snapchata są 6 razy skuteczniejsze w konwersji w porównaniu do reklamy telewizyjnej. Co więcej, pod względem ROAS jego skuteczność przekracza zwrot z inwestycji zwykłej reklamy w mediach społecznościowych.
KPI do rozważenia przy analizie ROAS
Ostatnie pytanie dotyczyło tego, jak obliczyć ROAS sponsorowanych filtrów Snapchata.
Aby to zrobić, należy wymienić różne KPI, które istnieją w celu analizy wydajności filtrów:
- Wrażenia
- Płatne impresje
- Zarobione wrażenia
- Czas zabawy z załącznikami
- Play Time
- Oszczędza
- Oszczędność
- Stopa udziału
- Akcje
- Udziały unikalne
- Wrażenia x Czas zabawy
- Płatne emisje / Stawka za udział
Według Nielsena, najlepsze metryki do rozważenia w przypadku filtrów Snapchat to:
- Wrażenia / (wrażenia płatne + wrażenia zarobione)
- Oszczędność
- Płatne emisje / Stawka za udział
Dzięki tym trzem metrykom będziesz mógł sprawnie analizować ROAS i znać trafność swojej kampanii komunikacji cyfrowej.
Wracając do badania Nielsena, ROAS dla filtrów Snapchata jest znacznie wyższy niż dla innych mediów i wynosi 1,67, w porównaniu do 1,04 dla telewizji i 0,93 dla mediów cyfrowych.