Ray Tracing jest dostępny w filtrach Snapchata i sprawia, że obiekty 3D są bardziej realistyczne

Co to jest Śledzenie promieni na filtry Snapchata?

Ray Tracing to funkcja pozwalająca na odbijanie światła od obiektów 3D, których tekstury na to pozwalają. Ray Tracing obejmuje kilka funkcji, takich jak odbicie, cienie, ambient occlusion, oświetlenie pośrednie i refrakcja. Z czasem zostanie zintegrowanych kilka innych funkcji, które sprawią, że wrażenia będą jeszcze bardziej dokładne i realistyczne. 

Na przykład na obiekcie, który zawiera metal, soczewki wykorzystają promienie świetlne, aby na metalowych częściach pojawiły się odbicia. Dzięki temu obiekty 3D będą jeszcze bardziej realistyczne i przyjemne dla oka.

Ray Tracing poprawi zatem renderowanie Filtry Snapchat a w szczególności do przymierzania produktów 3D, do gier AR z postaciami 3D, ale także do architektury (budynki, okna, pomieszczenia…).

To ogromne dobrodziejstwo dla marek, które chcą wykorzystać przymierzanie Snapchata do promocji i oferowania wirtualnych przymiarek produktów. Ray Tracing pozwoli bowiem stworzyć prawdziwe doświadczenie zakupowe z jeszcze bardziej realistycznymi produktami 3D. Użytkownicy (i potencjalni nabywcy) będą mogli zobaczyć, jak dany produkt wygląda i czuje się w rzeczywistości.

Kontakt

Jak wdrożyć i zintegrować Ray Tracing w obiektywie Snap?

Przede wszystkim warto wiedzieć, że technologia ta jest zaimplementowana bezpośrednio w programie do tworzenia obiektywów Snapchata: Lens Studio. Tak więc, aby móc korzystać z Ray Tracing, trzeba będzie już stworzyć filtr z jednym lub kilkoma modelami 3D.

Ray Tracing nie działa jednak w niektórych konfiguracjach systemowych (urządzenia z systemem macOS z GPU Intel Iris, High Sierra(10.13) i Mojave(10.14), urządzenia z systemem Windows OS z procesorami graficznymi Intela o mniejszej mocy niż seria Intel HD6xx).

ray tracing first step
Ray Tracing guide to integrate on lens snap

Krok 1: Aktywuj "Zaawansowane funkcje graficzne".

Przed aktywacją tej opcji poświęć czas na zapisanie kopii zapasowej projektu, ponieważ aktywacja tej funkcji zablokuje możliwości starych materiałów i będą one wymagały aktualizacji.

Gdy projekt filtra jest otwarty w Lens Studio i został zapisany, należy przejść do okna „Project Info” i zaznaczyć pole „Advanced Graphics Features”.

Ray Tracing guide step 2

Krok 2: Dokonaj globalnych regulacji komponentów kamery

Najpierw musisz włączyć Ray Tracing, zaznaczając pole „Ray Tracing”. Dostępnych będzie kilka ustawień, aby dostosować Ray Tracing. Poniżej znajduje się wyjaśnienie każdego ustawienia.

  • Rays Per Pixel: To ustawienie jest domyślnie ustawione na 1 i pozwala zarządzać wiernością odwzorowania obiektu podstawowego. Należy jednak zauważyć, że im wyższa jakość Rays Per Pixel, tym cięższy będzie plik.
  • Filtr zgrubny : Pozwala to na zarządzanie surowym odbiciem, które zarządza zanikaniem odbić w zależności od odległości i wartości chropowatości materiału.
    • Rough Range : Ten parametr kontroluje maksymalną odległość jako procent wymiarów sceny, aby zastosować filtr. Niższe wartości spowodują zastosowanie filtru tylko do nadajników znajdujących się najbliżej odbiornika.
    • Rough Curve : Umożliwia dostosowanie wagi chropowatości. Niższe wartości dadzą bardziej rozmyty efekt.
    • Hartowanie zgrubne : Umożliwia wzmocnienie lub nie utwardzenia kontaktu poprzez zwiększenie progu odległości.
Ray tracing guide step 3

Krok 3: Wprowadź ustawienia Ray Tracing dla obiektów w rendererze komponentu Mesh Visual

Po drugie, musisz następnie zarządzać ustawieniami Ray Tracing dla swoich obiektów. Jest on stosowany jako relacja między obiektami w scenie i jest obsługiwany tylko z Meshes (Static i skinned meshes). Relacja jest rozróżniana pomiędzy Senderem i Receiverem i jest definiowana z „Render Mesh Visual Component”.

  • Emitery odbijające : Ta funkcja jest używana do tworzenia widocznych oczek w „odbiciach RT” i przyczynia się do wizualnego wyglądu odbicia. Jest ona aktywowana przez pole wyboru „Reflection Emitter”.
    • Ukryj się przed kamerą : Pozwala na ukrycie siatki, tak aby nie była renderowana w kamerze, ale nadal była widoczna dla odbić. Ta funkcja jest używana głównie do optymalizacji wydajności filtrów.
  • Materiał odblaskowy : Pozwala na przeładowanie materiału wyświetlanego w odbiciach. Ma to wpływ tylko na elementy wizualne w odbiciach.
  • Grupy emiterów : Pozwala na zwiększenie wydajności nadajników.
  • Odbiornik odbicia : Pole wyboru umożliwiające dodanie obiektów odblaskowych, które renderują odbicie RT.
  • Grupy odbiorników : Pozwala na poprawę wydajności odbiorników.

Snapchat zrobił kompleksowy przewodnik aby zrozumieć i opanować wszystkie pojęcia i ustawienia dla Ray Tracing. Ray Tracing stanie się bardzo ważną funkcją dla marek, które chcą oferować Try On z Snapchat Lenses.

Nasza agencja specjalizuje się w tworzeniu filtrów Snapchat, a od zeszłego roku została oficjalnym partnerem Snapchata w zakresie doświadczeń z rozszerzoną rzeczywistością. Skontaktuj się z nami, jeśli masz jakieś pytania lub projekty.