Phygital: rozwój komplementarnych strategii detalicznych

Badanie przeprowadzone przez Meta w czerwcu 2021 roku ogłasza, że 75 % liderów biznesu chce do 2023 roku wdrożyć systemy rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości do swojej strategii biznesowej. Rzeczywiście, rewolucja cyfrowa i transformacja, a także pojawienie się nowych technologii (NFT metavers, web 3.0…) wywracają strategie sprzedawców do góry nogami. Phygital jawi się jako idealna i najbardziej kompletna strategia dla marek.

AR i phygital: magiczne doświadczenie immersyjne

Handel detaliczny był jednym z najbardziej dotkniętych obszarów i musiał przekształcić się wraz z rozwojem technologicznym. Modele hybrydowe łączące fizyczne i cyfrowe rozwijały się jeden po drugim. Dekoracja, moda, makijaż… Jest wiele rzeczy, które można wdrożyć w wielu sektorach działalności. Zapewnienie immersyjnego doświadczenia, dzięki któremu użytkownicy mogą dokonać projekcji, stało się ważnym czynnikiem dla internautów, a nawet kluczem do dokonania zakupu.

Kontakt

filtre-phygital
filtre-casto

Rzeczywistość rozszerzona jest idealnym narzędziem do osiągnięcia tego celu. Internauci mogą po prostu wziąć do ręki swój smartfon, nie wychodząc nawet z domu i zwizualizować sobie pożądane produkty. AR może być wykorzystywane na różne sposoby w zależności od produktu i potrzeb użytkowników: wizualizacja 3D, przymierzanie, opakowania immersyjne, gry w rozszerzonej rzeczywistości…. Wiele rzeczy można wprowadzić, aby uwieść użytkowników sieci. Te filtry na portalach społecznościowych są szczególnie popularne ze względu na rozrywkę i wygodę. Łącząc to, co wirtualne i fizyczne, firmy oferują kompletne doświadczenia omnichannel. Na przykład dzięki rozszerzonej rzeczywistości można przymierzyć wymarzoną szminkę, a następnie udać się do sklepu, by kupić ją w realu, jeśli użytkownicy sobie tego życzą.

To jest właśnie to, co wprowadzili główni gracze w dziedzinie kosmetyków, tacy jak L’Oréal. Te praktyki fizjonomiczne zostały wzmocnione w czasie uwięzienia i od tego czasu stały się częścią nawyków konsumenckich. Firma Castorama wykorzystał również rzeczywistość rozszerzoną. Bardzo przydatne, filtry umieszczone online na portalach społecznościowych umożliwiają projekcję mebli, ustawienie ich w swoim wnętrzu lub na zewnątrz i zobaczenie efektu końcowego. Ten content jest sukcesem, ponieważ było 2,5 razy więcej zakupów i więcej zapamiętanych 40 reklam %. Tego typu treści wydają się być realną pomocą w procesie decyzyjnym, towarzysząc jednocześnie internautom w procesie zakupowym.

Metaverse: powstawanie nowych światów wirtualnych

Strona metaverse umożliwia użytkownikom podróżowanie we wspólnych wirtualnych światach, w których mogą się swobodnie poruszać i wymieniać. Do poruszania się w metawersum internauci wykorzystują swoje awatary. Tym samym marki również mogą umieścić się w tym nowym uniwersum, tworząc swoją wirtualną przestrzeń w ramach metaverse. Można wtedy wprowadzić wiele rzeczy, które interesują wiele marek. The Sandbox, Decentraland, Roblox, Horizon Worlds… Są różne platformy, na których marki mogą tworzyć swoje wirtualne doświadczenia. Przede wszystkim marki chcą tworzyć unikalne doświadczenia i ekskluzywne treści. W szczególności w metaverse mogą być obecne kolekcje NFT tworzone przez marki. Internauci mogą je potem kupić, jeśli zechcą. Dotyczy to zwłaszcza marek modowych, które oferują przedmioty do ubierania awatarów w metawersji. Niektóre marki idą tak daleko, że tworzą własne metaverse, jak Nike ze swoją specjalną wirtualną przestrzenią: Nikeland. Marki integrują więc także nowe dostępy i przestrzenie do dystrybucji swoich treści.

Synchronizacja różnych światów

dencentraland-visu

Otwierając się na digitalizację i nowe narzędzia współczesności, marki zwracają się także do nowych celów w nowych przestrzeniach. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku gier wideo. Tak jest np. w przypadku sztuka. Na przykład prace artysty Kaws, wystawione w Serpentine Gallery, zostały zintegrowane z Fortnite, co stanowi sposób na wprowadzenie graczy do obszaru, który jest im mniej znany, ale udowadnia, że nadal jest dostępny dla wszystkich. Jest to również okazja do zobaczenia nieprawdopodobnych kolaboracji, takich jak LVMH, które opracowało kolekcję skórek dla Fortnite. Te nowe przestrzenie cyfrowe pozwalają nam zatem być obecnym w nowych światach, żenić światy i tworzyć kolaboracje, które czasem nie są nieoczekiwane.

Wykorzystanie uzupełniających się umiejętności i wiedzy

Aby stworzyć optymalne wirtualne doświadczenia, konieczne jest posiadanie wiedzy i umiejętności technicznych. Rzeczywiście, trzeba wiedzieć, jak korzystać z oprogramowania Spark AR, aby stworzyć na przykład filtr do Instagrama. Tak więc, niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie doświadczeń phygitalnych łączących rzeczywistość i narzędzia wirtualne, czy też o ewolucję w całkowicie wirtualnym świecie, należy zwrócić się do profesjonalistów. Dlatego wezwanie agencji zajmującej się rozszerzoną rzeczywistością jest dobrym rozwiązaniem dla stworzenia wysokiej jakości treści AR.

Aby uzyskać porady dotyczące rzeczywistości rozszerzonej lub poprosić o wycenę, prosimy o kontakt skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów !