Jak mogę reklamować produkty na Snapchacie?

Sieci społecznościowe stały się ważnymi trampolinami do promowania produktów, w szczególności Snapchat, który oferuje szereg narzędzi do reklamowania produktów. Co więcej, według INSEE, w 2021 r. 82,7% młodych ludzi w wieku od 15 do 29 lat kupiło już coś w Internecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Liczba ta wyraźnie pokazuje, że handel elektroniczny jest niezbędny dla każdej marki, która chce się rozwijać. Oto przewodnik, który pomoże Ci stworzyć kampanię reklamową produktu na Snapchacie.

Reklama produktu: definicja

Reklama produktowa łączy w sobie wszystkie dźwignie wykorzystywane do promowania i budowania świadomości konkretnego produktu wśród określonej grupy docelowej. Reklama produktowa może być prowadzona za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacji, w tym poczty pantoflowej, kanałów cyfrowych (sieci społecznościowe, strona internetowa itp.), prasy i mediów audiowizualnych.

Reklama produktu: różne cele

Reklama produktów jest podzielona na 3 kategorie, aby osiągnąć różne cele:

  • Reklama porównawcza : to podkreślenie konkretnych cech i funkcji produktu poprzez porównanie go z innymi markami. Celem jest pomoc konsumentom w podjęciu decyzji o zakupie poprzez dostarczenie przydatnych i świadomych informacji.
  • Konkurencyjna reklama : to działanie polegające na tworzeniu popytu poprzez podkreślanie cech produktu, których nie mają produkty konkurencji. Celem jest przekonanie konsumentów, że dany produkt jest lepszy od innych.
  • Pionierska reklama: to stworzenie początkowego popytu, którego konsumenci wcześniej nie mieli. Celem jest tutaj zwiększenie świadomości produktu w celu stworzenia wartości, która nie zależy od jego funkcjonalności.

Różne cykle życia, dla których reklama produktu jest skuteczna

Reklamę produktu można aktywować na wielu etapach. Może być używana do :

  • Wprowadzenie na rynek nowego produktu
  • Rebranding istniejącego produktu
  • Promowanie wartościowego lub sezonowego produktu
  • Wzmocnienie produktów, które podupadły
  • Poprawa wizerunku i świadomości produktu
  • Wprowadzenie produktu na nowy rynek


Po określeniu fazy, w której znajduje się produkt, pozostaje tylko zdefiniować punkt ciężkości i opracować kampanię reklamową. Aby to zrobić, musisz ustalić grupę docelową i kanały, których chcesz użyć do rozpowszechniania reklamy produktu.

Kontakt

Jakie są zalety reklamy produktów na Snapchacie?

Snapchat oferuje 5 korzyści:

  • Szeroka publiczność: Snap ma nie mniej niż 347 milionów aktywnych użytkowników dziennie i jest platformą, która w ogromnym stopniu przemawia do młodszego pokolenia (do którego nie można dotrzeć innymi kanałami). 
  • Istotne i osiągalne cele: Snapchat umożliwia precyzyjne kierowanie reklam do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem. Użytkownicy mogą być targetowani według kategorii demograficznych, zainteresowań, zachowań i lokalizacji.
  • Dokładne statystyki: Po uruchomieniu kampanii można przeanalizować wyniki i wyświetlić kluczowe wskaźniki KPI, aby sprawdzić, czy reklama produktu odniosła sukces.
  • Dynamiczne kreacje : Snapchat daje możliwość zmiany i modyfikacji reklam produktowych na żywo w celu poprawienia błędów lub jeszcze lepszego dostosowania kampanii do zachowań użytkowników.
  • Różne formaty reklamowe: Snapchat oferuje markom różne rodzaje reklam produktów, aby spełnić cele każdej marki.

Wybór odpowiedniego formatu reklamy produktu na Snapchacie

Na Snapchacie dostępnych jest 5 formatów reklamowych, z których wszystkie mogą być wykorzystywane do reklamowania produktów:

format de publicité de produits sur snapchat : single image or video

Pojedynczy obraz lub wideo

Jest to najprostszy format, ale najczęściej używany przez marki, ponieważ oferuje kilka zalet. Pojedyncze reklamy graficzne lub wideo są emitowane na pełnym ekranie pomiędzy historiami użytkowników, twórców i wydawców itd. Pojedynczy obraz lub reklama wideo, emitowane na pełnym ekranie, pozwalają szybko przyciągnąć uwagę użytkowników i nie konkurują z innymi treściami. Możliwe jest również dodanie wezwania do działania, aby zachęcić odbiorców do podjęcia działania (przejścia do witryny, zakupu produktu itp.).

Filtry i lenses

Filtry i lenses umożliwiają oferowanie treści, które naprawdę różnią się od innych formatów reklamowych.

Filtry Snapchata pozwalają na nakładanie elementów graficznych na zdjęcia i filmy, a zatem mogą być dodawane do zdjęć, które użytkownicy wysyłają w rozmowie ze znajomymi. Wartością dodaną filtrów jest to, że marka może wybrać lokalizacje (dzielnice, miasta, sklepy itp.), w których filtr może być używany. W ten sposób reklama jest wysoce ukierunkowana i umożliwia oferowanie jakościowych treści, które są istotne dla użytkowników.

Obiektywy są Filtry Snapchat które pozwalają użytkownikom na interakcję z treściami marki w zabawny, nieinwazyjny sposób. Oferują odpowiednie i atrakcyjne wciągające doświadczenia, które wykładniczo zwiększają współczynniki konwersji. Co więcej, rzeczywistość rozszerzona jest masowo wykorzystywana przez użytkowników, a Snapchat wprowadził różne rodzaje filtrów do reklamowania produktów, w tym Try-on.

Filter Maker to agencja specjalizująca się w tworzeniu obiektywów do Snapchata. Stworzyliśmy już setki filtrów rozszerzonej rzeczywistości dla marek. Nie wahaj się wypełnić formularza, aby się z nami skontaktować!

Reklamy fabularne

Strona Reklamy fabularne to treści reklamowe, które pojawiają się w zakładce “Odkryj” aplikacji. Ten format reklamowy umożliwia publikowanie kolekcji zdjęć lub filmów po kolei w celu przekazania jasnego i precyzyjnego komunikatu. W ten sposób marki mogą zaprezentować serię produktów w lekki, przystępny sposób, nie stając się zbyt nachalnymi, ponieważ to użytkownik decyduje o odkryciu treści.

Reklama w katalogu produktów

Ten format jest przeznaczony wyłącznie do reklamowania produktów, ponieważ umożliwia utworzenie wirtualnego katalogu z filmami lub zdjęciami produktów. Może on zawierać 4 różne produkty z 4 różnymi linkami zachęcającymi użytkowników do odwiedzenia strony produktu w witrynie.

Sprzedaż

Reklamy to reklamy w formie mini-filmów, które pojawiają się między historiami. Treści te nie mogą być ignorowane przez 6 sekund i mogą trwać do 3 minut. Użytkownicy mogą kontynuować oglądanie filmu lub przejść do innej historii. Ten format jest również najmniej odpowiedni do reklamowania produktów, ale pomaga stworzyć pewien stopień zaangażowania odbiorców docelowych.

Wszystkie te formaty są odpowiednie do reklamowania produktów. Jednakże, w zależności od celu i fazy cyklu życia produktu, należy wybrać format, który spełnia specyfikacje.

Po wybraniu formatu, wszystko co pozostaje do zrobienia, to stworzenie treści i dystrybucja reklamy produktu zgodnie z wybranym celem i założeniami.